جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 15242 |
|
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش واحد خبری سیده آمل ، عصر دوشنبه چهارمین  روز از هفته دفاع مقدس مراسم رونمایی از کتاب شهیدان لاریجان در مکان سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل با حضور خانواده های معزز شهداء ، اساتیدو مسئولین استانی و شهرستان برگزار شد. بعد از برنامه های تلاوت کلام الله مجید و […]

به گزارش واحد خبری سیده آمل ، عصر دوشنبه چهارمین  روز از هفته دفاع مقدس مراسم رونمایی از کتاب شهیدان لاریجان در مکان سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل با حضور خانواده های معزز شهداء ، اساتیدو مسئولین استانی و شهرستان برگزار شد.

بعد از برنامه های تلاوت کلام الله مجید و پخش سرود ملی و تاتر جالبی از حس خانواده های شهید در این دوران ، آقای جاودانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران بعنوان اولین سخنران پشت تریبون حاضر شدند

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران پس از تقدیر و تشکر از استقبال خوب مردم آمل از این برنامه  ، خصوصا حضور خانواده های معظم شهداء گفت : ما پیرو بزرگ مردی هستیم که ۱۴ قرن قبل حماسه ای را خلق کرد که تمام انقلابها و رهبرانشان می گویند مقتدای ما حسین (ع) شیعیان است از جمله گاندی و سایر آنها

وی در ادامه افزود : ما در انقلاب خود با خدا معامله کردیم با خالقمان با عاشورا با حضرت سیدالشهداء . نمی خواهم بگویم به عظمت عاشورا و کربلا ولی در همان مسیر و ماندگاری و حماسه دفاع مقدس را من و شما موظفیم با هر طریق ارزشی انتقال دهیم . اگر نویستده ایم با قلم خود ؛اگر شاعریم با سروده های خود ؛ با هر هنر ارزشی که می توانیم ، هنر نمایش ، کتاب ، یرود ، تلاش کنیم دفاع مقدس فراموش نشود و منتقل شود به نسل های بعد و همه ما در این رابطه مدیون خون شهدا هستیم .

در بخش بعدی برنامه پس از مداحی مداح اهل بیت  کربلایی کلهر و اجرای دیگری از نمایش حماسی خانواده شهداء ، جناب استاد دکتر منصوری لاریجانی از اساتید کشوری جهت بیان سخنانی تشریف آوردند .

در ابتدای کلام دکتر منصوری لاریجانی ؛ اینگونه از کسانیکه دست اندر کار تدوین این کتاب بودند تقدیر و تشکر کردو گفت: اینها باقیات جنگ را هم از این طریق منتقل می کنند ؛گر چه ما ۳  – ۴  دهه دیر کردیم ؛ دیر شده ولی من زحمات خانم فاطمه قاسمی که چند سال است در این باره زحمت کشید و خانم محمودی که جنبه مال این قضیه را متقبل شد را قدر می دانم و دست مریزاد و خسته نباشید می گویم .

وی در ادامه از نقد نمایش اجراء شده افزود : ما در انتقال ارزش های شهداء باید مهم ترین بخش آن یعنی اخلاص در ایثار را به دیگران منتقل کنیم .  دائما خورشید جانبازی کند    نور خود را در جهان جاری کند   . آب گوید جان نثار هستیم    جمله مستان را شراب مستی ام

دومین درجه ایثار یک معامله ایست که خدا می گوید تو در راه من جهاد کن و شهید که می شوی ابدیت و جاودنگی از آن توست  الان ۴۰ سال از انقلاب می گذرد . چقدر از شهداء می گوییم ؟ چون آنها بوی ابدیت و جاودانگی می دهند .

سومین مسئله این ایثار نشان کردن خود خداست ،خود خانواده های شهداء این را بهتر می دانند کدامیک از بچه هایشان باعث عزت و فخر آنها شده آنان که در این را رفتند یا آنان که ماندند ؟ شهید نوری هست که خداوند همچنان تنورزندگی ما ؛امنیت ما را از آن تامین می کند .

منصوری لاریجانی در رابطه با تمسک شهدای ایران به سیدالشهداء اینچنین گفت : کسی که رزق خدا را می خواهد آنرا پیدا می کند . امام حسین (ع) گفت مشتری من خدا هست و خداوند برای امام حسین (ع) پیک فرستاد همه ذرات کربلا از آسمان ، خاک ، کبوتران ، همه و همه یکصدا ؛یک سرود گفتند یا ایتهاالنس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه المرضیه و مرحوم شوشتری می فرماید اگر حسین (ع) نبود این آیات ترجمه ای نداشت ؛ ما باید دیپلماسی شهادت را از خانم حضرت زینب (سلام الله علیها ) یاد بگیریم که همه آن مصیبت عظما را جز زیبایی ندید .

ایشان با بیان اینکه متاسفانه نگاه ما از اول یک نگاه مادی بود افزود : من داز حقوق خیلی از همسران و خانواده های شهداء خبر دارم و آنچه را که در جامعه انعکاس دادند نیست گفت : از سردار سلیمانی سوال شد ؛ جریان ۸ سال دفاع مقدس شما چه بود گه همچنان دفاع شما به یاد آن زمان ادامه دارد ؟ و این نشانه اهمیت قضایاست .

وی در پایان مجددا از خانم قاسمی و دست اندر کاران تهیه و ثبت این کتاب با ارزش تقدیر و تشکر نمود وهمچنین ازفرزند شهید سلیمانی آقای هادی سلیمانی گه در این مراسم چکی به مبلغ  ۵۰۰ هزار تومان برای کمک به چاپ این کتاب اهداء نمودند  ؛و همچنین از بانی برنامه جناب آقای امیرنیا مسئول محترم اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آمل که این مراسم بسیار زیبا و با شکوه را ترتیب دادند وافزود :  عزیزانی که در توان مالیشان هست بخصوص مسئولین حتی اگر به شکل مشارکتی هم که شده در ادامه چنین کارهای ماندگار از نویسندگان که زحمت میکشند تا ارزشها را به دیگران انتقال دهند حمایت کنند .

در خاتمه مراسم ضمن بیانات نویسنده کتاب و چگونگی تلاش خود از کتاب شهدای لاریجان پرده برداری شد که تصاویر زیر گویا ی مطالبند .

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید