پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 14387 |
|
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۸:۵۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

حسین عبده‌تبریزی: رها شدن فنر تورم با روند فعلی حتمی است به گزارش سیده آمل ، حسین عبده تبریزی ، مشاور مدیریت و تأمین مالی  وزارت راه و شهر سازی در  دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران ، و از استادان  علم مالی او بنیان‌گذار بانک اقتصاد نوین (نخستین بانک غیر دولتی ایران ) و عضو […]

حسین عبده‌تبریزی: رها شدن فنر تورم با روند فعلی حتمی است

به گزارش سیده آمل ، حسین عبده تبریزی ، مشاور مدیریت و تأمین مالی  وزارت راه و شهر سازی در  دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران ، و از استادان  علم مالی
او بنیان‌گذار بانک اقتصاد نوین (نخستین بانک غیر دولتی ایران ) و عضو هیئت تحریریهٔ نشریه‌های متعدد، و صاحب امتیاز روزنامه سرمایه بوده است. هم‌چنین، مسئولیت‌های بسیاری از جمله، دبیرکل بورس اوراق بها دار تهران (۱۳۸۴–۱۳۸۲) است.

وی در مصاحبه ای اظهار داشت : با روند فعلی، کش تورم در یک جایی رها خواهد شد.
اگر دولت روحانی فکر کند که وضعیت نامتعادل را ادامه دهد، هیچ اشتغالی ایجاد نخواهد شد، چرا که نرخ نامتعادل در اقتصاد مشکل‌ساز شده است.
چون بودجه مشکلات اساسی دارد، دولت نیز وارد بازی نرخ سود بانکی شده است؛ چراکه قرار بود، بازار بدهی کمک کند که تاریخ بدهی‌ها مشخص شود، درحالی‌که اکنون بازار بدهی نیز از کارکرد خود خارج شده است.
امکان اینکه با بازده اسمی ۱۴ تا ۱۵درصدی، ۲۰درصد سود دهیم، مشکل‌ساز است؛ اما اصلاح این موضوع نیز می‌تواند به ما صدمه تورمی بزند.
این بهترین راهی است که دولت زیان بانک‌ها را بدهد، اما باید هزینه تورمی آن را نیز بپذیرد؛ پس این یک تله اقتصادی است که اگر حتی این مسأله را حل کنیم، دچار تورم هستیم و اگر هم حل نکنیم، اشتغال و تولید امکان‌پذیر نیست.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید