جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 14375 |
|
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۸:۱۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از یک هزار و ۲۲۲ امامزاده واحب التعظیم در این استان خبر داد و گفت: مازندران در تعداد امامزادگان در کشور رتبه دوم را دارد. به گزارش سیده آمل ، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های نوشهر، […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از یک هزار و ۲۲۲ امامزاده واحب التعظیم در این استان خبر داد و گفت: مازندران در تعداد امامزادگان در کشور رتبه دوم را دارد.

به گزارش سیده آمل ، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت که در بقعه امامزاده محمد( ع) شهرستان نوشهر برگزار شد، با تشریح مسائل موقوفات و بقاع متبرکه اظهار کرد: در استان مازندران یک هزار و ۲۲۲ امامزاده واجب التعظیم وجود دارد.

وی در خصوص اهمیت شهرهای نوشهر و چالوس گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری شهرستان چالوس افتخار میزبانی و قدمگاه ۲۱ هزار شهید را دارد که افتخاری بزرگ برای مردم منطقه است و۹۷۰ شهید در این منطقه برای دفاع از مملکت، نظام، ولایت و رهبری جان خود را فدا کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه این استان ولایتمدار با هزار و ۲۲۲ امامزاده واجب التعظیم در کشور رتبه دوم را دارد تصریح کرد: این امامزاده ها قطب فرهنگی هر منطقه ای است و همه اینها بیانگر دینداری مردم استان مازندران است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اینکه استان مازندران ۱۴ هزار موقوفه دارد، افزود:  حدود ۷۴ درصد از موقوفات مربوط به سید الشهدا ( ع) است.

وی با اشاره به اینکه مردم این استان جان نثار ولایت و ائمه عصمت هستند، بیان کرد:  امروز مردان ما نه تنها در مرز ایران بلکه حتی در سوریه و خارج از کشور جان خود را فدا می کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران به تشریح شاخص‌های دولت اسلامی از دیدگاه رهبری پرداخت و گفت: در نظامی که به نام اسلام و امیرالمومنان(ع) است سلامت اعتقادی و اخلاق مسئولان شاخصی است که باید توسط مدیر و کارمند در این کشور مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: در دولت اسلامی  رئیس این حکومت باید عدالت خواهی و عدالت گستری را مورد توجه قرار دهد.

وی سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد و قانون گرایی را  نیز از جمله شاخصه ها در دولت اسلامی خواند و تصریح کرد: خدمت و خرد گرایی و جمع گرایی باید توسط مدیران و کارمندان این دولت و نظام رعایت شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بزرگ ترین دغدغه امام جمعه شهرستان ساخت و تکمیل مکان مقدس امامزاده محمد( ع) نوشهر است، گفت: با توجه به اینکه میراث دار شهدا هستیم و بر سر سفره آنها روزی می خوریم بنابر این باید ویژگی هایی مانند اهتمام به علم و سعه صدر در این دولتی که به نام اسلام مزین است نهادینه شود.

حیدری در پایان گفت: وقف میراث پیامبر بزرگ اسلام،امیرالمومنین و حضرت فاطمه است بنابراین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش ایسنا، در این آیین از تلاش‌های چهارساله بهزاد صادقی قدردانی و ابوذر زارعی به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت معارفه شد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید