شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33671 |
|
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

هشدار رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل به کوهنوردان: به دلیل رانش ها تا پایان مرداد ماه جددا از صعود به قله دماوند خودداری کنند. جمشید نیکزاد درگفتگو با سیده آمل درخصوص امداد و نجات صعودکنندگان به قله دماوند تصریح کرد: پس از وقوع حادثه با فراخوانی که از طریق تماس ۱۱۲ به تیم های […]

هشدار رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل به کوهنوردان: به دلیل رانش ها تا پایان مرداد ماه جددا از صعود به قله دماوند خودداری کنند.

جمشید نیکزاد درگفتگو با سیده آمل درخصوص امداد و نجات صعودکنندگان به قله دماوند تصریح کرد: پس از وقوع حادثه با فراخوانی که از طریق تماس ۱۱۲ به تیم های امداد و نجات مستقر ما در شهر رینه و پلور می شود این تیم ها با همکاری کارگروه جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی مازندران که دربارگاه ۳ جنوبی مستقر هستند به یاری مصدومین می روند.
رئیس هلال احمر آمل با تاکید براینکه تیم امداد و نجات تا حدالمقدور کارهای اولیه را برای نجات آسیب دیدگان انجام می دهند گفت: اما در برخی مواقع تشخیص بر این است که وضعیت مصدوم حاد بوده و باید هرچه زودتر به مراکز درمانی تخصصی اعزام شود.
وی همچنین افزود: در وضعیت قرمز، امداد و نجات کوهستان با هماهنگی کارگروه امداد نجات اورژانس برای اعزام بالگرد، جهت انتقال سریع مصدوم به مراکز پزشکی اقدام می کند.

دماوند همچنان قربانی می گیرد

نیکزاد با گلایه از کوهنوردانی که به هشدارهای هواشناسی و جمعیت هلال احمر و فدراسیون توجه ندارند بیان داشت: متاسفانه امسال به دلیل وضعیت بد آب و هوایی، سیلاب‌ها و رانش یخچال در دماوند سال خوبی برای کوهنوردان نبود.

درخواست جدی این مسئول امداد و نجات از کوهنوردان برای صعود به دماوند این است تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۱ از صعود به دماوند جددا خودداری شود.

۵ قربانی در یکماه اخیر

نیکزاد با اشاره به ۵ فوتی در یکماه اخیر ادامه داد: حادثه دیده ها در دره عروسک‌های ضلع شمالی و یخچال دره دماوند و دیگری نیز زیر سرپناه سخره ای طبیعی که درحال استراحت بود سنگها رانش کرده و ایشان از ناحیه سر زیر سنگ ماند.

وی با اعلام اینکه دو کوهنورد قربانی اخیر از استان کرمانشاه بودند اظهار داشت: متاسفانه با توجه به تلاش بی وقفه امدادگران ما، شرایط بد جوی یخچال و رانش بهمن سبب شد، تا این ساعت ما نتوانیم اجساد رویت شده این ۲ کوهنورد را به پایین منتقل کنیم.

توصیه های ایمنی نیکزاد به کوهنوردان

به گفته نیکزاد کوهنوردان حتما باید به ۶ مورد اساسی ایمنی در کوهستان توجه کنند.
از نکات برشمرده ایمنی ۱_ در وهله اول با کارگروه جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی مستقر در قرارگاه هماهنگ شوند که درصورت بروز حادثه اولین دست رسی با این عزیزان هست
۲_ از توان و سلامت جسمی خود اطمینان داشته باشند.
۳_ از صعود انفرادی جددا خودداری کنند و حتما بهمراه لیدر راه بلد با هماهنگی فدراسیون اقدام به صعود کنند.
۴_ از تکمیل تجهیزات و لوازم فنی خود شامل لباس و کفش مناسب و باتوم و طناب و … مطمئن باشند.
۵_ حتما غیر از گوشی آندروید یک گوشی معمولی مجهز به باطری یدک همراه داشته باشند و شماره اضطراری ۱۱۲ را فراموش نکنند.
۶_ قبل از حرکت قطعا باید با سامانه هواشناسی و آگاهی از لحظه به لحظه هوا هماهنگ باشند.

نیکزاد درپایان از زحمات تیم ها و کارگروه‌های امداد و نجات که در هر شرایطی به یاری کوهنوردان می شتابند قدر دانی کرده و از علاقمندان به صعود خواهش کرد برای حفظ جان خود و دیگران نکات ایمنی را جدی بگیرند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید