شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 12676 |
|
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: فرانسه جزو اولین کشورهایی بود که در پسابرجام روابط خود را بهبود بخشید و در همین راستا هم انتظار می‌رود با روی کار آمدن ماکرون تعاملات تهران‌ ـ پاریس هم روندی مثبت داشته باشد. به گزارش خبرگزاری سیده آمل،محمدباقر خرمشاد عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به […]

خرمشاد

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: فرانسه جزو اولین کشورهایی بود که در پسابرجام روابط خود را بهبود بخشید و در همین راستا هم انتظار می‌رود با روی کار آمدن ماکرون تعاملات تهران‌ ـ پاریس هم روندی مثبت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری سیده آمل،محمدباقر خرمشاد عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به روی کار آمدن امانوئل ماکرون به عنوان رئیس جمهور جدید فرانسه و مواضع احتمالی وی در قبال تحولات منطقه و سوریه گفت: با توجه به اینکه ماکرون به عنوان کاندیدای مستقل در انتخابات حاضر شده بود، انتظار می رود تغییراتی حتی جزئی در سیاست خارجی فرانسه و در قبال تحولات منطقه به ویژه سوریه ایجاد شود.

وی با اشاره به انتقادهای فرانسوی‌ها  نسبت به دخالت کشورشان در تحولات سوریه  تاکید کرد: زمانی که فرانسه تصمیم به حضور در سوریه گرفت به مردم این کشور اعلام شد که این درگیری به زودی خاتمه می یابد در حالی که حدود ۵سال است که  تنش‌ها در سوریه نه تنها کمرنگ نشده بلکه شاهد  افزایش درگیری‌ها و به دنبال آن انتقادهای فرانسوی‌ها به دولتمردان‌شان هستیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: منتقدین ورود اروپا به سوریه می گویند با طولانی شدن تنش‌ها در سوریه لازم است تا اتحادیه اروپا در این زمینه مواضع خود را تغییر دهند. حال با روی کار آمدن فردی مستقل در راس دولت فرانسه که وزیر دولت سوسیالیست هم بوده است ، احتمال دارد شاهد موضع گیری جدید این کشور در قبال مسائل منطقه و به ویژه سوریه باشیم.

خرمشاد همچنین در پاسخ به این سوال که به عقیده شما مواضع دولت جدید فرانسه در قبال ادامه همکاری ها با ایران با توجه به انتخابات پیش رو در کشور ، به چه صورت خواهد بود، خاطر نشان کرد: با توجه به خام بودن داده‌های موجود نمی‌توان به طور قطعی در این زمینه اظهار نظر کرد، اما اگر  در رابطه با سوریه شاهد تحولاتی در مواضع و سیاست خارجی فرانسه باشیم، در مورد ایران هم تحولاتی ایجاد خواهد شد. نباید فراموش کرد که مجموعه نظام فرانسه به صورت مکرر پایبندی خود نسبت به تعاملات با ایران را ابراز کرده و تلاش کرده است در فضای پسابرجام تحولات خود با ایران را توسعه دهد، همچنین آنها یکی از اولین کشورهایی هستند که تلاش کرده اند در پسابرجام با تهران در همه زمینه‌ها ارتباط برقرار کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در رابطه با اینکه موضع ماکرون در قبال ارتباط با اتحادیه اروپا و ایالات متحده اروپا به چطور است؟ افزود: رییس جمهور جدید فرانسه تا حد زیادی انتخاب خود را مدیون  اتحادیه گرایانی است که پشت او ایستادند و قطعا با اتحادیه اروپا همکاری خواهد داشت و با توجه به نگرش ترامپ به اتحادیه اروپا احتمال دارد در آینده ماکرون  در این زمینه کمی با ترامپ  زاویه پیدا  کند؛ ولی به طورکلی ارتباطات آنها با اتحادیه اروپا روند مثبت تری خواهد داشت .

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید