شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33646 |
|
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

از ویژگیهای بارز حضرت رباب (س) که می توان برشمرد این است که نسبت به امام زمان خود، بصیرت کاملی داشتند و علاوه بر همراهی مثال زدنی با امام حسین (ع) در وقایع کربلا، بعد از شهادت ایشان هم در کاروان اسرای کربلا کنار حضرت زینب (س) و بعد از آن در زندگی کوتاهشان پس […]

از ویژگیهای بارز حضرت رباب (س) که می توان برشمرد این است که نسبت به امام زمان خود، بصیرت کاملی داشتند و علاوه بر همراهی مثال زدنی با امام حسین (ع) در وقایع کربلا، بعد از شهادت ایشان هم در کاروان اسرای کربلا کنار حضرت زینب (س) و بعد از آن در زندگی کوتاهشان پس از واقعه کربلا، نقش موثری در رساندن پیام عاشورا به مردمان همه تاریخ داشتند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: فاطمه رحمانی، مسئول کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان آمل و همسر مدافع حرم شهیدهادی جعفری از برگزاری برنامه” مرثیه رباب” در شهرستان آمل از استان مازندران و همزمان با ۳ استان تهران، خوزستان و آذربایجان خبر داد و گفت: هیات”مرثیه رباب” به تاسی از نقش حضرت رباب(س) و همراهی ایشان با حضرت زینب(س)و اسرای کربلا مدت ۵ سال است راه اندازی و به ثبت رسیده است که به دلیل وجود ویروس کرونا امسال اولین برگزاری حضور همزمانی را در ۴ استان کشور داریم.

حماسه ای نو در مرثیه رباب(س)
حماسه ای نو در مرثیه رباب(س)
Seyyedeamol.ir

حماسه ای نو در مرثیه رباب(س)

به گفته مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری آمل: «مرثیه رباب، در واقع هیئت سالانه همسران شهدای مدافع حرم است که در ماه محرم و با یاد حضرت رباب (س) برگزار می شود. در این محفل که با ذکر مصائب اهل بیت (ع) همراه است، نگاه ما بیشتر تمرکز بر نقش همسری حضرت رباب (ع) در واقعه کربلا است که اغلب در روز هفتم ماه محرم و به واسطه شهادت جانسوز حضرت علی اصغر (ع) از این بانوی بزرگوار یاد می شود و همیشه نقش مادری ایشان موردتوجه قرار می گیرد اما نباید فراموش شود که ایشان در نقش همسری هم، حضوری با بصیرت در واقعه کربلا داشتند.»

این مراسم که به نوعی روایت گری رباب های امروز با رنگ وبوی عاشورای دیروز هست، بانوان و دختران حاضر در مراسم را بیشتر با روحیات بانوان مبارز و البته حماسه شهدای مدافع حرم آشنا می کند.

ویژگیهای حضرت رباب از زبان حجت الاسلام یعقوبیان

سخنران این مراسم حجت الاسلام یعقوبیان نیز ویژگی های حضرت رباب را اینگونه برشمرد و اظهار داشت: باید به ۳ ویژگی مهم این شیر زن نهضت کربلا بعنوان بانویی که رسالت مادری و همسری را هم بعهده داشت برای بانوان امروز بیشتر بپردازیم.
وی همچنین تصریح کرد:از ویژگیهای بارز حضرت رباب (س) که می توان برشمرد این است که نسبت به امام زمان خود، بصیرت کاملی داشتند و علاوه بر همراهی مثال زدنی با امام حسین (ع) در وقایع کربلا، بعد از شهادت ایشان هم در کاروان اسرای کربلا کنار حضرت زینب (س) و بعد از آن در زندگی کوتاهشان پس از واقعه کربلا، نقش موثری در رساندن پیام عاشورا به مردمان همه تاریخ داشتند.
حجت الاسلام یعقوبیان با اشاره به اینکه شجاعت از ویژگیهای دیگر این بزرگ بانوی کربلاست، بیان داشت: اینکه درهر کجایی که هستیم از عقاید خود دفاع کنیم شجاعت می خواهد. وقتی تشخیص دادیم، اسلام حق است، امام حسین حق است، اصول و فروع دین حق است باید از آن دفاع کنیم و این دفاع درهر شرایطی شجاعت می خواهد و باید سرلوحه بانوان امروز ما باشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید