پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-09
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34747 |
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جامانده ازسهیل شاخص شد سردار شهید محمد جعفر سعیدی از شهدای نام آشنا و مردمی بعنوان شهید شاخص استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ معرفی شد. گزارش پایگاه خبری سیده آمل:سردارشهید محمد جعفر سعیدی ازشهدای  مخلص، انقلابی و خودساخته استان بوشهر است که همگان او را با نام “مروارید سهیل” می‌شناسند زیرا پیکر مطهرش پس از […]

جامانده ازسهیل شاخص شد

سردار شهید محمد جعفر سعیدی از شهدای نام آشنا و مردمی بعنوان شهید شاخص استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

گزارش پایگاه خبری سیده آمل:سردارشهید محمد جعفر سعیدی ازشهدای  مخلص، انقلابی و خودساخته استان بوشهر است که همگان او را با نام “مروارید سهیل” می‌شناسند زیرا پیکر مطهرش پس از شهادت در محور عملیاتی “کربلای ۴” و در جزیره سهیل، پس از ۱۰ سال به کشور بازگشت‌ و در گلستان شهدای گناوه آرام گرفت.

اینک پس از ۳۷ سال از شهادت، این شهید عالی مقام از سوی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بعنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ استان بوشهر انتخاب شده است تا مردم شریف ایران بیش از گذشته با شخصیت والای این بزرگمرد دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

جامانده ازسهیل شاخص شد

برای شناخت عمیق‌تر سردار شهید محمدجعفر سعیدی، زندگینامه ایشان را از نظر می گذرانیم.

 سردار رشید سپاه اسلام شهید «محمدجعفر سعیدی» در سوم تیرماه ۱۳۳۴ در روستای «احشام قاید‌ها» از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر چشم به جهان گشود. شهید بعداز تحصیل برای کمک خرجی به پدر و مادر خود به کویت سفر کرد و پس از گذشت دو سال به ایران بازگشت.  در سن ۱۸ سالگی به خدمت مقدس سربازی در کرمان اعزام شد و هنوز دوران خدمتش تمام نشده بود که برایش آستین بالا زدند و برایش به خواستگاری دختر یکی از رفتند.

 

جامانده ازسهیل شاخص شد
جامانده ازسهیل شاخص شد
seyyedeamol.ir

 

همه چیز خیلی ساده برگزار شد و در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۳۵۵ محمدجعفر زندگی مشترکش را در یک اتاق کوچک در شهر گناوه آغاز کرد. حاصل این ازدواج پنج فرزند پسر به نام ابوالحسن، مهدی، هادی، احسان، حسین است.

 بعد از خدمت در شرکت فرجام بوشهر استخدام و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۳۵۸/۱۰/۱۰ وارد سپاه پاسداران شد. شهید سعیدی عهده دار مسئولیتهای فراوانی در دفاع مقدس از جمله جانشین فرمانده سپاه گناوه، فرمانده سپاه بندر ریگ، سرپرست و جانشین فرمانده سپاه جریزه خارگ، جانشین فرمانده سپاه دشتی و… بود.

ایشان در تاریخ  چهارم دی ماه ۱۳۶۵در گردان حضرت ابوالفضل(ع) ناو تیپ ۱۳ امیرالمومنین(ع) استان بوشهر بعنوان معاون گردان درمحور عملیاتی کربلای ۴ درجزیره سهیل عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این شهید والامقام یکی از فرماندهان شاخص شهید استان بوشهر است .

پیکر مطهر شهید سعیدی پس از ۱۰ سال مفقودیت در تاریخ ۷۵/۱۱/۱۸ به وطن بازگشت و در گلستان شهدای گناوه در جوار همرزمان شهیدش آرام گرفت.

نشر جامانده ازسهیل

بتازگی درهمین خصوص انتشارات حماسه یاران، کتاب «جامانده ازسهیل» روایت زندگی فاطمه خدری همسر سردارشهید محمدجعفر سعیدی، نوشته کبری خدابخش را نشر و راهی بازار شده است.

در این کتاب زنی را می‌بینید که پا په پای دل شریکش از انقلاب به جنگ می‌رسد. بار زندگی را در غربت و تنهایی به دوش می‌کشد. مادرانه فرزندانش را می‌پرواند و با نبودن‌های همسرش می‌سازد تا او یار و یاور جبهه‌های جنگ باشد و همراه و مراد بسیجی‌ها.

دربخشی از این کتاب می خوانیم:

کتاب جامانده در سهیل داستان زندگی فاطمه خدری همسر سردار شهید محمدجعفر سعیدی است که محمدجعفر او را مش‌فاطمه صدا می‌زد.

باشد زنان استوار و مردان شجاع کشورمان در مقاومت ۸ ساله جنگ تحمیلی بر ایران الگوی بارزی برای نسل سوم و چهارم انقلاب ما شوند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید