پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 32441 |
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

تکمیل پازل سلامت با واکسیناسیون یادداشتی ازسیده آمل درخصوص اهمیت واکسینا سیون پاندمی ویروس کویید۱۹ و رعایت نکات ایمنی بهداشتی ستاد ملی کرونا کشور کوس ایران گیری کرونا ازدنیا بصورت علنی به سالنامه رسمی ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ برمی گردد، البته از ۲ ماه قبل علائم حضورخاموش ویروس دربیمارانش به دلیل نوپدیده بودن این موجود، مورد […]

تکمیل پازل سلامت با واکسیناسیون

یادداشتی ازسیده آمل درخصوص اهمیت واکسینا سیون پاندمی ویروس کویید۱۹ و رعایت نکات ایمنی بهداشتی ستاد ملی کرونا کشور

کوس ایران گیری کرونا ازدنیا بصورت علنی به سالنامه رسمی ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ برمی گردد، البته از ۲ ماه قبل علائم حضورخاموش ویروس دربیمارانش به دلیل نوپدیده بودن این موجود، مورد شناسایی قرار نگرفت، ولی تبدیل ناگهانی تشخیص ۲ بیمار به چندصد نفر و شروع رنگ بازی؛ خروج ایران از وضعیت سفید و گرایش به زردی از سوم اسفندماه ۱۳۹۸؛ کرونا هراسی، ایرانیان رادربرگرفت ، رنگ بندی شهرستانها با افزایش مبتلایان ناشی تا آنجا ادامه داشت که ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ چراغ قرمز ۶۱ شهرکشور با اعلام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی روشن شد.

در این بین مسافران ناقلای خاورمیانه با ارمغانی پرملات از ویروس پیش کشی خاوردور( کشور چین )همه را به چون و چرا انداخته و به آن بسنده نکردند؛ شیطنت بازیهای عیدانه خود را با رفتن به سواحل شمالی کشور ادامه دادند که مبادا خطه سرسبز کشور از قافله عقب ماند و این روند مزید علتی برای اعلام حکومت نظامی از نوع سلامت با تابلوی قرنطینه کرونایی در سوم فروردین سال ۱۳۹۹ شد.

در محدودیت های اعمال شده از ستاد ملی کرونا، استانداران؛ سپس فرمانداران؛ چاره ای جز اینکه گریبان اصناف را هم گرفته و به چرخه بازی بکشانند نداشتند.

تعطیلی بازار عیدانه از بهمن ۹۹ آغاز شد وملت خسته از مجادله با کرونا با لقب کووید از نوع ۱۹  دزدکی از خانه ها بیرون می زدند ولی خرید بازارکرونایی عید ۱۴۰۰ همچنان بی سکه در فضای مجازی بی فطیر ماند.

گسترش ویروس ناخوانده، مسبب فاصله های اجتماعی شد اما خداپدر بانی فضای مجازی را بیامرزد که با دیدار تصویری واتسآپی؛ آن فاصله ها با چاشنی دلتنگی ترک گرفت .

تکمیل پازل سلامت با واکسیناسیون

القصه این اشرف مخلوقات با فعالیت عقل خود، توانست این حلقه محاصره را با تهیه واکسن ضد ویروس کرونا بشکند و ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ برای اولین بار در بیمارستان امام خمینی تهران با تزریق واکسن اسپوتنیک روسی این پازل سلامت را بعد از رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک، رعایت بهداشت فردی تکمیل کند و سایه شوم کرونا را از سر جماعت کم رنگ کند.

اما این سویه ها چه سویه ای از بختک های جهش یافته کرونا است که با تغییر مسیر به لامبدا و اومیکرون و… نمی خواهد دست ازسرجهانیان بردارد.

ویروس دست ساز در جنگ بیولوژیک، اکنون حلقه آویز سازندگان خود شده و با قرابت ژنتیکی افراد؛ رنگ و لعاب تازه ای به خود می گیرد.

آنچه که در این جنگ نابرابرحائز اهمیت است خستگی ناپذیری سنگرسازان بی سنگر درخط مقدم میدان نبرد با کرونا به شکل های مختلف است که خدا قوت گویی ملت تنها گوشه ای از جان با صفای آنان را جلا می دهد و برای تکمیل این کادر،  همتی همگانی در واکسینه شدن است تا پازل سلامت با هرنوع واکسن تایید شده وزارت بهداشت و درمان با رعایت بهداشت فردی، اجتماعی تکمیل شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید