پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 11778 |
|
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

  به گزارش سیده آمل ، حسین ذوالفقاری در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه تامین امنیت انتخابات از نیمه اول سال ۹۵ آغاز شده است ، اظهار کرد: برای تمامی مراحل انتخابات بررسی کرده ایم که چه آسیب های امنیتی وجود دارد و چه اقداماتی باید انجام شود. پیش‌بینی‌های صورت گرفته و […]

 

به گزارش سیده آمل ، حسین ذوالفقاری در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه تامین امنیت انتخابات از نیمه اول سال ۹۵ آغاز شده است ، اظهار کرد: برای تمامی مراحل انتخابات بررسی کرده ایم که چه آسیب های امنیتی وجود دارد و چه اقداماتی باید انجام شود. پیش‌بینی‌های صورت گرفته و اشراف اطلاعاتی ما در کل کشور و فضای بیرون کشور بیان می‌کند که تهدید خاصی برای امنیت انتخابات نداریم، البته این بدان معنا نیست که تمامی ابعاد موثر بر امنیت انتخابات مورد توجه قرار نگیرد. پیش بینی پدیده های ناشناخته برای انتخابات صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود:‌ ستاد امنیت انتخابات کشور با حضور اعضای آن مرکب از ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه،‌ارتش، ناجا ، وزارت اطلاعات ، دستگاه قضایی و صدا و سیما از چند ماه قبل تشکیل شده و به صورت منظم جلسه داشته است، تمامی پیش‌بینی‌های لازم هم در این زمینه انجام گرفته است.این ستاد شامل سه کمیته اشراف اطلاعاتی، کمیته عملیات و کمیته افکار عمومی می‌شود. کمیته اشراف اطلاعاتی مرکب از دستگاه‌های اطلاعاتی کشور و حوزه فضای مجازی است که کار رصد اطلاعاتی در فضای مجازی و حقیقی را برعهده دارند. در کمیته عملیات تمام برنامه‌های امنیتی ما از مرزهای کشور تا داخل شعب اخذ رای انجام می‌شود.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه اطلس امنیت انتخابات تهیه شده و برای تک تک استان‌ها ارسال شده است گفت:‌در این اطلس پیش بینی های لازم برای مناطقی که مستعد آسیب های امنتیی هستند صورت گرفته است همچنین دستورالعمل مربوط به امنیت انتخابات به تمامی استان‌ها ارسال شده است.

ذوالفقاری در ادامه با اشاره به اینکه ۲۶۰ هزار نیرو  تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند، گفت: ۴۰ فروند بالگرد ستاد انتخابات استان ها را پشتیبانی می‌کند و تمامی نهادهای امنیتی کشور از جمله وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و اطلاعات ناجا نیز فعال هستند. ما هم هر چه به ایام انتخابات نزدیک تر می شویم تشدید امنیت از مرزهای کشور را خواهیم داشت. با دستگاه قضا هم هماهنگ کردیم که اگر ایست بازرسی لازم باشد، این کار با دستور قاضی ویژه انجام می‌شود. یک کمیته قضایی هم در دادستانی کل کشور و استان ها تشکیل شده که کار برخورد با جرایم انتخاباتی را انجام می دهد.

در ادامه خبرنگاری با اشاره به احتمال حضور احمدی‌نژاد در ورزشگاه آزادی پرسید  که چه اقدامی در این زمینه انجام شده است که ذوالفقاری در پاسخ گفت:‌حضور طبیعی هر کاندیداها در چنین فضایی منعی ندارداما اگر کسی بخواهد در این جمع ها صحبت کند یا کار تبلیغاتی انجام دهد ممنوع است چون هنوز زمان تبلیغات فرا نرسیده است و از این اقدامات جلوگیری می‌شود اما حضور به عنوان یک شهروند از نظر قانونی ممنوعیت ندارید.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که ا گر کاندیدایی به نتیجه تائید صلاحیت یا انتخابات تمکین نکرد چه اقدامی از سوی ستاد امنیت انتخابات کشور انجام می‌شود تصریح کرد: همه پایگاه ها پایبندی خود رابه قانون اعلام کردند اما ما برای شرایط رعایت نکردن قانون پیش بینی های لازم را انجام دادیم. علاوه بر تذکرات و اقدامات امنیتی،  پیش بینی کرده ایم در شرایط رعایت نکردن قانون، در چارچوب قانون برخورد جدی خواهند داشت. اعتراض و شکایت باید در چارچوب قانون باشد ولی اگر رفتاری از سوی نامزدها رخ دهد که پیامدهای امنیتی داشته باشد، مسئولیت آن رفتار با آن نامزد انتخابات است و حتما باید پاسخگو باشد.

ذوالفقاری در ادامه تاکید کرد: معیار اصلی ما قانون است و برگزاری نشست ها و تجمعات ضوابط خاص خود را دارد. راه اندازی کارنوال ممنوع است اما تجمعات و تبلیغات در چارچوب قانون مشکلی ندارد. بعضی جرایم انتخاباتی عبارتند از خرید و فروش رای، رای دادن با شناسنامه جعلی، تهدید یا تتمیع، اخلال در امر انتخابات، تقلب در شمارش آرا و ایجاد رعب و وحشت.

رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور با بیان اینکه تجمع در مکان های باز به مجوز نیاز دارد اما در اماکن دربسته به مجوز استانداری نیاز ندارد خاطر نشان کرد: ولی باید هماهنگی و اطلاع رسانی انجام شود، تمام برنامه ها باید در چارچوب قانون انجام شود.

ذوالفقاری درباره اعلام نتایج ا نتخابات نیز گفت:‌ به تمامی کاندیداها تفهیم می‌شود که هیچ کس به هیچ وجه حق ندارد نتایج را اعلام کند زیرا وزارت کشور حق اعلام نتایج را دارد و مسئول این کار است. اگر کسی نتیجه ای اعلام کند خودش مسئول پیامد ادعای خود خواهد بود.

معاون امنیتی وزیر کشور درباره حفاظت از نامزدهای انتخابات اظهار کرد : نحوه حفاظت و تامین امنیت حتی استقبال از نامزدهای انتخابات را پیش بینی کردیم تا با همه کاندیداها به شکل مناسب و یک نواختی برخورد شود اما نامزدهایی که در حال حاضر مسئولیت و جایگاه حقوقی دارند ، به اعتبار شخصیت حقوقی و مسئولیت شان رده های امنیتی و حفاظتی آن‌ها مشخص می‌شوداما اگر نامزدی هم بیاید که جایگاه حقوقی نداشته باشد اما حفاظت از وی مناسب نباشد ، برنامه ای را در نظر گرفتیم که از این شخصیت ها هم حفاظت شود.

ذوالفقاری در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد:‌رسانه‌ها حتما اخبار امنیتی را با تائید و هماهنگی ستاد امنیت کشور منتشر کنند تا خبر خلاف واقع منتش نشود. ما به صورت دقیق جواب اخبار مربوط به امنیت کشور را می دهیم.

ذوالفقاری در پاسخ به این پرسش که آیا گزارشی درباره دخالت نهادهای جاسوسی یا امنیتی کشورهای خارجی داشته اید؟ خاطر نشان کرد: به جز رسانه های خارجی در این زمینه تهدیدی نداشتیم.

رئیس کمیته امنیت انتخابات کشور در مورد ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی اظهار کرد: ایجاد کانال در فضای مجازی اشکالی ندارد اما این کار باید در یک چارچوب مشخص انجام شود. نامزدهایی که می خواهند از طریق فضای مجازی تبلیغات کنند حتما باید قراردادی را با افرادی که  تبلیغات برای آن‌ها انجام می دهند امضا کنند. زیرا ممکن است افرادی کاری خلاف قانون به نام یک نامزد انجام دهند بنابراین حتما باید یک قراردادی نوشته شود و در سامانه وزارت کشور ثبت شود. یک نسخه از این قرار داد در سامانه ای که در سایت وزارت کشور است قرار می گیرد، باید از وزارت ارشاد هم مجوز گرفته شود.

وی با بیان اینکه به نفع خود نامزدها است تا کسی به نام نامزدها کار خلاف قانون انجام ندهد یا خبرسازی نکند، تصریح کرد: طی اطلاعیه ای تا فردا جزئیات این کار را بیان می کنیم. آدرس سامانه ای که نیز اطلاعات نامزدها در آن برای تبلیغات درج می‌شود عبارتند از www.samandehi.ir    نامزدها با مراجعه به این سامانه اطلاعات خود را وارد می‌کنند و مجوز لازم را برای فعالیت در فضای مجازی دریافت می‌کنند.

ذوالفقاری تاکید کرد : ما دنبال محدودیت در فضای مجازی نیستیم بلکه دنبال این هستیم تا مصونیت نامزدها حفظ شود و در فضای مجازی شاهد نابسامانی نباشیم.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید