شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 12699 |
|
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارشپایگاه خبری سیده آمل ، سرویس جهانی بی بی سی گزارش داد: «در حالی که هر لحظه به زمان رأی گیری انتخابات حساس ایران نزدیکتر می‌شویم، رقابت میان ۶ نامزد نیز سخت‌تر می‌شود. این روزها تمرکز اصلی مردم ایران بر موضوعات اقتصادی و معیشتی است. با توجه به نرخ بالای بیکاری، برخی نامزدها قول ایجاد […]

به گزارشپایگاه خبری سیده آمل ، سرویس جهانی بی بی سی گزارش داد: «در حالی که هر لحظه به زمان رأی گیری انتخابات حساس ایران نزدیکتر می‌شویم، رقابت میان ۶ نامزد نیز سخت‌تر می‌شود. این روزها تمرکز اصلی مردم ایران بر موضوعات اقتصادی و معیشتی است. با توجه به نرخ بالای بیکاری، برخی نامزدها قول ایجاد اشتغال می‌دهند و برخی دیگر با وعده افزایش یارانه‌ها به هواداران خود امید می‌بخشند.»

 

منبع یادشده ادامه داد: «بر خلاف دوره‌های قبلی که رئیس‌جمهور به آسانی برای تشکیل دولت دوم خود انتخاب می‌شد، این‌بار چنین نیست. مردم ایران معتقدند توافق برجام نتوانسته اوضاع اقتصادی‌شان را سروسامان دهد. ظرف دوسالی که از امضای برجام گذشته، بسیاری از مردم به‌خاطر رکود بازار شغل خود را از دست داده‌اند، ساخت‌وساز کاهش یافته و شاخص‌های معدودی هم که رشد داشته، ناشی از افزایش فروش نفت بوده است. حتی طبقه متوسط هم از این وضعیت ناراضی هستند.»

 

بی بی سی افزود: «همزمان رقبای روحانی، قالیباف و رئیسی، روی مسائل اقتصادی مانور می‌دهند و با صراحت از سیاست‌های روحانی در زمینه کارآفرینی انتقاد می‌کنند. روحانی در دفاع از خود بیشتر روی کاهش تورم تأکید می‌کند، اما انتظارات مردم بیش از این‌هاست. البته خود روحانی در این زمینه مقصر است، زیرا وعده‌های مبالغه‌آمیزی که بعد از برجام به مردم داد، سطح توقعات آنان را بالا برد. حالا باید منتظر نشست و دید که آیا روحانی می‌تواند از عهده این کار سخت برآید یا نه؟»

 

تذکر این نکته خالی از لطف نیست که رسانه دولتی انگلیس در بخش فارسی خود گزارش‌هایی مانند آنچه در سطرهای بالا از منظرتان گذشت را کمتر روی خروجی می‌فرستد


 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید