چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 15045 |
|
تاریخ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

  به گزارش واحد خبری سیده آمل ، با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس خانواده ها بیش از هر چیز در تکاپوی خرید لوازم تحریر و پوشش فرزندان خود هستند . بهتر است برای خرید این لوازم قبل از هر چیز والدین سطح آگاهی خود را نسبت به سطح سلامت کالای خریداری شده بالا ببرند […]

 

به گزارش واحد خبری سیده آمل ، با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس خانواده ها بیش از هر چیز در تکاپوی خرید لوازم تحریر و پوشش فرزندان خود هستند .

بهتر است برای خرید این لوازم قبل از هر چیز والدین سطح آگاهی خود را نسبت به سطح سلامت کالای خریداری شده بالا ببرند .

من باب مثال : چه کفشی مناسب پای فرزندان ما می باشد ؟ یا چه کیفی را برای حمل لوازم مدرسه برای فرزندم انتخاب نمایم تا به استیل اندام های او آسیب نرسد ؟

و ضمن آن سلامت روحی تربیتی  دانش آموزان نیز مطرح است که با مارک و تصاویر مستاجل و غیر واقعی نباشد تا دانش آموز بیش از اندازه جذب آنها شود .

و همچنین از تولیدات داخلی باشد تا هم به اقتصاد مملکت یاری رساند وهم با فرهنگ بومی ما سازگاری داشته باشد  .

در همین رابطه بهتر است  به صحبت های کارشناسی خانم  مژگان عباسی توجه کنیم .

کوله پشتی بهترین کیف برای دانش آموزان

مژگان عباسی کارشناس مسئول سلامت نوجوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه کوله‌پشتی بهترین کیف برای دانش آموزان است، می‌گوید: خانواده‌ها باید توجه کنند که کیف خریداری‌شده متناسب با سن و قد دانش آموزان انتخاب و وزن کوله‌پشتی باید با وزن دانش آموزان سنجیده شود.

وی ادامه می‌دهد: اگر بچه هنگام حمل کوله خم شود و شانه‌ها را گرد و جمع کند، نشان از بالا بودن وزن کوله دارد، همچنین بهتر است والدین وسایل غیرضروری را داخل کوله قرار ندهند و یک‌جوری وسایل را داخل کوله بچینند که نزدیک‌ترین اشیا به مرکز ثقل فرد در پشت قرار بگیرد، هرچقدر بند کوله کوتاه و پهن باشد فشار کمتری به دانش‌آموز وارد می‌شود.

اگرچه برخی خانواده‌ها با ملاک‌های انتخاب صحیح کوله را نمی‌دانند اما فروشندگان نمایشگاه سعی می‌کنند که خانواده‌ها را با انتخاب اصول مناسب کیف آشنا بکنند.

جواد صحرا پور یکی از فروشندگان مستقر در نمایشگاه در این خصوص می‌گوید: کیف باید کاملاً طبی باشد تا کمر بچه به‌هیچ‌عنوان آسیب نبیند چراکه بچه‌ها در سن رشد قرار دارند، فاصله بین بندها باید استاندارد باشد تا به گردن آسیب نرسد.

وی می‌گوید: متأسفانه خانواده‌ها از اندازه کتاب‌ها اطلاعی ندارند و می‌گویند کتاب در آن جا نمی‌شود درحالی‌که کتاب بزرگ‌تر از کاغذ به اندازه a4 نداریم، خانواده‌ها باید به جیب بغل، زیپ و مواردی که با آن سروکار دارند توجه کنند.

سلیمانی مسئول غرفه ریحانه نیز تأکید می‌کند: کیف خیلی مهم است به‌خصوص ازنظر اندازه، شکل روی کیف و جنس کیف که از چه جنسی باشد پارچه یا لی باشد نیز باید موردتوجه قرار بگیرد که خریداران را راهنمایی می‌کنیم.

علی جعفر نژاد، پدر یکی از دانش آموزان می‌گوید: برای خرید کفش به کیفیت و برند آن توجه زیادی می‌کنیم و ترجیح می‌دهیم که کفش ایرانی بخریم.

مادر دانش‌آموز دیگری می‌گوید: در خرید کیف و کفش سعی می‌کنم کالای ایرانی بخرم، در بخش کفش سایز را بسیار مدنظر قرار می‌دهم تا کفش پای فرزندم را اذیت نکند.

نوری، مادر یکی دیگر از دانش آموزان می‌گوید: این روزها خرید کالای ایرانی روی بورس است و سعی می‌کنم کفش تهیه کنم که علاوه بر زیبایی، کیفیت و قیمت خوبی نیز داشته باشد.

سید حمید قافله باشی، فروشنده کفش نیز در این خصوص می‌گوید: برای خرید کفش باید به استانداردها توجه کرد و سایزی انتخاب کرد که نه برگ باشد نه کوچک و صرفاً زیبای را مدنظر قرار ندهند.

عباسی در این خصوص می‌گوید: بهتر است کفش انعطاف‌پذیری متوسط داشته باشد، خیلی خشک و خیلی نرم نباشد، والدین در هنگام خرید حتماً فرزندان را به همراه ببرند و کودک هر دو لنگه‌کفش را بپوشد و کمی قدم بزند.

وی یادآور شد: هنگام پوشیدن کفش به حالت ایستاده باید بین انگشت پا و نوک پا، باید فاصله باشد و کفش پا را نزند، همچنین از خرید کفش بزرگ و کوچک خودداری کنند و ترجیحاً در ساعت آخر روز برای خرید مراجعه کنند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید