سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 12683 |
|
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه برخی از صنایع هنوز به شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد ندارند، گفت: در آینده جوانان با ایجاد فضای کسب و کار جدید ساختارهای دولتی را به چالش می‌کشند و مقاومت‌ها را در هم می‌شکنند. به گزارش خبرگزاری سیده آمل ، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم معرفی شرکت‌های برتر پارک علم […]

دانش بنیان

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه برخی از صنایع هنوز به شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد ندارند، گفت: در آینده جوانان با ایجاد فضای کسب و کار جدید ساختارهای دولتی را به چالش می‌کشند و مقاومت‌ها را در هم می‌شکنند.

به گزارش خبرگزاری سیده آمل ، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم معرفی شرکت‌های برتر پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه بیشترین دارایی‌های ما در داشتن همدلی‌ها است، افزود: در حال حاضر ۵ استارتاپ داریم که گردش مالی آنها حدود چندده هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حلقه‌ای ایجاد شده که پژوهش‌های مرز دانش را اجرایی می‌کند، اظهار کرد: اگر این سیکل کامل شود، گام‌های موثری در اجرای پژوهش‌های مرز دانش برداشته می‌شود که این امر نیازمند وارد شدن پول بخش خصوصی به امر پژوهش است.

ستاری با تاکید بر اینکه مدل موفقی در این زمینه ایجاد شده که موجب شده عدد رشد ما ارتقاء یابد، خاطرنشان کرد: نمونه آن در حوزه فناوری نانو است که در چهار ماه اخیر یک رتبه بهبود پیدا کرده و رتبه جهانی ایران در این حوزه به ۵ رسیده است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور دلیل این موفقیت در حوزه نانو را عرضه ۴۵۰ محصول تولیدشده به دست مردم دانست و اظهار کرد: علاوه بر آن بخش خصوصی نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و ما امیدواریم تا پایان سال ۲۰۱۷ رتبه ایران در حوزه نانو به چهارم جهانی برسد.

ستاری اضافه کرد: ما در حوزه‌های کسب و کار باید به این نکته برسیم که سرمایه‌های ما در مغز است نه در منابع زیرزمینی و این شاه‌کلید فعالیت ما در حوزه دانش‌بنیان خواهد بود.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه موضوع دانش‌بنیان در سال‌های گذشته یک موضوع جدید بوده است، یادآور شد: در حال حاضر جو بزرگ فرهنگی، اجتماعی و فکری در کشور ایجاد شده و جوانان با اعتماد به نفس بیشتر فضای کسب و کار خود را ترسیم می‌کنند.

ستاری با تاکید بر اینکه ما در سال‌های گذشته به اهداف فیزیکی مانند ایجاد سه هزار شرکت دانش‌بنیان دست یافته‌ایم، ادامه داد: امروزه به جایی رسیدیم که رشد ما تصاعدی شده و مدل موفقی از ایجاد ارتباطات میان صنعت و دانشگاه عرضه شده است و امیدواریم که مانند همه کشورهای دنیا به جایی برسیم که شرکت‌های دانش‌بنیان در دنیا حضور یابند.

ستاری همچنین تاکید کرد: تا چند سال آینده شرکت‌های بزرگ فولادسازی، خودروسازی و نفتی را پشت‌سر خواهیم گذاشت و اکوسیستم جدیدی از کسب و کارهای دانش‌بنیان ایجاد می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور درخصوص میزان اعتماد بخش صنایع به شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه این امر به تدریج رخ می‌دهد، افزود: در برخی از صنایع اعتماد قابل قبولی به شرکت‌ها ایجاد شده، ولی در برخی دیگر از صنایع این امر اتفاق نیفتاده است.

وی در عین حال اضافه کرد: اعتماد بخش صنعت به شرکت‌های دانش‌بنیان یک امر دولتی نیست، بلکه نیاز به فعالیت اجتماعی دارد و در آینده شاهد این خواهیم بود که این شرکت‌ها خود را اثبات می‌کنند و می‌توانند با شکستن مقاومت‌ها، ساختارهای دولتی را به چالش بکشانند.

ستاری با بیان اینکه این همان اتفاقی است که در صنعت حمل‌ونقل عمومی رخ داده است، خاطرنشان کرد: در آینده جوانان ساختارهای سنتی را که دارای راندمان‌های پایینی هستند، می‌شکنند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید