جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 14949 |
|
تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت: بازدید از مراحل ساخت سد هراز با حضور جانبازان قطع نخاعی ۷۰ درصدی مازندران به گزارش سیده آمل ، تور یک روزه جانبازان قطع نخاعی ۷۰ درصدی مازندران به مناسبت هفته دفاع مقدس، جهت بازدید از مراحل ساخت سد هراز با حضور فرماندار ویِژه آمل، مدیرکل بنیاد شهید […]

به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت گرفت: بازدید از مراحل ساخت سد هراز با حضور جانبازان قطع نخاعی ۷۰ درصدی مازندران

به گزارش سیده آمل ، تور یک روزه جانبازان قطع نخاعی ۷۰ درصدی مازندران به مناسبت هفته دفاع مقدس، جهت بازدید از مراحل ساخت سد هراز با حضور فرماندار ویِژه آمل، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران مازندران، امام جمعه و بخشدار امام زاده عبدالله، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل، مدیر اجرائی و کارشناسان آب منطقه ای مازندران برگزار شد.
سید جعفر رسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل در این مراسم اظهار داشت: امروز اگر نام جمهوری اسلامی با عزت و افتخار در تمام عالم می درخشد مرهون صبر، استقامت و ایثار و فداکاری جانبازان و ایثارگران است و افزود: مهمترین ویژگی های جانبازان و ایثارگران ایمان به خدا، دلدادگی و عشق نسبت به اهل بیت و ائمه معصومین(ع) و تبعیت از ولایت فقیه است، که باید سرلوحه و سرمشق همه خادمین به نظام و مردم باشد.

وی با بیان اینکه سد مخزنی هراز، به تنهایی ٢٧ درصد آب سطحی استان را جمع آوری می کند گفت: حوزه آبریز سد هراز ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و آب شرب ۵ شهر را تامین می کند، و با آبگیری سد هراز، شاهد اتفاقات خوب اقتصادی در استان مازندران خواهیم بود.
رسولی با تقدیر و تشکر از حمایت های ریاست جمهور، استاندار مازندران و نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار این سد نیروگاه برق احداث می شود و با تامین آب اراضی کشاورزی، تاثیر مهم و زیادی بر معیشت مردم خواهد داشت.
فرماندار آمل در ادامه گفت: بعد از آبگیری سد هراز ۱۱ کیلومتر از محور هراز زیر آب می رود که هم اکنون بیشتر از ٣ کیلومتر جاده جایگزین ساخته شد که برای جاده جایگزین به خاطر کوهپایه ای بودن مسیر، چند تونل احداث می شود.
یحیی عسگری پور بخشدار امام زاده عبدالله در این بازدید با بیان اینکه این بخش ۴ درصد جمعیت شهری و ۱۱ درصد جمعیت روستایی شهرستان را دارد، ادامه داد: بخش امام زاده عبدالله از ٣ بخش جنگلی، کوهپایه ای و جلگه تشکیل می شود و یک وجه تمایز دارد که بارگاه امام زاده عبدالله (ع) همچون نگینی در استان می درخشد.
عسگری پور با اشاره به اینکه با وجود ٢ شهرک صنعتی آمل در این بخش، نزدیک به ٧۰ درصد صنعت شهرستان آمل در این بخش مستقر است، ادامه داد: سد هراز یکی از پروژه های ملی است که در این بخش واقع شده و پیشرفت خوبی دارد.
وی ادامه داد: سد هراز چهارمین سد خاکی کشور است و با تکمیل این سد، یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از آب شرب استفاده خواهند کرد.
عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره یادآوری جانفشانی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت: شما جانبازان آبروی نظام هستید و برروی صندلی نشستید تا ما مسیر را گم نکنیم.
وی تاکید کرد: مردم و مسئولین قدر شما را بدانند و این امر نه درکلام بلکه درعمل باشد تا حداقل ها را برای شما فراهم کنند و خدمتی که به شما می کنند خدمت اعتقادی باشد نه نگاه اداری صورت گیرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ادامه داد: اگر نگاه به ایثارگران نگاه اداری باشد زیبنده نیست و این عزیزان برای رضای خدا روی چرخ ها نشستند که مقاومت می کنند.
مهندس احمدپور مدیر سد هراز ضمن بیان اهمیت آب در زندگی اجتماعی به ضرورت احداث سد پرداخت وگفت: رشد جمعیت، توسعه کشاورزی و صنعت و ارتقاء سطح زندگی سبب شد تا کشورها با بهره گیری از تکنولوژی نوین سدهای بزرگی را جهت تامین آب زراعی، شرب و صنعت احداث نمایند و درکشور مان نیز بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی احداث سدها رونق بسیار خوبی گرفت و الان رتبه سوم این صنعت را در جهان دارا هستیم.
وی ادامه داد: در مازندران هم اقدامات بسیار خوبی جهت احداث سد انجام شد و هم اکنون حدود ۱۰ سد در دست بهره برداری داریم.
مدیر سد هراز با اشاره به ویژگی سد هراز از آن به عنوان یکی از سدهای بزرگ خاکی کشور که ارتفاع آن از پی ۱۵۰ متر و حجم تنظیم آن بالغ بر ۶۵۰ میلیون متر مکعب است یاد کرد و افزود: انشاا… با بهره برداری از این سدها علاوه بر تامین آب شرب حدود یک میلیون نفر از جمعیت شهرهای آمل، محمودآباد، فریدونکنار، بابل و بابلسر تامین می شود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید