شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 32946 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

روندمذاکرات بر روال طبیعی دوراز لابیگری رییس سازمان انرژی اتمی پس ازدیداربامدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درتهران گفت: مسایل باقی مانده که در سفرهای گذشته ایشان و در وین گفت‌وگو شده بود را در تهران مرور و به جمع‌بندی رسیدیم. واحدخبری سیده آمل:محمداسلامی در نشست خبری بارافائل گروسی درادامه بیان داشت: قرارشد تامبادله مدارکی که […]

روندمذاکرات بر روال طبیعی دوراز لابیگری

رییس سازمان انرژی اتمی پس ازدیداربامدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درتهران گفت: مسایل باقی مانده که در سفرهای گذشته ایشان و در وین گفت‌وگو شده بود را در تهران مرور و به جمع‌بندی رسیدیم.

واحدخبری سیده آمل:محمداسلامی در نشست خبری بارافائل گروسی درادامه بیان داشت: قرارشد تامبادله مدارکی که بایدبین آژانس وایران شود حداکثر تا خرداد ماه انجام و برای روز «باز اجرا» که از مفروضات مذاکرات وین است اینها حل وفصل شودوهمان طورکه در۲۰۱۵تصمیم گیری شده بوداین مسایل هم بسته شوند.

وی ادامه داد: ترتیباتی پیش بینی کردیم تا حداکثر تا خرداد توافقات برای مبادله اسناد در چارچوب حل‌ و فصل مسایل باقی مانده اجرا شود.

روندمذاکرات بر روال طبیعی دوراز لابیگری

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: مهم برای ما این است و تاکید ما هم که مسایل در روال طبیعی و در چارچوب مقرارت انجام شود و لابی‌گری سیاسی در این مساله شاهد نباشیم و در یک مسیر حرفه ای باشد.

اسلامی گفت: امیدواریم این نفوذ هایی که بر سر راه کشور ماایجادکردند و نمونه بارزش اقدامات تروریستی و ترور دانشمندان هسته ای بوده است را دیگر شاهد نباشیم. امیدواریم در رفتار و تعامل جدید آقای گروسی تلاش کنند برنامه توسعه اتمی ایران سرعت یابد به ویژه که ایران برای فعالیت هسته‌ای خود برنامه بلندمدت دارد. 

بسته شدن موارد ادعایی شرط ایران

وی تاکید کرد: آژانس باید از ظرفیت و تکالیف قانونی خود برای کمک به توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران استفاده کند و امیدواریم روند همکاری طبیعی و به دور از سیاسی کاری باشد.

محمداسلامی در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: رژیم جعلی اسرائیل مرتب ایران را تهدید می‌کند و تاکنون نتیجه نگرفته و در آینده هم نخواهد گرفت.

بسته شدن موارد ادعایی شرط ایران

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: موارد ادعایی باید برای همیشه بسته شود و بیش از این مزاحمت برای مردم ایران ایجاد نکند. براساس توافقی که بین ما و آژانس حاصل شده و امروز بیانیه‌ای صادر می‌شود تا خرداد این را انجام می دهیم و اگر کسی مزاحمتی سر راه ما ایجاد کند اختیار داریم از ابزار خود استفاده کنیم.

این خبر تکمیل می شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید