شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 12947 |
|
تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۹:۲۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سومین برنامه همکاری متخصصان و دانشمندان ایرانی غیر مقیم با حضور دکتر اکبر وحیدی محقق ایرانی دانشگاه سنگاپور به همت ستاد توسعه فناوری نانو و بنیاد ملی نخبگان و با موضوع سنتز نانوذرات مغناطیسی برگزار شد. به گزارش خبرگزاری سیده آمل، کارگاه دکتر اکبر وحیدی با عنوانSynthesis of Magnetic Nanoparticles and Their Functionalization (سنتز نانوذرات مغناطیسی […]

همایش قضات و دادستان‌های دادسراهای تهران

سومین برنامه همکاری متخصصان و دانشمندان ایرانی غیر مقیم با حضور دکتر اکبر وحیدی محقق ایرانی دانشگاه سنگاپور به همت ستاد توسعه فناوری نانو و بنیاد ملی نخبگان و با موضوع سنتز نانوذرات مغناطیسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سیده آمل، کارگاه دکتر اکبر وحیدی با عنوانSynthesis of Magnetic Nanoparticles and Their Functionalization (سنتز نانوذرات مغناطیسی و عاملدار شدن آنها) در راستای طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

این برنامه از سری سخنرانی‌ها و کارگاه‌های متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه فناوری ‌نانو و در راستای تحقق طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» بوده است.

دکتر وحیدی در سال ۲۰۱۵ از دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) در رشته مهندسی شیمی در مقطع دکتری تخصصی مدرک خود را اخذ کرده و پس از آن به عنوان محقق در Nanyang Environment & Water Research Institute  (موسسه تحقیقاتی محیط زیست و آب نانیانگ) مشغول به فعالیت است.

این کارگاه که بیش از ۴۰ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید از ۷ دانشگاه مختلف در آن شرکت کردند، در ۲ بخش تئوری و علمی برگزار شد. در بخش تئوری مطالب زیر ارائه شد:

معرفی نانوذرات مغناطیسی (نانوذرات)، روش‌های تثبیت و پوشش آنها
نانوذرات برای تثبیت آنزیم به عنوان نانوبایو کاتالیست
مزایا و چالش‌های استفاده نانوبایو کاتالیست‌های مغناطیسی

وحیدی در بخش عملی کارگاه نیز به آموزش موارد ذیل پرداخت:

سنتز نانوذرات با هسته اکسید آهن و پوسته پلی (گلیسیدیل متاکریلات)
عاملدار شدن نانوذرات با معرفی نتیجه یک دی آمین با زنجیره بلند
گلوتارآلدئید و توابع سطح اسید نیکل- nitrilotriacetic

طرح «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور و همچنین ایجاد ارتباط موثر دانشمندان غیرمقیم با همتایان داخلی و مراکز علمی و فناوری منتخب توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری و بنیاد ملی نخبگان‌ تدوین شده و در حال اجرا است.

در راستای تحقق این طرح و استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی غیرمقیم، بنیاد ملی نخبگان با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری‌ نانو از اساتید، متخصصان، کارآفرینان و دانشمندان برجسته ایرانی مقیم خارج از کشور فعال در حوزه فناوری نانو برای سخنرانی در موسسات آموزشی و پژوهشی دعوت می‌کند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید