سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 14562 |
|
تاریخ انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سیده آمل ، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: حذف شناسنامه نیازمند بررسی و کارکارشناسی است. علی زاهدی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: حذف شناسنامه در سال‌های آینده نیازمند بررسی و کار کارشناسی بیشتر است زیرا حساسیت این مهم در موضوعاتی همانند انتخابات، ازدواج و طلاق بالا است. وی […]

به گزارش سیده آمل ، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: حذف شناسنامه نیازمند بررسی و کارکارشناسی است.

علی زاهدی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: حذف شناسنامه در سال‌های آینده نیازمند بررسی و کار کارشناسی بیشتر است زیرا حساسیت این مهم در موضوعاتی همانند انتخابات، ازدواج و طلاق بالا است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای افراد بالای ۱۵ سال کارت ملی صادر می‌شود، این در حالیست که در موضوع حذف شناسنامه به دلیل اینکه افراد زیر ۱۵ سال کارت ملی ندارند باید اقدامات لازم به منظور وجود سند شناسایی هویت انجام شود.

زاهدی نیا با توجه به اینکه گفته شده حذف شناسنامه منوط به این است که همه افراد دارای کارت هوشمند ملی شوند، افزود: با توجه به این که خراسان شمالی رتبه دوم صدور کارت ملی هوشمند را درسطح کشور دارد اما هنوز ۴۵ درصد از مشمولان این کارت را دریافت نکرده اند بنابراین این مهم کار را تاحدودی دشوار می سازد.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال استان کارت ملی هوشمند دارند، عنوان کرد: تاکنون از ۶۲۷ هزار نفر جمعیتی که باید این کارت را اخذ کنند فقط برای ۳۶۰ هزار نفر صادر شده است.

زاهدی نیا با بیان اینکه تلاش می شود تا افراد فقط دارای یک کارت هویتی باشند، افزود: سعی بر این است تا با استفاده از بستر ارائه شده در کارت ملی هوشمند باقی سازمان ها و نهاد نیز برای جامعه هدف خود از این فضای ایجاد شده استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید همه افراد بالای ۱۵ سال تا پایان سال جاری کارت هوشمند ملی دریافت کنند، خاطرنشان کرد: از سال آینده دیگر کارت ملی کاغذی در سطح  کشور از اعتبار ساقط خواهدشد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید