سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 12983 |
|
تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

وزیر علوم دولت اصلاحات با تاکید بر حضور مردم پای صندوق های رای، گفت: باید تلاش کنیم که دوران سیاه تحجر، خشونت و خرافه مانند دولت مهروزی تکرار نشود. به گزارش خبرگزاری سیده آمل، مصطفی معین در مراسمی که عصر امروز در جمع فعالان مدنی در سالن شهدای هفتم تیر شهر تهران برگزار شد، گفت: […]

مصطفی معین

وزیر علوم دولت اصلاحات با تاکید بر حضور مردم پای صندوق های رای، گفت: باید تلاش کنیم که دوران سیاه تحجر، خشونت و خرافه مانند دولت مهروزی تکرار نشود.

به گزارش خبرگزاری سیده آمل، مصطفی معین در مراسمی که عصر امروز در جمع فعالان مدنی در سالن شهدای هفتم تیر شهر تهران برگزار شد، گفت: شما فعالان فرهیخته ای هستید که داوطلبانه و خودجوش و بدون چشم داشتی به هم وطنان خود خدمت می‌کنید.

وی ادامه داد: آینده برای شما جوانان است و آینده کشورها را جامعه مدنی تشکیل می‌دهد و ما نیز میراث‌دار جنبشی هستیم که ٢ خرداد ٧۶  به رهبری جناب آقای خاتمی تشکیل شد و دولت مظلوم اصلاحات شکل گرفت که با وجود همه کارشکنی‌ها و ایجاد بحران ها مانند واقعه کوی دانشگاه، بیشترین موفقیت‌ها را داشت و توانست آن بحران ها را پشت سر بگذارد.

وزیر علوم دولت اصلاحات خاطر نشان کرد: آن جنبش مدنی ادامه پیدا کرد و سال ٨٨ هم وجود داشت اما به دلیل فتنه گری دولتی که اسم خود را مهرورزی گذاشته بود آن اتفاقات افتاد.

معین تاکید کرد: سال ٩٢ نیز اولین دوره دولت تدبیر و امید با تلاش همین فعالان مدنی تشکیل شد و علی رغم همه موفقیت‌ها، دولت مظلومی است و شاهد بودید ک در همین مناظرات از موضع اخلاقی مورد هجوم از نوع گازانبری  قرار گرفت که با وقار تمام در برابر همه این هجمه ها برخورد شد  در عین حال دیدی آن فتنه گر بزرگ هم رد صلاحیت شد.

وی ادامه داد: اکنون هم رقیبی که آن نوع برخوردهای توهین آمیز را با رییس جمهور مردم و دانشجوها داشت، به ناچار کنار کشید. امیدواریم دولت دوم آقای روحانی با رفع مشکلات و مسایل و تقویت نهادهای مدنی ادامه پیدا کند.

معین یادآور شد: افتخار من این است که اکنون در ١٠ نهاد مدنی و NGO تلاش می‌کنم و وقت می‌گذارم. ما افتخار می‌کنیم در این عرصه که آینده جهان را تعیین میکند فعالیت داریم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین گفت: انتظار ما این است که در دولت دوم آقای روحانی  وزرا در چارچوب حقوق شهروندی و بها دادن به نهادهای مدنی کار کنند.

وی با بیان اینکه ما در برهه حساسی و نقطه عطف تاریخی قرار داریم، تصریح کرد: وظیفه دفاع از حقوق شهروندی و تعیین سرنوشت و انتخابات اکنون بر دوش ماست و باید تلاش کنیم که حداکثر حضور مردمی را داشته باشیم و دوران سیاه تحجر و خشونت و خرافه مانند دولت مهروزی تکرار نشود.

معین خاطر نشان کرد: اینگونه مشکلات شومی مانند حصر، سرمایه‌های اصلی انقلاب و ایجاد محدودیت برای آقای خاتمی و مهندس موسوی برداشته خواهد شد چون اقتدار ملی در گرو حضور مردم در همه صحنه‌ها به خصوص انتخابات است و اگر نیروهای نظامی و امنیتی ببیند که مردم حضور دارند و خواسته آنها برداشته شدن این محدودیت‌هاست، حتما تجدید نظر می‌کنند.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید