پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 11863 |
|
تاریخ انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

  به گزارش سیده آمل ، «آذر منصوری» در نشست «ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت  منطقه‌ی یزد» گفت: انتخابات برای ما مهم است چرا که مقدورترین و ممکن‌ترین طرح مشارکت سیاسی در کشور است و ممکن‌ترین فرآیندی است که مردم در تعیین سرنوشتشان شرکت کنند لذا اگر از تمام مشکلات و محدودیت‌هایی که در گذشته داشتیم […]

 

به گزارش سیده آمل ، «آذر منصوری» در نشست «ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت  منطقه‌ی یزد» گفت: انتخابات برای ما مهم است چرا که مقدورترین و ممکن‌ترین طرح مشارکت سیاسی در کشور است و ممکن‌ترین فرآیندی است که مردم در تعیین سرنوشتشان شرکت کنند لذا اگر از تمام مشکلات و محدودیت‌هایی که در گذشته داشتیم یا در پیش رو داریم، صرف‌نظر و فکر کنیم کشور به پیشرفت و توسعه خواهد رسید، اصلاحات جریان سازی خواهد شد.

وی با تکرار این موضوع که انتخابات ممکن‌ترین ظرفیت برای اثرگذاری مردم در تعیین سرنوشت خودشان است، تصریح کرد: انتخابات، ممکن‌ترین ظرفیت برای بهبود روندها و رویکردهای نهادهای قدرت در کشور است که با رای مستقیم مردم اتفاق می‌افتد و این رویداد، ظرفیتی را پیش روی ما قرار داده تا بتوانیم در فرآیند و زمانی مشخص به امید تحقق مردم‌سالاری و دموکراسی این فرآیند را ادامه بدهیم.

منصوری انتخابات را بهار احزاب نیز دانست و گفت: انتخابات بهترین فرصت هست که احزاب خودشان برنامه‌ی خودشان را به مردم ارایه دهند، خودشان را به مردم بنمایند و در کشور برند‏‏سازی کنند و این خیلی مهم است که ما احزابی در کشور نداریم که ظرفیت برند شدن در فضای عمومی را داشته باشند.

وی با بیان این که حداکثر ۱۵ درصد مردم باید بدانند که حزب چیست یا حزب چه نقشی  دارد و نگاه مثبتی به حزب در فرآیند انتخابات داشته باشند، اظهار کرد: اتفاقاً عده‌ای فکر می‌کنند که اگر عضو هیچ حزب و تشکیلات یا دسته‌ی سیاسی نباشند، برایشان مزیت است تا این که آن را عیب یا نقص بدانند.

این فعال سیاسی با اشاره به این که اثرگذاری احزاب در قانون تا پای صندوق تعریف شده است و از این بعد نقشی ندارند، این موضوع را یک نقص در جامعه مدنی خواند.

وی در ادامه فرصت انتخابات را فرصت برای ایجاد گفت‌وگوی بیشتر برای بالابردن سطح آگاهی مردم و جریان‌سازی اصلاحات در کشور ذکر کرد و گفت: فرصت انتخابات، فرصتی بی‌بدیل است و قاعدتاً در فضایی که به انتخابات نزدیک می‌شویم، هر چقدر بتوانیم این گفتمان را در جامعه بیشتر ترویج کنیم، علاوه بر معرفی تشکیلات سیاسی خودمان، می‌توانیم بخشی از علاقه‌مندان و نخبگان جامعه را شناسایی و از ظرفیت‌های آنان در فعالیت‌های حزبی استفاده کنیم.

قائم مقام ستاد انتخابات حزب اتحاد ملت ایران اسلامی همچنین انتخابات را فرصتی برای تمرین کار جمعی در احزاب خواند و در ادامه گفت: این که در فضای فعلی چه تحلیل و آرایش انتخاباتی داشته باشیم، کار پیچیده و سختی است چرا که انتخابات پیش‌رو، انتخابات ساده‌ای نیست.

وی اظهار کرد: با توجه به نیاز به رای بالا برای پیروزی در انتخابات باید بتوانیم هر عاملی که باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات و بی‌اعتمادی مردم به صندوق رای و یا ریزش رای می‌شود را رفع کنیم و به عنوان کنشگران سیاسی، به موقع فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور را در دست بگیریم.

منصوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که شعار حزب اتحاد در انتخابات این است که ما به عقب باز نخواهیم گشت، گفت: این حرکتی که از چهار سال قبل  شروع شده باید در این انتخابات نیز امتداد یابد.

وی هر دو انتخابات پیش‌رو را مهم خواند و افزود: البته اولویت انتخابات ریاست جمهوری است اما به این معنا نیست که شوراها را رها کنیم چرا که حسرت جریان اصلاحات از انتخابات شوراها شروع شد.

وی از ویژگی‌های منتخبین شورا به پاکدست، ضد فساد و ضد رانت بودن آنها اشاره کرد و گفت: فرق نماینده  شورا  با نماینده مجلس این است که نماینده شورا بدون واسطه وصل شهرداری می‌شود و این ارگان به واسطه وظایفش خودبخود مستعد رانت و فساد است.

منصوری تاکید کرد: باید ملاک انتخاب افراد پیشینه ، سابقه و شجاعت  آنها در مواجهه با مسایلی که در شهرداری و شهر اتفاق می‌افتد، باشد و شورای شهر را به اتاق شیشه‌ای تبدیل کند که مردم در جریان همه تمصیمات شهر قرار گیرند.

وی با بیان این که مدافع جوان‌گرایی در شوراهای شهر هستیم، گفت: باید براساس قاعده، منطق و قانون، افراد به کار گرفته شوند و از جوانانی که تخصص و توانایی دارند و می‌توان از آنها در مدیریت شهری بهره گرفت، استفاده شود.

قائم مقام ستاد انتخابات حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در پایان از حضور  زنان به صورت جدی در شوراهای شهر نیز دفاع کرد و گفت: تاکید می‌کنیم که ۳۰ درصد جایگاه انتخاباتی باید زنان باشند اما این معنی صرف زن بودن در لیست نیست و تمام ویژگی‌های یک فرد منتخب را باید داشته باشند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید