چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-17
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 15172 |
|
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

 به تحریر سردبیر سیده آمل ، وقتی تقویم را باز کردم دیدم امسال اولین روز هفته دفاع مقدس مصادف شده با اول محرم الحرام ، یاد این شعر معروف محتشم کاشانی افتادم که هر ساله در این ایام زمزمه میشود . باز این چه شورش است که در خلق آدم است            باز این چه نوحه […]

 به تحریر سردبیر سیده آمل ، وقتی تقویم را باز کردم دیدم امسال اولین روز هفته دفاع مقدس مصادف شده با اول محرم الحرام ، یاد این شعر معروف محتشم کاشانی افتادم که هر ساله در این ایام زمزمه میشود .

باز این چه شورش است که در خلق آدم است            باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

۸ سال از بهترین لحظات ایام انقلاب این مولود تازه پا گرفته که باید صرف سازندگی تحکیم پایه های انقلاب می شد در جنگ با دشمنان و دفاع از حریم مرزو بوم این مملکت گذشت ؛ جوانان برومندی که باید سرنوشت آینده مملکت را رقم می زدند به یاد مظلومیت حسین (ع) و یارانش در کربلا؛ تاب تنها ماندن مولای خود ؛ بنیانگذار انقلاب ،  حضرت امام خمینی (ره) را نداشتند و با اعتقاد بر اینکه ما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماند با عشق پاسداری از حریم حرمت ارزشها رفتند تا مانند مولای خود ابا عبدالله حسین (علیه السلام ) که برای جاودانگی درخت اسلام خون خود را نثارش کرد، با ندای یا زهرا (س) و تمسک بر فرزندانش رفتند تا خون خود را بر ریشه های انقلاب روانه سازند و حماسه ای دیگربرای ماندگاری این انقلاب بیافرینند .

الحمدالله انقلاب ما در حالی سی و هفتمین ایام دفاع مقدس را پاس میدارد که حیله های استعمار پیر بخاطر همان حماسه آفرینی ها برما اثر نداشت .

اما در عصر حاضرچه بکنیم تا ارزشهای انقلاب برای نسل سوم و چهارم جا افتاده و راه امام و شهداء جاویدان بماند ؟ 

تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم، پیام آور فرهنگ عاشورایی برای ملت ایران بویژه جوانان و نوجوانان دانش آموز و دانشجو است . بخصوص که مصادف شده با ایام بازگشایی مدارس و آموزشگاههای عالی .

آیا پدران و مادران یک نسل قبل دغدغه ثبات فرهنگ ارزشی مملکت و فرزندان خود که نسل آینده این مرزو بوم هستند را دارند ؟

آیا همچنان که گذشتگان ما فرهنگ سنتی غنی را برایمان بجا گذاشتند ما می توانیم آن فرهنگ اصیل را به فرزندان این خاک و مملکت انتقال دهیم ؟

شاید پاسخ به خیلی از سوالات از این دست مبهم باشد اما بهترین روش برای انتقال مفاهیم ارزشی به نسل های بعد هماهنگی تربیتی والدین در خانه با اولیاء مدارس است چرا که  یک بام با دو هوا  شدنی نیست و جمع دو نقیض محال است .

پس در ابتدای سال تحصیلی جدید مسئولین ذی ربط ،بیشتر از پیش از فرصت های مناسبتی خصوصا تقارن آنها  باهم ؛ نهایت استفاده برده و برای آگاهی رسانی  وسیع جهت ارتقاء سطح معلومات ارزشی و باورهای دینی  تمام سعی خود را بنمایند و حتی در جلسات اولیاء و مربیان برای همسو شدن با والدین  مطالب را انتقال دهند

باشد تا آینده ای روشن کشور و ملت ما را در برگیرد و این نهضت حسینی ایران با همت  آحاد مردم و مسئولین به دست صاحب عصر والزمان برسد

 امسال چند تقارن مناسبتی در اوایل مهرماه

و من الله التوفیق . سیده گلناز پیغمبرزاده  ۲۸/۶/۹۶

www. Seyyedehamol.com

@seyyedehamol                

            ۰۹۳۶۴۱۳۱۰۹۵              تماس تلگرام

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید