جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 15423 |
|
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

 سخنی از سردبیر سیده آمل در رابطه با فرهنگ عاشورایی و حسینی شهر ؛محرمی دیگر آمد و دغدغه دلدادگان نهضت حسینی انجام مراسمات دهه اول و متعاقبا دهه دوم محرم تا پایان این عزاداری در شان سالار شهیدان (ع) و زینب کبری (س) وشهیدان قیام عاشورا است آیا وظیفه ما گریه کردن بر شهیدان کربلاست […]

 سخنی از سردبیر سیده آمل در رابطه با فرهنگ عاشورایی و حسینی شهر ؛محرمی دیگر آمد و دغدغه دلدادگان نهضت حسینی انجام مراسمات دهه اول و متعاقبا دهه دوم محرم تا پایان این عزاداری در شان سالار شهیدان (ع) و زینب کبری (س) وشهیدان قیام عاشورا است

آیا وظیفه ما گریه کردن بر شهیدان کربلاست یا الگو قرار دادن تک تک آن شهیدان؟ ما در زندگی روزمره خود تا چه حد از این تفکر تبعیت می‌کنیم؟ به مبارزه با استکبار و ظلم و ستم علیه ملتها چگونه فکر می‌کنیم؟ با امر به معروف و نهی از منکر چه دیدگاهی داریم؟ برای یاری ستمدیدگان چه فکری کرده‌ایم؟ آیا یار و یاور مظلومان جهان هستیم؟ در رابطه با اجرای اصول و فروع دین چه کرده‌ایم؟

اینها سوالاتی است که باید امروزه به آنها جواب داده و مقایسه‌ای با عملکرد خود و تفکرات شیعه داشته باشیم و از سوی دیگر هم جنبه‌های مثبت را از یاد نبریم .جامعه کنونی ما بعد از انقلاب اسلامی‌الگوی خود را بر اساس تفکرات شیعی و عاشورایی قرار داده است. مبارزه با کشورهای غاصب و ستمگر و قدرتهای زورگویی همچون آمریکا و اسرائیل در راه سیاست‌های جمهوری اسلامی‌ایران قرار گرفته است. ایران امروز دیگر ایران زمان گذشته نیست که با اخم کردن یک وزیر خارجه آمریکایی خود را ببازد. امروز در سایه تفکر زندگی یعنی عقیده و جهاد، کشورهایی همچون آمریکا با شکست مواجه شده‌اند و چنان افتضاحی بر آنها مستولی گردیده است . امروزه ایران با حمایت از ستمدیدگان و محرومان جهان چشم و چراغ و امید محرومان کل جهان گردیده است. این کشور با وجود تحریم‌های بین‌المللی از سوی کشورهای مختلف توانسته است در عرصه‌های مختلف با پایداری و مقاومت و ابراز عقیده موفقیت‌هایی بدست آورد. روز به روز بر هزیمت و نابودی قدرتهای جهان افزوده می‌شود. در این میان در نظر بعضی‌ها ممکن است که تنگناهایی نیز وجود داشته باشد. مثلاً بساط عیش و نوش و خوشگذرانی و تجمل‌گرایی آنها به راه نباشد و یا مشکلاتی از قبیل گرانی و تورم و مسائل روز که ناشی از مشکل‌تراشی دشمنان نیز می‌باشد بوجود آید، ولی باید به یاد داشته باشیم که مبارزه هزینه می‌خواهد و اگر تمام ملت بر این مشکلاتِ مبارزه آگاهی داشته باشند بزودی به نتایج مطلوب خواهند رسید.

ما به عنوان پیروان تفکر محرم و عاشورا امروز باید با الهام گیری از حرکت نهضت عاشورا و شهیدان کربلا در همه جنبه‌های زندگی خود بتوانیم به اهداف عالیه انسانی و اسلامی‌نائل گردیم. با شجاعت و مبارزه در راه عقیده و جانبازی و شهادت در راه اعتقادات خویش، با دستگیری و حمایت از محرومین و ستمدیدگان، با صبر و استقامت در راه مبارزه، انشاءالله با مطالعه و درک ازحرکت امام حسین و یارانش و عملی نمودن سیره آن عزیزان در همه مراحل زندگیمان آینده روشنی در پیش روی ما خواهد بود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید