دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-06
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 32595 |
|
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

الهامات تنهابانوی شهیده حماسه ششم بهمن آمل تقارن برگزاری مراسم گرامیداشت مقام زن و پاسداشت حماسه مقاومت ۶ بهمن سال ۶۰ آمل شکوه برنامه های این ایام را دوچندان کرد. به گزارش واحد خبری سیده آمل: مراسم گرامیداشت میلاد دخت نبی خانم فاطمه زهراء (س) و حماسه مقاومت مردمی ششم بهمن سال ۶۰ به همت […]

الهامات تنهابانوی شهیده حماسه ششم بهمن آمل

تقارن برگزاری مراسم گرامیداشت مقام زن و پاسداشت حماسه مقاومت ۶ بهمن سال ۶۰ آمل شکوه برنامه های این ایام را دوچندان کرد.

به گزارش واحد خبری سیده آمل: مراسم گرامیداشت میلاد دخت نبی خانم فاطمه زهراء (س) و حماسه مقاومت مردمی ششم بهمن سال ۶۰ به همت کمیته بانوان ستاد حماسه ششم بهمن آمل در مصلی نماز جمعه این شهر با خیر مقدم گویی ثریاکمالی تنها بانوی نماینده زنان درشورای اسلامی آمل و حضور خانواده شهداء و مسئولین  بهمراه رونمایی ازکتاب زمستان چهارده سالگی برگزارشد.

دکتر عصمت هاشمی خواهر شهیده سید طاهره هاشمی، تنها بانوی شهیده مقاومت حماسه ۶ بهمن سال ۶۰ آمل، بعنوان سخنران این مراسم ، با تبریک ایام گرامیداشت زن و مقاومت مردم حماسه ساز شهرهزارسنگر به بیان نقش زنان در صحنه های ایثار و شهادت پرداخت و اظهار داشت: خداوند منان پیامبر را اسوه و الگوی همه مومنان عالم قرار داد ومنزلت اهل بیت چیزی نیست جزء تبعیت از خط مشی رسول الله.

وی در ادامه تصریح کرد: حضرت زهراء سلام الله علیها در ولایت لیله القدر هست و در سیاست پرچم دار مبارزه با ظلم و نفاق و انحراف در جامعه جاهلیت آن زمان که بعنوان یک بانوی مبارز برای زنان عرصه مقاومت الگوی بارزی خواهد بود.

 

الهامات تنهابانوی شهیده حماسه ششم بهمن آمل
الهامات تنهابانوی شهیده حماسه ششم بهمن آمل

 

ویژگیهای طاهره هاشمی از زبان خواهرش

عصمت هاشمی همچنین از خصوصیات خواهر شهیده خود طاهره هاشمی اینگونه گفت: طاهره که بعنوان دخترنوجوان ۱۴ ساله تازه خود را شناخته بود بسیار معتقد و اهل انجام فرایض بود.

وی به کمک رسانی شهیده طاهره هاشمی به مستمندان اشاره کرد و افزود: با بچه های محل صندوقی را تهیه و برای نیازمندان کمکهای مالی یا بصورت ارزاق جمع آوری می کرد.

این خواهر شهیده آمل طاهره را در مقاله نویسی و طراحی نیز دختری فعال معرفی کرد و خاطرنشان شد: طراحی های طاهره گویای صحنه های مبارزه با ظلم استکبار هست و قلمش بیانگر مظلومیت مردم زمانه خودش که درحال حاضر درمجموعه ای این آثار جمع شده است.

الهامات تنهابانوی شهیده حماسه ششم بهمن آمل

عصمت هاشمی تاکید به الهامات شهادت بر خواهرش بیان داشت: چند شب قبل از شهادتش خواب شهدای ترور ۷ تیر و شهید بهشتی را دیده بود که صبح برای مادر و من آن خواب را تعریف کرد و مادر درجوابش گفت: اینقدر که سرت به این کارها مشغول هست این خواب را دیدی و طاهره آن زمان واقعا میل شهادت داشت و همیشه کتابهای شهید مطهری را برای بچه های محل می خواند.

شایان ذکر است درحاشیه این مراسم نیز ازکتاب زمستان چهارده سالگی که در خصوص شهیده طاهره هاشمی است رونمایی شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید