جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 12456 |
|
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سیده آمل ، مهندس بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه، ١۴ اردیبهشت‌ماه) در جریان سفر به گچساران در نشست صمیمی با مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، ضمن قدردانی از تلاش‎ کارکنان  این شرکت برای افزایش تولید نفت، اظهار کرد: البته آقای رئیس جمهور بارها از شما در نطق‎های حساسشان به اسم تشکر کردند. وی […]

به گزارش سیده آمل ، مهندس بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه، ١۴ اردیبهشت‌ماه) در جریان سفر به گچساران در نشست صمیمی با مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، ضمن قدردانی از تلاش‎ کارکنان  این شرکت برای افزایش تولید نفت، اظهار کرد: البته آقای رئیس جمهور بارها از شما در نطق‎های حساسشان به اسم تشکر کردند.

وی با بیان این که تولید نفت مناطق نفتخیز جنوب پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به سرعت افزایش یافت، گفت: این افزایش تولید برای دنیا اعجاب آور بود و توانستیم دوباره تولید خود را احیا کنیم و آن را در بازار بفروشیم.

وزیر نفت با بیان این که اصل کار ما در اینجاست، تصریح کرد: نه در چهار طبقه اهواز و نه در ١۵ طبقه ستاد وزارت نفت کاری نمی توان کرد، اصل کار در همین شرکت‌های بهره‌بردار است.

وی با اشاره به این که وقتی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید وارد وزارت نفت شدم انگار زلزله هشت ریشتری آمده بود و ما در سه تا ۴ سال گذشته در حال آوار برداری بودیم، تصریح کرد: آور‌برداری زیادی صورت گرفت تا بتوانیم به وضعی برای بحث‌های حداقلی برسیم که خوشبختانه با تلاش‌های شما، وارد این مرحله شدیم.

زنگنه با بیان این که همکاران ما در مناطق نفت خیز جنوب با فداکاری در حال اداره صنعت نفت هستند، افزود: عمر بعضی از تاسیسات صنعت نفت به ٧٠ تا ٨٠ سال می رسد و تاسیسات بهره برداری نیست اما کارکنان نفتخیز جنوب با فداکاری و زحمت کار می‌کنند.

وی بر مستهلک بودن تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد و گفت: به دلیل آوارهایی که روی سرمان بود، به آن صورتی که لازم است وقت نکردیم درباره ساختار مالی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت در دولت و مجلس صحبت کنیم.

زنگنه ادامه داد: با ١۴,۵ درصد نمی توان شرکت ملی نفت ایران را اداره کرد؛ خیلی واضح است که نمی توان اداره کرد.

وزیر نفت، نوسازی تلمبه خانه گوره را یکی از اولویت‌های نوسازی عنوان کرد و گفت: این تلمبه خانه را باید از اول ساخت، تلمبه خانه ای که ۵٠ تا ۶٠ سال در حال کار کردن است.

وی با بیان این که عمر مفید تاسیسات در صنعت نفت ٢۵ تا ٣٠ سال است، افزود: نو ترین تاسیسات ان جی ال که هم اکنون در مناطق نفتخیز جنوب وجود دارد ان جی ال ١٣٠٠  است که ٢٠ سال از عمر آن می گذرد.

وزیر نفت بر ضرورت ساخت صنایع پایین دستی تولید نفت و گاز در این منطقه گچساران تاکید کرد و افزود: ساخت چند مجتمع پتروشیمی در این منطقه در دست بررسی و اجراست و باید این منطقه خیر و برکت بیشتری از صنایع پایین دستی ببرد.

وزیر نفت، موضوع رعایت الزام‎های بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ اس یی) در مناطق عملیاتی را بسیار مهم عنوان کرد و با بیان این که باید دقتتان را در این زمینه بالا ببرید، افزود: این منطقه از پرحادثه ترین مناطق بوده است.

وی ادامه داد: وقتی می‌بینم جوانی در حادثه ای کشته می‎شود یا آسیب می‌بیند بسیار افسرده و ناراحت می شوم و نگران خانواده اش می شوم. باید در این مقوله حساس و سخت گیر باشید و ما هم تجهیزات مورد نیاز را تامین می‌کنیم.

وزیر نفت به نیروهای مدت موقت اشاره کرد و با بیان این که برنامه‌هایی برای آنها به روش معقول داریم، گفت: در دوره وزارتم درباره این نیروها هیچگاه نخواستم ریاکاری کنم و اعتقادی عمل کردم و هم اکنون اعتقادم این است که باید مشکلات آنها را حل کرد.

وی ادامه داد: حقوق اکثر این نیروها کم است و قابل قبول نیست، خیلی کم است و به آنها ظلم می شود.

زنگنه، پیدا کردن راه برای قراردادهای مدت موقت بسیار سخت دانست و گفت: در این مدت دنبال پیدا کردن راه حل بودیم، استخدام رسمی هم راه آن نیست و نمی توانیم.

به گفته وی، باید کاری بکنیم هم زندگی این کارکنان شرافتمندانه باشد و هم امنیت شغلی داشته باشند.

وی با بیان این که هم اکنون در این زمینه گروهی تشکیل شده است و به طور دائم روی آن کار می‌کنند، افزود: برنامه این است که تعدادی از این کارکنان قراردادی را استخدام کنیم و در مرحله دریافت مجوز هستند.

وی افزود: از نخستین کارهایی که باید در دولت آینده صورت گیرد این است که روابط مالی دولت و شرکت ملی نفت ایران تنظیم شود

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید