جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 13132 |
|
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سیده گلناز پیغمبرزاده : صبح امروز با حضور خانواده معظم شهدا  و جمعی از مسئولین شهری ، جناب سرهنگ عیسی زاده جانشین فرماندهی سپاه ناحیه آمل ـ آقای نیکزاد مسئول سازمان جمیعت هلال احمر آمل به همت دو نهاد میراث فرهنگی و بنیاد شهید این شهر به مناسبت روز جهانی موزه و هفته […]

به گزارش سیده گلناز پیغمبرزاده : صبح امروز با حضور خانواده معظم شهدا  و جمعی از مسئولین شهری ، جناب سرهنگ عیسی زاده جانشین فرماندهی سپاه ناحیه آمل ـ آقای نیکزاد مسئول سازمان جمیعت هلال احمر آمل به همت دو نهاد میراث فرهنگی و بنیاد شهید این شهر به مناسبت روز جهانی موزه و هفته بزرگداشت میراث فرهنگی،موزه شهدا در مکان مصلی شهر و بنای عالم دانشمند میربزرگ افتتاح شد.

در این مراسم بعد از تلاوت زیارت عاشورا جناب آقای سیفیان مسئول بنیاد شهید آمل  ، بعد از خیر مقدم گویی ضمن تشکر و تقدیر از خانواده معظم شهدا که به دو نهاد بنیاد شهید و میراث فرهنگی اعتماد کردند و آثار عزیزان خود  را ،امانت به این موزه سپردند ،تا این موزه برپا شود . افزود: همچنین از همکاری و ارائه اثار دیگر در تکمیل این طرح استقبال خواهیم کرد و نیز یاد و خاطره شهدای سوم خرداد را گرامی داشت.

در ادامه جناب آقای شیدفر ریاست میراث فرهنگی شهرستان آمل اظهار داشت این موزه با هدف انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به راه طولانی و شرایط سخت، عدم وجود امکانات و آثار به جا مانده از شهدا به لطف الهی با همت خانواده محترم شهدای مدافع حرم این شهر گشایش یافت.

وی افزود : فرهنگ شهید و شهدا به عنوان بزرگترین فرهنگ میراث ما است . به پاسداشت ایثار گری هایی که سربازان ما داشتند موزه ایی مختص به نام  شهدا احداث شد که کمتر شهری  چنین موزه ایی که مختص به نام شهدا  باشد را دارند و ما افتخار داریم این موزه را امروز افتتاح میکنیم.

سخنران این مراسم سردار” نام نژاد” از یادگراران هشت سال دفاع مقدس در رابطه با فرهنگ شهادت گفت:  ما یک حرم داریم ، یک حریم داریم ویک حرمت ، مهمتر از حرم و حریم حرمت است که شهدای مدافعان حرم ، حرمت  را حفظ کردند تا حرم و حریم حفظ شود ، اگر امام خمینی (ره) فرمودند وصیت نامه شهدا را مطالعه و با تفکر بخوانید برای این بود که فرهنگ حرمت داری از سفارشات شهدا  فراگیر شود و به عنوان یک ارزش ماندگار شد .

درپایان مراسم ، با بازنمودن گره  چفیه توسط پدر شهید این موزه جهت بازدید شهروندان گشایش یافت .

 

 

 


 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید