جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 12872 |
|
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: رقابتی با عنوان «رقابت صنعت سبز» را آغاز کرده‌ایم و همه واحدهای سبز که در جهت تحقق استانداردهای محیط زیست گام برداشتند، می‌توانند از طریق ثبت‌نام الکترونیکی در این رقابت شرکت کنند و طی آن به مدت یک سال اجازه دارند که از عنوان صنعت سبز در فعالیت‌هایشان استفاده کنند. […]

معصومه ابتکار

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: رقابتی با عنوان «رقابت صنعت سبز» را آغاز کرده‌ایم و همه واحدهای سبز که در جهت تحقق استانداردهای محیط زیست گام برداشتند، می‌توانند از طریق ثبت‌نام الکترونیکی در این رقابت شرکت کنند و طی آن به مدت یک سال اجازه دارند که از عنوان صنعت سبز در فعالیت‌هایشان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری سیده آمل، «معصومه ابتکار» با بیان این‌که ما چیزی به‌عنوان دور ریز نداریم، گفت: در قانون خلقت چیزی با عنوان دور ریز وجود نداشته و از زمانی که زندگی شهرنشینی به وجود آمده، پسماند و مواد دورریز نیز پدیدار شده است.

وی تشریح کرد: امروز در فرآیند نوین اقتصادی بحث بازیافت پیش‌بینی شده است، پسماند بخشی از اقتصاد مقاومتی و اقتصاد سبز است که باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم، چون اگر از امروز در این خصوص شروع به فعالیت کنیم، دیگر از دنیا عقب نخواهیم ماند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان این‌که اتحادیه‌ی اروپا به مدت پنج سال است که در همه عرصه‌های بازیافت، شروع به کار کرده است، گفت: در صندوق ملی این آمادگی را داریم و استانی مثل آذربایجان‌شرقی با تعهد، علاقه و مسئولیت‌پذیری خود بدون شک می‌تواند چنین کاری را در بحث بازیافت دنبال کند.

ابتکار با اشاره به این‌که آلوده کردن آب نوعی اسراف و قدرناشناسی است، خاطرنشان کرد: دورریز پسماندهایی که خاک را نابود می‌کند کار اشتباهی بوده و این مسائل باید با برنامه‌ریزی پیگیری شود.

وی با اشاره به این‌که ظرفیت و فعالیت‌های معدنی و صنعتی در آذربایجان‌شرقی بالاست، یادآور شد: این استان در حوزه‌ی گردشگری نیز ظرفیت‌ها و زیبایی‌های فوق‌العاده‌ای داشته و حفاظت از طبیعت و برنامه‌ریزی جهت استفاده‌ی مناسب از آن نباید فراموش شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: رقابتی با عنوان «رقابت صنعت سبز» را شروع کرده‌ایم و همه واحدهای سبز که در جهت تحقق استانداردهای محیط زیست گام برداشتند، می‌توانند از طریق ثبت‌نام الکترونیکی در این رقابت شرکت کنند و طی آن به مدت یک سال اجازه دارند که از عنوان صنعت سبز در فعالیت‌هایشان استفاده کنند.

ابتکار با بیان این‌که در سال ۹۴ رتبه‌ی اول صنعت سبز کشوری مختص آذربایجان‌شرقی بوده است، اظهار امیدواری کرد در انتخابات همه پرشور حضور یافته و با انتخاب‌های خوب برای سربلندی و اقتدار ایران آینده‌ای روشن رقم بزنند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید