سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | 2024-03-19
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33861 |
|
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مراسم افتتاحیه پنجمین همایش فرهنگی، هنری مازندران درآمل با عنوان اشکواره حسینی در مجتمع فرهنگی و قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع)، با حضور حجت الاسلام یعقوبیان، حسین جوادی، امیرامیرنیا و جمعی از هنرمندان ملی با شعر خوانی و خواندن داستان کوتاه در برنامه ی عصر شعر و داستان کوتاه رسما آغاز به کار کرد. […]

مراسم افتتاحیه پنجمین همایش فرهنگی، هنری مازندران درآمل با عنوان اشکواره حسینی در مجتمع فرهنگی و قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع)، با حضور حجت الاسلام یعقوبیان، حسین جوادی، امیرامیرنیا و جمعی از هنرمندان ملی با شعر خوانی و خواندن داستان کوتاه در برنامه ی عصر شعر و داستان کوتاه رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل:امام جمعه آمل با تقدیر از زحمات برگزار کنندگان این اشکواره فرهنگی اذعان داشت: شعر عالم جالبی دارد که شاید به آن تعبیر سورئالیستی داد عالمی که بیشتر شبیه عالم بیخودی است.
بیخود از شعشعه پرتو ذاتم دادند
باده از جام تجلی به صفاتم دادند
به گفته حجت الاسلام یعقوبیان: شعر عالمی است که با سرودنش حال خوشی به آدم دست می دهد و سیر معنوی آن گاهی اوقات از همان عالم معنا بدل می گیرد و معمولا اولین بیتش دست خود آدم نیست.

 

مهدیارکمانگری، دبیر این دوره از اشکواره حسینی در ادامه، هدف از برگزاری چنین جشنواره فرهنگی را اینگونه بیان داشت: هدف حضور مردم و اجرای مردمی این جشنواره هست تا آرمانهای فرهنگ ارزشی در این قالب اشاعه یابد.

ارسال ۳۴۰۰ اثربه اشکواره حسینی

کمانگری با اعلام اینکه بالغ بر ۳۴۰۰ اثر برای اشکواره ارسال شد ادامه داد: امسال ۱۱۲۷ هنرمند دربخش های مختلف هنری شعر، داستان، عکس، رسانه، تاترخیابانی و بخش دانش آموزی نقالی و سرود از امروز به مدت ۱۰ روز به رقابت می پردازند.
وی تصریح کرد: اختتامیه این دوره از اشکواره حسینی همزمان با حلول ماه ربیع در سالن همایش‌های دانشگاه شمال با اهدای جوایز به برگزیدگان برگزار خواهدشد.
دبیر این دوره اشکواره حسینی موفقیت این دوره از مسابقات فرهنگی، هنری در اشکواره حسینی را مرهون تلاش‌های حسین جوادی دبیر اسبق اشکواره دانست و ابراز داشت: سال‌های قبل دبیری اشکواره حسینی برعهده ایشان بود که با پذیرفتن مسئولیت مدیریت کل فرهنگ و ارشاد استان، دبیری پنجمین دوره اشکواره حسینی به بنده محول شد.

جوادی آملی نیز با بیان اینکه هنر ابعاد گسترده‌ای دارد، تاکیدکرد: در زیبایی هنر می‌توان گفت که زبان هنر درجامعه بیانگر بسیاری از زیبایی‌های دینی، اجتماعی، مذهبی و آئینی است.
مدیرکل فرهنگ ارشاد مازندران با اشاره به آغاز فعالیت پنجمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی به میزبانی شهرستان آمل، اعلام کرد: این رویداد مهم هنری و مذهبی اتفاق جدیدی است که از سال‌های گذشته شروع شده و پنجمین دوره خود را تجربه می‌کند.
جوادی همچنین گفت: با توجه به همه‌گیری ویروس کروناازدوسال گذشته تاکنون در روندبرگزاری اشکواره حسینی فاصله ایجاد شد، ولی ارسال آثار از ۲۹ استان و۶ کشور دنیا کار بزرگی است که نشان از رویکرد مهم در بخش‎های مختلف است که از ۲۸ شهریور تا ۷ مهر امسال، با داوری مطلوب به پایان خواهد رسید..

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید