پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 32672 |
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

ادبیات جدید معاملات درقالب رمزارزها یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امروز رمزارزها یک ادبیات جدید در اقتصاد دنیا به شمار می روند و لازم است مجلس و دولت باتفاق کارشناسان بانک مرکزی هرچه سریع تر در این حوزه قانون گذاری انجام دهند. گزارش واحد خبری سیده آمل:مجتبی یوسفی در گفت و […]

ادبیات جدید معاملات درقالب رمزارزها

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امروز رمزارزها یک ادبیات جدید در اقتصاد دنیا به شمار می روند و لازم است مجلس و دولت باتفاق کارشناسان بانک مرکزی هرچه سریع تر در این حوزه قانون گذاری انجام دهند.

گزارش واحد خبری سیده آمل:مجتبی یوسفی در گفت و گویی با اشاره به ضرورت قانون گذاری در حوزه رمزارزها، بیان کرد: تجربه ثابت کرده در هر حوزه ای که به صورت سلبی و نفی عمل شده است، عملا هیچ موفقیتی حاصل نشده و از جامعه و تکنولوژی عقب خواهیم ماند. نه تنها درست نیست که به یکباره محدودیت هایی را در این حوزه اعمال کنیم که نباید این فضا را به صورت آزاد رها کنیم. 

ادبیات جدید معاملات درقالب رمزارزها

وی درادامه اظهارکرد: متاسفانه تا به امروز در خصوص رمزارزها و مسائل مشابه به آن برخورد درستی صورت نگرفته است. امروز رمزارزها یک ادبیات جدید در اقتصاد دنیا به شمار می روند و لازم است ما هرچه سریع تر در این حوزه قانون گذاری کنیم. ما باید قوانینی در این حوزه وضع کنیم تا بدانیم چطوری قرار است این حوزه را مدیریت کنیم. مشکل رمزارزها امروز بیشتر فقدان قانون است.

باید قانون جامعی در حوزه رمزارزها داشته باشیم

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز مخالفان استخراج رمزارزها به بحث میزان مصرف برق آن و مشکلاتی که کشور در این حوزه با آن مواجه است اشاره دارند.ازسوی دیگربرخی از اقتصاد دان ها رمزارزها را به عنوان یک راه برای دور زدن و خنثی سازی تحریم ها تلقی می کنند. نظرات کار شناسی متعددی درحوزه رمزارزها مطرح می شود که با تصویب یک قانون جامع باید شاهد ساماندهی امور در این حوزه باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در لوای بی قانونی شاهد خواهیم بود که ما از جامعه عقب خواهیم ماند و مانند سایر موضوعات دیگر عده ای به میدان آمده و از اموال و دارایی های مردم سوء استفاده خواهند کرد. نباید اجازه دهیم تا اموال و پول های مردم به سمت صرافی های ناامن و مشکوک خارجی هدایت شود. شرکت های دانش بنیان داخلی وجود دارند که دانش فنی و زیرساخت های لازم برای مدیریت شفاف تبادل ارزهای دیجیتال را دارند. نباید اجازه دهیم تا فرصت های داخلی از بین برود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید