یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36258 |
|
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اخبار امید آفرین مازندران رویداد ۲۴ ساعته جام رسانه امید، ویژه تمامی فعالان رسانه با ۳رویکرد جهاد تبیین، جهادخدمت و جهاد امیدآفرینی به همت بسیج رسانه استان مازندران باحضور استاندارو فرمانده سپاه کربلادر ساری برگزارشد. سیدمحمودحسینی پورنوری اعلام کرد: درحوزه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری با کشورهای CIS و کشورهای حوزه خزر، همچنین شانگهای این […]

اخبار امید آفرین مازندران

رویداد ۲۴ ساعته جام رسانه امید، ویژه تمامی فعالان رسانه با ۳رویکرد جهاد تبیین، جهادخدمت و جهاد امیدآفرینی به همت بسیج رسانه استان مازندران باحضور استاندارو فرمانده سپاه کربلادر ساری برگزارشد.

سیدمحمودحسینی پورنوری اعلام کرد: درحوزه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری با کشورهای CIS و کشورهای حوزه خزر، همچنین شانگهای این استان مازندران است که دراین رویکرد اقتصادی و تجاری، جایگاه بسیار استراتژیک و ویژه ای را بخود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: استاندارمازندران در رویدادجام رسانه امید مهمترین مولفه های چرخ رشداقتصادی استان مازندران را در ۲ سال اخیر گذر از نرخ ۴درصدی دانست و افزود: ظرفیت بسیاربسیار بالای استان مازندران باتوجه به ساز و کارهای موجود باعث شد تا این استان تفاوتهای فاحشی نسبت به دیگراستانهای کشورداشته باشد.

اخبار امید آفرین مازندران

وی ادامه داد: با وسعتی که مازندران با ۴۷۰ کیلومتر مرزدریایی و وجود ۳ بندر فعال امیرآباد، بندرفریدونکنار و بندر نوشهر همراه با ۳ فرودگاه فعال شهرهای ساری، نوشهر و رامسر دارد کمتر استانی از این مزیت ها برخوردار است.

حسینی پوربه ذخایر مهم مازندران اشاره کردوگفت: یکی دیگر از ذخایرگوهربار این استان ذخیره نیروی انسانی است که بدین لحاظ یکی از استانهای برتر نیروی انسانی باسواد و مجرب محسوب می شویم که فقط۷۰۰ نفر از این افراد در سمت ها و پستهای مدیریتی بالا در پایتخت فعال هستند.

وی با بیان اینکه با این همه ظرفیت چه اتفاقی دراین استان افتاد که در ۱۰ سال گذشته رشداقتصادیش منفی بود؟ تصریح کرد: درحوزه بررسی موانع رشداقتصادی ستاد مربوط دردستور کار قرارگرفت تا همه دستگاهها موظف شدند عوامل و موانع را شناسایی و گزارش دهند.

عوامل رشداقتصادی مازندران

استاندارمازندران بیان داشت: طبق بررسی کارشناسان درستاد، مشخص شد مابرای رشداقتصادی مازندران به ۲ عامل سرمایه گذاری و رشدبهره وری نیازمندیم.

وی خاطرنشان شد: برای رشد سرمایه گذاری برنامه ریزی شد تا هم سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم و هم سرمایه گذار داخلی.

به گفته حسینی پور؛ با هدف سرمایه گذاری درستادعالی رشد اقتصادی استان مصوب شد با ۷محور ۷ همایش فرصتهای سرمایه گذاری را به اجراء درآورده و با حضور شهرستانها و استانهای دیگر برای اولین بار بیش از هزارو۲۰۰ پروژه مهم فرصتهای سرمایه گذاری استان مازندران را شناسایی و بیزنس پنل این فرصتهای سرمایه گذاری نیزآماده شد.

فعال سازی کریدور شمار به جنوب ازمازندران

وی با تاکیدبراینکه مازندران استانی است با موقعیت ژئوپلوتیک و استراتژیک، اظهارکرد: با فعال نمودن کریدورشمال جنوب که یکی ازخواستهای دولت مردمی سیزدهم با محوریت آیت الله رئیسی است، استان ما نقش موثری درمرکز ثقل فعالیت کریدورشمال کشورایفامی کند.

استاندارمازندران ابرازداشت: ازحیث تکنولوژی های دریایی با اتصال بندرامیرآباد به ظرفیت رورو امروز این بندربعنوان تنها بندر فنی شمال کشور، مازندران را جزءاستانهای برترکشورنمود.

سیدمحمودحسینی پورنوری اعلام کرد: درحوزه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری با کشورهای CIS و کشورهای حوزه خزر، همچنین شانگهای این استان مازندران است که دراین رویکرد اقتصادی و تجاری، جایگاه بسیار استراتژیک و ویژه ای را بخود اختصاص داد.

وی همچنین اذعان داشت: ازافتخارات مجموعه مدیریتی دولتی و خصوصی مازندران هدف گذاری ۸ درصدی رشد اقتصادی استان است.

سیاستگذاری دیپلماسی با کشورهای همسایه

استاندارمازندران از ایجاد دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه می گوید: درادوار گذشته فقط درحد تفاهم نامه ۲۳ تفاهم نامه با برخی از شهرهای استانهای همسایه داشتیم اما درسال اول سیاستگذاری ما بیش از ۱۴۰ مدیر درسطح سفراء و معاونین وزیرکشورهای اکو درمهمترین اجلاس بین المللی که درمازندران برگزارشد حضوریافتند که با توجه به مراوداتی که انجام گرفت ما توانستیم برای اولین بار درتاریخ استان مازندران باکشور روسیه بویژه درمسکو ۳ قرارداد به مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار امضاء کنیم.

وی اضافه کرد: حاصل این قراردادها صادرات مرکبات و برنج مازندران به ۳ فروشگاه زنجیره ای روسیه بود که طبق آمار ۱۲۰ میلیون نفر از محصولات ما خریداری کردند که برای تولیدکنندگان ما دربازارعرضه جای بسی امیدواری خواهدبود.

توسعه حمل و نقل دریایی

استاندارمازندران تاکید می کند: برای این اقدامات فعال سازی حمل و نقل دریایی در دستورکارقرارگرفت که درحال حاضر ۵فروند کشتی به شرکت صدرا سفارش داده شد و برای اولین بار شرکت کشتی رانی خزر مازندران دربندر امیرآباد برای توسعه فعالیتهای دریایی مستقرشد.

ترکیبی از دریا، ریل، جاده و راهروهوایی استان مازندران را بعنوان پیش تاز رشداقتصادی معرفی می کند.

درهمین راستا حسینی پوراذعان داشت: اولین فاینانس دولت چین در دولت مردمی سیزدهم با مبلغ ۸هزارو۳۰۰ میلیارد تومان توسط استان مازندران صورت گرفت.

معافیت گمرک در بنادر مازندران

وی درخصوص حوزه منطقه آزادتجاری مازندران از معافیت ۲۰ساله گمرک خبرداد: ما با تعقیب تصویب منطقه آزادتجاری مازندران با یک عملیات وسیع دیپلماسی درحوزه مجلس و حوزه های دیگرمنطقه آزادتجاری مازندران زمینه را برای جذب فعالان اقتصادی استان و کشورهای همسایه مهیا نمودیم تا دراین منطقه با تشکیل شرکتهای اقتصادی ۲۰سال تمام از معافیت گمرکی برخوردار باشند که این مهمترین عامل تشویق برای سرمایه گذاران خواهدبود.

استاندارمازندران با بیان اینکه هدفمان با ۳ کاربری در۳ نقطه منطقه آزادمازندران حداکثراستفاده از ظرفیتهای منطقه است، عنوان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی مازندران درسال جاری به ۴۴و ۶ دهم درصد رسید که ۴ و ۹دهم درصد بیشتراز متوسط کشوراست.

وی به کاهش نرخ تورم دراستان پرداخت وگفت: نرخ تورم مازندران در۱۳ سال ۳ الی ۴ درصدبالاتر از میانگین کشور بود که درحال حاضر این نرخ طبق آمارآذرماه ۱۴۰۲ به ۴۳و۱دهم درصدتقلیل یافت.

کاهش نرخ بیکاری درمازندران

حسینی پور از نرخ بیکاری مازندران می گوید: درسال جاری ۵و۱دهم درصد که ۱و۸ دهم درصد کمتر از بهارسال قبل استان و ۱و۳دهم درصدکمتر از نرخ بیکاری کشور را دارا هستیم.

وی دربحث جذب سرمایه گذاری خارجی بیان کرد:۱ونیم میلیون دلار سرمایه خارجی و صدور ۹مجوز سرمایه گذاری خارجی با هدفگذاری ۱۵۰ میلیون دلار در مازندران محقق شد.

استاندارمازندران اظهارداشت: صادرات محصولات دانش بنیان به ۵ میلیون دلارو انعقاد تفاهم نامه با ۱۰ دانشگاه استان درحوزه دانش بنیان صادرات محصولات دانش بنیان برای بکارگیری نیروی انسانی تحصیلکرده و با راه اندازی ۱ مرکز رشد درحوزه دانش بنیان استان مازندران درعرض ۲ سال اخیر مراکز رشداستان به تعداد ۱۰ مرکز رسید که همه این اقدامات نیز از دستاوردهای تلاش دولتمردان بوده است.

صادرات محصولات مازندران به مناطق اورآسیا

وی اعلام کرد: درموضوع صادرات به کشورهای اورآسیا به میزان ۳۵۶هزارتن محصولات ما به ارزش ۳۱هزارو ۶ میلیون دلار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵% وزنی و ۱۷% ارزشی رشد را شاهدبودیم.

از دیگرآمارهای رشدتوسعه اقتصادی دراستان مازندران حسینی پور به موارد ذیل اشاره کرد:

صادرات محصولات از بندرامیرآباد ۱۹۲هزارتن به ارزش ۶۷۵ میلیون دلار با رشد وزنی ۱۴۰% و ارزش دلاری ۱۶۸%

صادرات محصول از بندرنوشهر ۲۷۸ تن به ارزش ۱۲۸ میلیون دلار با رشد وزنی ۹۹% و ارزش دلاری ۶۲%

صدور محصول از بندرفریدونکنار۷۸ تن به ارزش ۴۵ میلیون دلار با رشد وزنی ۱۳۰% و ارزش دلاری ۱۴۴%

استاندار مازندران درموضوع خرید گندم ابرازداشت: ۱۱۷ هزارتن به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد تومان که تاکنون ۱۲۰میلیارد تومان آن پرداخت شد خریداری کرده ایم.

پیگیری تنظیم بازار

حسینی پور در راستای تنظیم بازار توزیع انواع گوشت گفت: هزارو ۱۹۰ تن گوشت قرمز و توزیع ۲هزارو۵۵۵ تن گوشت مرغ با قیمت مناسب توزیع شد.

کسب رتبه های برتر کشوری

استاندارمازندران با اعلام کسب رتبه های استانی در کشور افزود: درشاخص ملی امنیت سرمایه گذاری ما رتبه سوم را کسب کردیم و درشفافیت سازی و سلامت اداری رتبه دوم و درنماگرتعریف و تضمین حقوق مالکیت که دراین رابطه توانستیم با راه اندازی ۲۲۱ واحدراکت ازواحدهای اقتصادی را طی ۲سال اخیر رتبه دوم را کسب کنیم که یکی از دلایل کاهش نرخ بیکاری همین مساله بود که جادارد از تلاش همه مدیران جهادگر و رسانه ها جهت جهاد تبیین که مقام عظمای ولایت برآن تاکید دارند تقدیر و تشکرکنم.

#پیشرفت-مازندران

#پیشرفت-ایران

#اخبار-امیدآفرین

اخبار امید آفرین مازندران

اخبار امید آفرین مازندران

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید