پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 29726 |
|
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

 آژیر خطر اورژانس اجتماعی در آمل طلاق پدیده ای چند وجهی است که عوامل مختلف فرهنگی،عقیدتی، اجتماعی، اقتصادی،روان شناختی، حتی سیاسی روی آن تاثیر می گذارد. براساس مبانی دین مبین اسلام وحقوق زن درجامعه و قوانین اجتماعی کشورها، با نگاهی اجمالی برسطح زندگی افراد جامعه در ممالک مختلف به چگونگی نقش موثر مدیریت صحیح و […]

 آژیر خطر اورژانس اجتماعی در آمل

طلاق پدیده ای چند وجهی است که عوامل مختلف فرهنگی،عقیدتی، اجتماعی، اقتصادی،روان شناختی، حتی سیاسی روی آن تاثیر می گذارد. براساس مبانی دین مبین اسلام وحقوق زن درجامعه و قوانین اجتماعی کشورها، با نگاهی اجمالی برسطح زندگی افراد جامعه در ممالک مختلف به چگونگی نقش موثر مدیریت صحیح و کارآمد مردان باید توجه داشت. آمار وارقام طلاق نشان دهنده این امر هست که در صد بالایی از بی مبالاتی و کوتاهی مردان در مدیریت امور زندگی، مانند اعتیاد، عدم مسئولیت پذیری، خیانت و… برافزایش آمار طلاق و مخدوش شدن روابط زناشویی تاثیر گذار هست و در مجموع سن بلوغ فکری و اجتماعی زوجین یکی از عوامل موثر در کاهش آمار طلاق بوده که این مهم با سن شناسنامه ای کاملا متفاوت هست.

به گزارش واحد خبری سیده آمل: اسماعیلی رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان آمل در رابطه با افزایش نگران کننده آمار طلاق در سال ۹۹ اظهار داشت: طلاق پدیده ای چند وجهی است که عوامل مختلف فرهنگی، عقیدتی، اجتماعی، اقتصادی،روان شناختی، حتی سیاسی بصورت یک بسته رفتاری بر روی آن تاثیرمی گذارد .

وی در ادامه افزود: آمار ۶ ماهه اول سال ۹۹ که از دادگستری به دست ما رسیده حاکی از این هست که عوامل موثری مانند: عدم داشتن مهارتهای زندگی، خیانت، اعتیاد، کودک همسری، عوامل روان شناختی هر یک می توانند یک زندگی سالم را زیر سوال برده و به طلاق منجر کند.

عوامل موثر افزایش آمار طلاق در آمل

اسماعیلی در توضیحات بیشتر این پدیده ابراز داشت: عدم داشتن مهارتهای زندگی، یعنی نداشتن مهارت مدیریت زندگی درهمه زمینه ها از جمله زندگی فردی و اجتماعی افراد، مانند: نداشتن کنترل خشم ونداشتن کنترل بر احساسات هیجانی، نداشتن روابط اجتماعی سالم با خانواده همسررا شامل می شود.

رئیس اورژانس اجتماعی آمل عدم داشتن مهارتهای زندگی را در مجموع یک بسته کامل در امرافزایش آمار طلاق دانست و تصریح کرد: این مهم را میتوان در طول فرآیند طلاق به زوجین با آموزش ها و مشاوره ها آگاهی داد تا با اطلاعات کسب شده پی به بخشی از مشکلات خود برده و در صدد بازگشت به زندگی سالم برآیند.

وی خیانت را دومین عامل رشد طلاق اعلام کرد و ادامه داد: متاسفانه آمارهای بررسی شده از رشد طلاق در ۶ ماهه اول سال نشان می دهد که در زندگی زناشویی خیانت آقایان نسبت به خانمها بیشتر هست که متعاقبا در آمارهای جدید مشخص شد، رشد طلاق براثر خیانت خانمها روبه افزایش است. که در پی آن عدم اعتماد و اطمینان زوجین نسبت بهم باعث تشدید فرآیند طلاق می شود.

اعتیاد به “شیشه” عامل خانمان برانداز

اسماعیلی عامل سوم را اعتیاد افراد دانست وتوضیح داد: هنوز بر اساس آمارهای سابق آمار اعتیاد مردان خیلی بیشتر از زنان جامعه می باشد. امروزه عمده ترین حوزه اعتیاد مردان “شیشه” است که در رفتارهای روابط زناشویی سبب توهمات و سوءظن شده و مشکلات پیچیده ای را در این رابطه بوجود می آورد.

 آژیر خطر اورژانس اجتماعی در آمل
آژیر خطر اورژانس اجتماعی در آمل

این کارشناس اجتماعی دخالت اطرافیان را نیز از دیگر عوامل موثر در افزایش طلاق معرفی و تاکید کرد: دخالت های والدین زوجین در روابط زناشویی زوجین بسیار تاثیرگذار هست که ما در اورژانس اجتماعی با آن مواجه هستیم.

وی همچنین عوامل دیگر را مجموعه ای از بیماریهای اختلالات روان شناختی و جسمی، نام برد وگفت: اگر ما واقعا به دنبال کاهش آمار طلاق در جامعه خود هستیم باید بر روی گزینه های اول یعنی ” داشتن مهارت زندگی” افراد با مشاوره ها وآموزش های قبل از ازدواج .حین ازدواج همچنان حین طلاق جهت آگاهی بخشی و خودشناسی آنها کار شود.

توصیه جدی رئیس اورژانس اجتماعی آمل

اسماعیلی با توصیه جدی به خانواده ها خاطر نشان شد: ترکیبی از دو آیتم تجربه والدین و خواسته های منطقی به دور از احساس جوانان می تواند در انتخاب درست راه وروش زندگی تاثیر چشمگیری داشته باشد. و نباید صرفا به خواسته یکی از طرفین باشد تا زندگی مشترک با استحکامی را شاهد باشیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید