جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34242 |
|
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

آموزش ایمنی در۵۶ مدرسه آمل مدیرکل جمعیت هلال احمر استان مازندران: امروز داشتن نفت و گاز فرصت محسوب می شود نه سرمایه، ولی داشتن نیروی انسانی کارآمد جزء سرمایه اصلی یک کشور هست. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: آژیر بیست و چهارمین مانور زلزله با شعار ” مدرسه ایمن،جامعه تاب آور” با رمز یازینب(س) […]

آموزش ایمنی در۵۶ مدرسه آمل

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان مازندران: امروز داشتن نفت و گاز فرصت محسوب می شود نه سرمایه، ولی داشتن نیروی انسانی کارآمد جزء سرمایه اصلی یک کشور هست.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: آژیر بیست و چهارمین مانور زلزله با شعار ” مدرسه ایمن،جامعه تاب آور” با رمز یازینب(س) در مدرسه دخترانه امام حسن عسکری(ع) شهرستان آمل همزمان با سراسرکشور به صدا درآمد.

دکتر غلامعلی فخاری اشرفی، مدیرکل جمعیت هلال احمر استان مازندران در این مانور با طرح این سوال که چرا ما مدارس را برای اجرای مانور انتخاب می کنیم افزود: زلزله پدیده ای طبیعی است که برای آگاهی بخشی نیاز به آموزش و آماده سازی دارد.

نیروی انسانی سرمایه ملی

 فخاری اشرفی باتاکید براینکه ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی نیازبه آموزش دارد تا دانش آموزان که نسل آینده ما هستند با این مهارتها آشنایی پیدا کنند، بیان داشت: امروز داشتن نفت و گاز فرصت محسوب می شود نه سرمایه، ولی داشتن نیروی انسانی کارآمد جزء سرمایه اصلی یک کشورهست.

وی ادامه داد: خیلی از کشورهایی که دارای نفت و گاز بودند براثر مدیریت نادرست نتوانستند پیشرفت کنند اما کشورهایی مانند ژاپن که نفت و گاز نداشتند با موفقیت در نظام تعلیم و تربیت خود توانست در تکنولوژی و مدیریت استراتژیک موفق تر عمل کند.

آموزش ایمنی در۵۶ مدرسه آمل seyyedeamol.ir

آموزش ایمنی در۵۶ مدرسه آمل

جمشید نیکزاد، ریاست جمعیت هلال احمر شهرستان آمل نیز در گزارش خود از آموزش مهارت ایمنی در ۵۶ مدرسه شهرستان خبرداد و اظهار داشت: امروز آزیر بیست و چهارمین مانورزلزله باشعار”مدرسه ایمن،جامعه تاب آور”درمدرسه دخترانه امام حسن عسکری(ع) شهرستان آمل به تبعیت از دستورالعمل کشوری به صدا درآمد.

آموزش قبل از وقوع حادثه

نیکزاد با بیان اینکه مدرسه دخترانه امام حسن عسکری(ع) بعنوان پایلوت عملیاتی این مانور درنظر گرفته شد، اضافه کرد: این مانور طی جلساتی جهت هماهنگی و حضور همه دستگاههای اجرایی به صورت عملیات صورت گرفت.

وی همچنین تصریح کرد: طبق آموزش های از قبل داده شده باصدا درآمدن آژیر زلزله، دانش آموزان، معلمان و حتی برخی از اولیاء و کارکنان پناهگیری اساسی و اصولی را انجام داده سپس خروج اضطراری به موقع و ایمن سازی و کمک رسانی با حضور بموقع دستگاههای اجرایی انجام شد.

آموزش ایمنی در۵۶ مدرسه آمل seyyedeamol.ir

اهداف اجرای مانور زلزله در مدارس

به گفته ریاست جمعیت هلال احمر شهرستان آمل، هدف از اجرای این مانور، ابتدا آموزش پناهگیری دربرابر زلزله و خروج اضطراری به دانش آموزان و کارکنان و معلمان مدارس و هدف دوم، آمادگی دستگاههای اداری جهت حضور درصحنه های واقعی و سنجش موجودی لجستیک خودشان در این مرحله آزمونی است تا درصدد رفع چالش ها و کاستی های دستگاه مرتبط خود برای آماده سازی در جامعه شوند.

نیکزاد در پایان با تقدیر از همه مسئولین دستگاههای اجرایی حاضر در صحنه اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری این مهارتهابصورت آموزشی درکلیه مدرس شهرستان انجام شود.

آموزش ایمنی در56 مدرسه آمل
آموزش ایمنی در۵۶ مدرسه آمل seyyedeamol.ir
آموزش ایمنی در56 مدرسه آمل
آموزش ایمنی در۵۶ مدرسه آمل seyyedeamol.ir

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید