جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33304 |
|
تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

آشنایی بادوربین عکاسی تا شات زدن تولد عکاسی به معنای واقعی به سال ۱۸۲۲ در فرانسه توسط ژوزف نیپس برمی گردد. ژوزف نیپس درسال ۱۸۱۶ درتاریک‌خانه با استفاده از کاغذ اندوده به کلرور نقره و اسید نیتریک تصویری  از رنگ‌های وارونه رابدست آورد. نیپس در آن زمان موفق به ساخت نگاتیو امروزی شد که از […]

آشنایی بادوربین عکاسی تا شات زدن

تولد عکاسی به معنای واقعی به سال ۱۸۲۲ در فرانسه توسط ژوزف نیپس برمی گردد.

ژوزف نیپس درسال ۱۸۱۶ درتاریک‌خانه با استفاده از کاغذ اندوده به کلرور نقره و اسید نیتریک تصویری  از رنگ‌های وارونه رابدست آورد. نیپس در آن زمان موفق به ساخت نگاتیو امروزی شد که از روی آن می‌توان چندین کپی پوزیتیف بدست آورد. او مأیوس شد زیرا می‌خواست مستقیماً تصویری مثبت بدست بیاورد، علاوه بر آن هنوز نتوانسته بود آن را تثبیت کند. اما در هر صورت گام بزرگی برداشته شده بود زیرا برای اولین بار تصویری در تاریک‌خانه بر روی صفحه‌های حساس ایجاد شد.

نیپس مواد را تغییر داد سنگ، شیشه و فلزات مختلف و صفحات حساس و محلولهای شیمیایی را عوض نمود. سرانجام در سال۱۸۲۲ گراور های نیمه شفافی تهیه کرد که بر روی صفحه قلعی پوشیده از ورقه نازکی از محلول قیر، در نفت سفید ساخته می‌شد. پس از دو الی سه ساعت قرار گرفتن در نور، کلیشه را با مخلوطی از روغن لاواند و نفت سفید شست‌وشو می‌داد. نفت سفید باعث شسته شدن محلول قیر از پشت خطوط سیاه می‌شد. نیپس صفحه‌ای بدست آورده بود که تیزآب در آن تأثیر می‌کرد و بدین طریق با ایجاد تاریک خانه خود اولین مخترع عکس در جهان شد.

ثبت عکس

Photo graphy یا به زبان فارسی نگارش نور بازتاب نور برای ثبت اجسام پیرامون ما هست تا از عدسی ها عبور کرده و بر روی پرده حساس به نوری که از اجسام بازتاب دارد منعکس و ماندگار شود که به این روش ثبت عکس بر روی پرده حساس به نور یا همان نگاتیو روش عکاسی با دوربین های آنالوگ می گفتند .

به گزارش واحد خبری سیده آمل: برای خرید دوربین در مرحله اول باید هدف خود را از عکاسی مشخص کنیم؛ می خواهیم تا چه سطحی از عکاسی کار کنیم، آیا عکس های ما شخصی است یا اینکه می خواهیم عکاسی را بصورت حرفه ای ادامه دهیم.

آشنایی بادوربین عکاسی تا شات زدن
آشنایی بادوربین عکاسی تا شات زدن
seyyedeamol.ir

آشنایی بادوربین عکاسی تا شات زدن

برای عکاسی خانگی و شخصی کافیست بدانیم با روزنه دید، شاتر، آیکن های اتوماتیک بر روی شاسی دوربین و زاویه نور آشنا شویم.

اما کار حرفه ای و تخصصی عکسبرداری دنیایی فراتر از دید ساده مردم دارد، یک عکاس حرفه ای باید با اصطلاحات و ساختمان درون دوربین عکاسی خود کاملا آشنا باشد و عکس های خود را از زاویه دید خاصی تصویربرداری کند.

 

در این مجال به چند اصطلاح تخصصی در هنر عکاسی می پردازیم:

SLR و  DSLR چیست؟

زمانی که نورازطریق لنزوارد دوربین عکاسی می شود با یک آینه برخورد میکند و بعد از بازتاب وارد منشور شده و به چشم ما که در پشت ویزور قرار دارد بازتاب می شود، این مدل از دوربین ها را  Sigele Lens Reflex مینامند که به اختصار به آنها SLR گفته می شود و به معنای دوربین تک لنز انعکاسی است.

ولی امروزه همه دوربین های DSLR هم از این قانون تبعیت میکنند و در واقع DSLR ها دوربین های آنالوگ نسل گذشته بودند که امروزه به واسطه دیجیتالی شدن حرف D به نشانه دیجیتال Digital بودن به نام آنها اضافه شد. اینگونه بودکه نام آنهابه Digital Single Lens Reflex و به اختصار DSLR تغییر یافت.

امروزه نوعی از دوربین ها وجود دارند که بسیار مورد توجه عکاسان است وبسرعت درحال پیشرفت هستند . این دوربین های بدون آینه و یا mirrorless ها هستند که در پست های بعدی به معرفی کامل آنها میپردازیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید