یکشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-21
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 13125 |
|
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سیده آمل به نقل از گیزمگ، ظرفیت انرژی بالای باتری‌های لیتیوم-یون موجب شده این سامانه‌ها خیلی از ابزارها از سیستم‌های سیار ریز تا کامیون‌های عظیم را برق‌رسانی کنند. با این حال فناوری کنونی باتری‌های لیتیوم-یون محدودیت‌های خاص خود را دارد و محققان همواره به دنبال ارائه باتری‌های لیتیومی بهتری بوده‌اند. دندریت‌ها، فیبرهای لیتیومی […]

به گزارش سیده آمل به نقل از گیزمگ، ظرفیت انرژی بالای باتری‌های لیتیوم-یون موجب شده این سامانه‌ها خیلی از ابزارها از سیستم‌های سیار ریز تا کامیون‌های عظیم را برق‌رسانی کنند. با این حال فناوری کنونی باتری‌های لیتیوم-یون محدودیت‌های خاص خود را دارد و محققان همواره به دنبال ارائه باتری‌های لیتیومی بهتری بوده‌اند.

دندریت‌ها، فیبرهای لیتیومی میکروسکوپی هستند که در طول فرآیند شارژ شدن شکل می‌گیرند و تا زمان رسیدن به الکترود دیگر گسترش می‌یابند.

این امر موجب کوتاه‌ شدن مدار باتری و در برخی حالت‌ها آتش‌ گرفتن باتری یا حتی منفجر شدن آن می‌شود.

نمونه اولیه باتری جدید دارای کاتد سولفورمحور است و پس از ۵۰۰ چرخه شارژ و تخلیه(معادل بازه زمانی دو ساله برای عملکرد یک باتری)، هیچ دندریتی در آندهای آن مشاهده نشد.

پیش‌بینی می‌شود چنین فناوری برای ذخیره‌سازی انرژی و ابزار الکترونیکی مانند ابرخازن‌ها کارآمد باشد.

جزئیات باتری ابداعی در ACS Nano منتشر شد


 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید