شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 14835 |
|
تاریخ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

معاون فرماندار آمل گفت: مسئولان آمل موظف به ترویج فرهنگ و یاد و خاطره شهدا در بین نسل جدید هستند. به گزارش سیده آمل نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، ظهر امروز علی حیدرزاده در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس این شهرستان که با حضور بخشداران و مدیران ادارات شهرستان آمل در […]

معاون فرماندار آمل گفت: مسئولان آمل موظف به ترویج فرهنگ و یاد و خاطره شهدا در بین نسل جدید هستند.

به گزارش سیده آمل نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، ظهر امروز علی حیدرزاده در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس این شهرستان که با حضور بخشداران و مدیران ادارات شهرستان آمل در سالن اجتماعات شهدای ششم بهمن شهرستان آمل برگزارشد، با بیان اینکه جهاد در مفهوم خاص خود به عنوان وظیفه و تکلیفی الهی، جایگاهی بلند در فقه اسلام دارد و سهمی قابل توجه از احکام را به خود اختصاص داده است، افزود: از ارزش‌هایی که سهم زیادی در پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی داشت، اشتیاق زیاد رزمندگان اسلام به دفاع و حضور در صحنه‌های نبرد است.

وی ادامه داد: امروز با گذشت چند سال از پایان جنگ تحمیلی ایران و عراق نباید رشادت‌ها، جان فشانی‌های رزمندگان اسلام فراموش شود.

حیدرزاده با تاکید براینکه امروزه دشمن با ایجاد جنگ نرم سعی در نفوذ داخل خانواده‌های ما و انحراف افکار جوانان کشور دارد، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی و برگزاری یادواره‌های شهدا به ترویج رشادت‌های شهدا و ایثارگران شهرستان بپردازند.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه آمل با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و مراکز عالی و دانشگاهی برنامه‌های متنوعی همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس دستور کار قرار دهند، تا نسل سوم ما از وقایع ارزشمند انقلاب آگاهی یابند بیان کرد: برای شناساندن ایثارگران و جانبازان، در برنامه‌هایشان خاطره‌گویی و دعوت یادگاران جنگ را دعوت به عمل آورید. و همچنین از جانشین فرماندهی سپاه ناحیه آمل خواست تا نسبت به تعیین سخنران پیش از خطبه نمازجمعه شهرهای شهرستان آمل از بین یادگاران ارزشمند دفاع مقدس، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که کارمند شهید دارند به جمع‌آوری زندگی‌نامه‌شان پرداخته و به شکل کتابچه در آورند، عنوان کرد: زندگی‌نامه هر یک از این شهدا کتابی است که با انتشار زندگی‌شان درس بزرگی برای نسل‌های جدید می‌شود.

حیدرزاده اضافه کرد: تاکنون اگر جهت شناساندن این شهدا کوتاهی صورت گرفته از سوی مسئولان امر بوده است بنابراین هر یک از مسئولان این شهرستان موظف به ترویج فرهنگ یاد و خاطره شهدای آمل هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل نیز در این جلسه با بیان اینکه تاکنون در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس نویسندگان مازندرانی چندین کتاب به تحریر در آوردند، گفت: در این هفته نیز علاوه بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی، برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی، رونمایی از کتاب “شهدای لاریجان” به قلم خانم قاسمی و با حضوردکتر منصوری لاریجانی انجام می‌شود.

سپس هر یک از مسئولین و نمایندگان ادارات سین برنامه های اجرایی در این هفته را گزارش دادند تا هماهنگی های لازم صورت گیرد .

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید