شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36908 |
|
تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

آمل تشنه لب کناردریا دردومین سفراستانی هیات دولت به استان مازندران، دکتر داوودمنظور، رئیس سازمان برنامه بودجه کشور بعنوان نماینده دولت، در نشست هم اندیشی بانخبگان وفعالان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، پس از شنیدن مطالبات مسئولین و مردمی؛ از میزان به انجام رسیدن مصوبات دوراول سفرریاست جمهوری به استان مازندران واعتبارات تخصیص یافته در بخشهای […]

آمل تشنه لب کناردریا

دردومین سفراستانی هیات دولت به استان مازندران، دکتر داوودمنظور، رئیس سازمان برنامه بودجه کشور بعنوان نماینده دولت، در نشست هم اندیشی بانخبگان وفعالان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، پس از شنیدن مطالبات مسئولین و مردمی؛ از میزان به انجام رسیدن مصوبات دوراول سفرریاست جمهوری به استان مازندران واعتبارات تخصیص یافته در بخشهای مختلف گفت.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: داوودمنظور در جمع مسئولین شهروندان آملی با اشاره به اعتبار۱۰هزارمیلیاردی انجام شده دوراول سفر استانی ریاست جمهور به استان مازندران عنوان کرد: این میزان اعتبار انجام شده از طریق بودجه عمومی دولت تخصیص پیداکرده بود که آنچه سهم سازمان برنامه به تامین آن مکلف بود بیش ازمیزان تکلیف به میزان ۸ هزار و۷۰۰میلیاردتومان به اجراء درآمد.

تحقق اعتبار۱۰هزارمیلیاردی مازندران

منظور؛به طبقه بندی مجموعه انتظارات از سفرهای استانی به مازندران پرداخت وادامه داد: درابتدا بایدزیرساختهای شهرستان و استان مازندران تکمیل شود که بخش اول آن تامین آب سالم، همچنین آب کافی برای مصارف مختلف شرب و کشاورزی است.

پسماند عمارت مانع اتمام سد

وی در این خصوص بیان داشت: ما سدهراز را بعنوان یک اولویت جدی دنبال می کنیم که متاسفانه موضوع پسماند عملا حوضچه سد را موردمخاطره قرارداده است که این مانع اصلی اتمام کار باید حل شود.

دکترمنظوربا اعلام اینکه درساخت سدبخش فنی سد و تکمیل آن عملا کار پیچیده ای نیست، اضافه کرد: در وزارت نیرو و سازمان محیط زیست تلاش می کنند با جانمایی محل اجرای جایگزین و تخلیه پسماندموجود این کار به زمین مانده را با سرعت بیشتر تکمیل کنند.

ضرورت آبرسانی جدید به شهرستان آمل

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور آبرسانی شهرستان آمل را از برنامه های جدی دولت دانست وابرازداشت: برای اینکه ظرفیت تامین آب آمل را تکمیل کنیم، احتمالا لازم است آبرسانی جدیدی هم به سیستم آبی شهرستان اضافه بشود.

بهسازی راههای مواصلاتی و اتمام پروژه ملی بزرگراه تهران شمال

وی درمورد مطالبه دیگرمردمی به راههای مواصلاتی اشاره کردوافزود: باتوجه به میهمان پذیربودن استان مازندران بطورخاص پیگیر بهسازی و مرمت مسیرهای منتهی به مازندران هستیم که بخشی به انجام رسیده و بخش دیگر دردست اقدام هست.

منظور بابیان اینکه بزرگراه تهران شمال جزء ابر پروژه های ملی دولت سیزدهم هست، خاطر نشان شد: هفته گذشته ۲میلیاردتومان از سهم مشارکت دولتی برای این پروژه تامین مالی شد و تمام تلاش ما براین است تا با تامین مالی بیشتر تا آخرامسال یا اوایل سال آینده بتوانیم مسیر برگشت خط دوم را تکمیل کنیم که قطعه سوم ایم پروژه هم۱۰۰هزارمیلیاردتومان هزینه داردوبامذاکراتی که باسازمان مستضعفان داریم امیدواریم این کاربزرگ ملی را در دولت دوم آقای رئیسی تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی همچنین اذعان داشت: بیشترین اعتبارات ما درخصوص تغییر و تملک در حوزه راه و شهرسازی است وامسال حدود ۷۵میلیاردتومان منابع در رابطه با جاده هراز پیش بینی شده است.

اهتمام دولت بر اتمام پروژه های نیمه کاره

نماینده دولت سفراستانی به شهرستان آمل از اولویت کاری دولت درحوزه عمرانی می گوید: اولویت طرح های عمرانی ما خاتمه ۷۰ الی ۸۰درصد از پروژه های نیمه کاره است تا به بهره برداری برسد تاطول عمرپروژه های عمرانی را کوتاه کنیم.

حمایت از مشاغل خرد و متوسط

به گفته منظور: از موضوعات دیگر که خودرا نسبت به آن متعهد می دانیم مساله کسب و کارها هست، یعنی رونق بازارتابابرنامه ریزی و تامین بودجه بتوانیم از تولید و اشتغال حمایت کنیم که در این ارتباط یکی از ابتکارات ما نشست با فعالان اقتصادی است تا بدانیم گره های کار در کجاست و این گره ها را باز کنیم.

وی مشکلات عمومی که اغلب فعالان اقتصادی با آن درگیرهستند را مساله سرمایه درگردش و تسهیلات معرفی و اعلام کرد: برای همین با بانک مرکزی مذاکرات زیادی داشتیم و ریاست جمهور هم در این خصوص تاکیدکرد که بانک مرکزی و نظام بانکی باید تسهیلات سرمایه درگردش بنگاههای تولیدی و کسب و کارها را تامین و تقویت کند.

منظورتاکیدکرد: مایک سری روشهایی را مانند اوراق تقویت زنجیره تامین مالی درصنعت و تضمین مالی تعهدی که می تواند به حل مسائل کمک کند پیش بینی کردیم و از سوی دیگر محدودیت تامین مالی سرمایه درگردش واحد های صنعتی نیز وجود داشته که بانک مرکزی و دولت برخود تکلیف می داند حتما امسال در این زمینه بهبود چشمگیری ایجادکند.

تحقق اعتبار10هزارمیلیاردی مازندران
تحقق اعتبار۱۰هزارمیلیاردی مازندران seyyedeamol.ir

رفع چالش سرمایه درگردش تولیدکنندگان

رئیس سازمان برنامه بودجه کشورمتذکرشد: نرخ رشد نقدینگی در کشور یکی از چالش های ایجاد سرمایه درگردش است که ما باید همزمان نرخ رشد نقدینگی را هم کنترل کنیم که منجر به تورم شدید نشود.

وی عنوان کرد: تمام تلاش ما براین است تا همزمان چندمعادله را با هم حل کنیم واعتقاد داریم با هدایت اعتبارهر۲هدف تولیدتامین مالی برای حمایت از صنعتگران و تسهیلات ایجادی، محدودیتها رابرطرف کنیم و نقدینگی را به سمتی ببریم که موجب شبکه تولید شود.

منظورتصریح کرد: یکی از اقدامات تسهیلاتی درقالب تامین حساب پیشرفت عدالت در بودجه سالانه تسهیلات تکمیلی بانکهاست که جهت حمایت از مشاغل خرد، کوچک و متوسط در قالب تبصره۲قانون بودجه آمده است که سال قبل درقالب ماده ۱۸ آمده بود که ۳۱ میلیاردتومان دولت از بودجه عمومی تامین می کند.

تامین امنیت غذایی

این مسئول برنامه وبودجه کشورخاطرنشان شد: مابرامنیت غذایی نمی توانیم شرط بندی کنیم و تامین غذایی کشور را وابسته به واردات بکنیم از این حیث تلاش همه ما در مجلس این است تا بتوانیم تاب آوری تولید بخش کشاورزی را تقویت کنیم تاکشاورزان مابتوانند با اطمینان محصولاتشان را تولید و عرضه کنند.

وی از تجارب خریدتضمینی گندم می گوید: سال گذشته ۱۰ونیم میلیون تن محصول گندم با مبلغ ۱۵۰میلیاردتومان خریداری کردیم که هزینه سنگینی برای دولت داشت و امسال هم برآورد ما همین بود و این سیاستگذاری یعنی اینکه دولت نمی خواهد تامین گندم کشور را به واردات وصل کند و قطعا در بخش حمایت از شالیکاران برنج نیز اینچنین خواهدبود.

منظورتاکیدکرد: آنچه که وارد می شود صرفا بایدبرای تنظیم بازاریعنی رفع کاستی و کمبود های بازار باشد.

تکلیف جهادکشاورزی در ثبت سفارشات

مسئول برنامه وبودجه کشوراعلام کرد: امسال ما جهادکشاورزی را مکلف کردیم که واردات و ثبت سفارش برای واردات برنج رانسبت به سال گذشته به نصف کاهش دهد و اقدام دیگری که در خصوس حمایت از شالیکاران شداین بودکه ما برنج را از ارز ترجیهی خارج کنیم و اگرهم واردات برنج انجام می شود با نرخ مبادله ای و تالار دوم انجام بگیرد.

وی درادامه گفت:سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد دلار سطح تامین کالاهای واسطه ای و نهاده های مورد نیاز بخش صنعت شد که بیشترین اقلام وارداتی ما برای تامین مواد اولیه این بخش بود و همانگونه که تامین نهاده های بخش صنعت برای ما اهمیت دارد تامین نهاده های کشاورزی هم اهمیت دارد.

کاهش واردات به میزان ۱۱میلیارد دلار

منظور باتاکیدبراینکه سال گذشته دربخش کشاورزی حدود۱۵میلیارددلار واردات کالا های اساسی و کشاورزی داشتیم ادامه داد:امسال این میزان را به ۱۱میلیارددلار کاهش می رسانیم تا کالاهای اساسی را بتوانیم در داخل تامین کنیم و کشاورزی ما یک کشاورزی صنعتی پیشرفته با استفاده از فن آوری گل خانه ای با بهره بری آب، بهره بری از ابزارهای کاشت، داشت وبرداشت مناسب شود تابتوانیم با همین اراضی کشاورزی که داریم نیاز کل کشور را مرتفع و در زمینه صادرات اقدام کنیم.

وضعیت آموزش عالی در سالهای آتی

وی با بیان اینکه پس از انجام عملیات وعده صادق جایگاه ما در منطقه و جهان باعث مباهات شده است و امروز دولت همان مسیری را که دربخش دفاعی و امنیتی دنبال می کند را در بخش آموزش عالی پیگیراست، افزود: یکی از مسائل ما بالا بودن هزینه سرانه تربیت دانشجو هست ودرفضایی که به تازگی ایجاد شده می تواند مورد بازنگری قراربگیرد چراکه شاهدهستیم تعداد دانشگاهها با ورودی جدید دانشجویان همخوانی ندارد به همین خاطر برای جذب دانشجو یک رقابتی بین دانشگاهها ایجاد شد که از جهتی خوب هست و فرصتی را فراهم می کند اماازجهتی باتوجه به تعداد دانشجویان اگرلازم باشددانشگاههاادغام وتجمیع واساتید با سبقه مقیاس در دانشگاه ها به اشتراک گذاشته شود.

رشد مراکز دانش بنیان در دولت سیزدهم با دولت های قبل اصلا قابل مقایسه نیست، ما هر روز شاهدتولیدمحصولات جدیدمختلف دربخش های مختلف سلامت و بهداشتی هستیم که به برکت نیروهای انسانی توانمند و فاخر که در اختیارکشورهست انشاالله بتوانیم این پیشرفت را در همه حوزه ها برسانیم.

تحقق اعتبار10هزارمیلیاردی مازندران
تحقق اعتبار۱۰هزارمیلیاردی مازندران seyyedeamol.ir
تحقق اعتبار۱۰هزارمیلیاردی مازندران
تحقق اعتبار۱۰هزارمیلیاردی مازندران

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید