بی توجهی شرکت کاله به قوانین راهداری یکی از گره های ترافیکی شهرستان آمل که از مطالبات جدی جاده ای شهروندان آملی هم هست کم عرض بودن حدفاصل سه راه کمربندی امامزاده عبدالله در جاده چمستان تا انتهای خروجی شرکت کاله به سمت آمل است که همچنان اختلافات شرکت کاله با راهداری استان و شهرستان […]
بی توجهی شرکت کاله به قوانین راهداری
یکی از گره های ترافیکی شهرستان آمل که از مطالبات جدی جاده ای شهروندان آملی هم هست کم عرض بودن حدفاصل سه راه کمربندی امامزاده عبدالله در جاده چمستان تا انتهای خروجی شرکت کاله به سمت آمل است که همچنان اختلافات شرکت کاله با راهداری استان و شهرستان پروژه ملی ۱۵ ساله چهاربانده شدن این منطقه را به تعویق انداخته است.
به گزارش واحد خبری سیده آمل: در بازدید میدانی اسماعیل فولادی معاونت کل راهداری و حمل و نقل استان مازندران ، مهندس اژدری معاونت فنی استانداری مازندران و صدیقه حق شناس معاونت عمرانی فرمانداری آمل و اسفندیار گلپور ریاست اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان و جمعی از کارشناسان ترافیک جاده ای محور مواصلاتی جاده آمل به چمستان نور را بصورت کارشناسی مورد بررسی قرار دادند.
در حاشیه این بازدید جلسه بررسی از موانع اتمام پروژه ملی چهاربانده شدن این مسیر در فرمانداری آمل با حضور علیرضا شریعت برگزارشد.
درابتدای جلسه دکتر بهزادی کارشناس طرح به ۲ مشکل اساسی این ناحیه اشاره کرد وگفت: جاده ۴ بانده با تغییر آکس به طول ۳۰ متر به ۲ باند تبدیل می شود و دوم اینکه دو ورودی کاله و روستای سوته کلا با فاصله ۵۰ متر در این مسیر وجود دارد که جهت مقابل ورودی بیمارستان امام علی هم باید درنظر گرفته شود.
وی درادامه موانع دیگر را اینگونه ارزیابی کرد و افزود: ورودی چپ گرد و تغییر مسیری که خودرو باید انجام دهد محدوده بسیار مشکلی است و دیگر اینکه هر کامیون تریلی برای خروج از شرکت کاله برای دور زدن به داخل دوربرگرردان کاملا جاده را قیچی کرده که این عرض باید بصورت استانداردبه ۵۰ متر برسد که درحال حاضر فقط ۳۰ متر برای اینکار هست.
دکتر بهزادی با بیان اینکه ورودی امام علی نیز بسیار خطرناک هست اظهار داشت: کمی جلوتر از این ورودی ما ورودی دیگری برای پمپ بنزین مشاهده می کنیم که همه اینها بدون رمپ ورود و خروج به نوبه خود حادثه خیز هستند.
این کارشناس با ارائه ۳ گزینه کوتاه مدت و بلند مدت برای حل مشکلات این مسیر ادامه داد: اول اینکه در طررح کوتاه مدت نیوجرسی موجود در جاده را به آکس محور تغییر دهیم تا مسیر از دو آکسینه شدن دربیاید. دوم اینکه اگر اداره راه به سمت شهرآمل مسیر را تعریض کند ورودی سوته کلا بعنوان نقطه صغل دورربرگردانی به شکل سه راه زده می شود که حدود ۱۲ هزار متر مربع به آسفالت نیاز دارد
وی همچنین راه حل سوم که دراز مدت و درمان قطعی خواهد بود را اینگونه شرح داد که: از محدوده بیمارستان امام علی تا درب خروجی شرکت کاله پل روگذری زده شود که این پروژه با درنظرگرفتن اعتبارات فعلی به بالغ بر ۴۰ میلیارد بودجه نیازمند است.
اسماعیل فولادی معاونت کل راهداری استان باتوضیحات اجمالی از وضعیت ورودی شرکت کاله عنوان کرد: رووزانه ۱۰۰۰ تریلی از شرکت کاله ورودی خروج دارند و با توجه به تذکرات عدیده به این شرکت ورودی کاله همچنان بدون رمپ ورود و خروج هست که ورود و خروج تریلرها از شرکت ایجاد ترافیک و خطرات زیادی برای خودروهای سواری می کند
معاونت کل راهداری استان با اشاره به تجاوزحریم جاده توسط شرکت کاله تصریح کرد: کارکنان کاله حدود عرض شانه که اصلا برای توقف نیست را بجای پارکینگ استفاده می کنند که خود همین امر قانون شکنی حریم جاده ای محسوب می شود این درصورتی است که شرکت موظف است فضای داخلی را جهت پارکینگ خودرو کارمندانش مهیا کند.
فولادی با تاکید بر اینکه همه ما باید قانونمند باشیم بیان داشت: این دلیل نمی شود که شرکتی که صادرات خارج از کشور دارد و بعنوان برند جهانی فعالیت می کند قانون شکنی کند ما انتظار داریم مسئولین کاله با رعایت ضوابط و قوانین همکاری لازم را جهت رفع این معضل داشته باشد.