یکی از دغدغه های کاری ارگانهای رسمی و نظارتی؛ ایجاد فضایی سالم در پرتو فرهنگ غنی خانواده های ایرانی اسلامی می باشد به همین منظور کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان آمل با برگزاری کلاس های آموزشی و تربیت مربی برای دهیاران و رابطین ادارات سعی بر ارتقاء سطح مهارتی افراد جامعه در مسائل خانواده و اجتماعی آنها را دارد
به گزارش واحد خبری سیده آمل ،جلسه چهارم از فاز دوم طرح ملی توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی با نظارت کمیته آموزشی شورای راهبردی کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان آمل در سالن اجتماعات فرمانداری آمل برگزار شد
در این کلاس آموزشی ضمن ارائه الگوی بلوک روانی و شخصیتی فرد که رابطه شخص با مادر از زمان طفولیت تا شکل گیری خود انسان در رابطه با سه بازه زمانی با عناوین ID که خود غریضی یا نهادانسان با نیازهای اولیه ، از بدو تولد تا دو سالگی و دوره دوم به نام I GO بخش هوشیاری که از سن دو سالگی شکل میگیرد تا دوره فراخوان و همچنین super igo همان خود آرمانی که با آرزو هایی که با واقعیت مان فاصله دارد را توضیح دادند
در این سه بازه شکل گیری شخصیت انسان ؛ بخش I GO که در سن دو سالگی است از اهمیت بیشتری برخوردار است .چرا که با الگو پذیری بالایی از خانواده میان بخش اولیه خودغریضه یعنی I GO یا نهاد با SUPER IGO یا همان خود آرمانی اعتدال منطقی برقرار می کند
در ادامه این کلاس آموزشی خانم محمدی استاد راهنمای این دوره با بیان این مطلب که شکل گیری دوران زندگی هر فرد پیرامون دو موضوع ۱- حقیقت و ۲- واقعیت است ادامه داد: زمانی انسانها دچار آسیب و چالش می شوند که میان این دو مقوله رابطه ای منطقی برقرار نکنند . چون آرمانها و آرزوهای انسانها در حقیقت زندگی است اما آنچه که هست ،مسائل روزهره زندگی ما درحال حاضر می باشد که ما در آن قرار داریم و اگر بین توانمندی و شرایط زندگی با خواسته های دور از دست رسمان پیوندی منطقی برقرار نکنیم دچار مشکلات عدیده ای در زندگی می شویم
در پایان موضوع طرح درس آینده کسب مهارتهای زندگی برای برقراری این هماهنگی اعلام شد