شنبه, ۵ آبان ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-26
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 37620 |
|
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

قابل توجه معلمان استخدامی گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش پرورش استانها باحضور معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش سرکار خانم دکتررضوان حکیم زاده با بررسی دوره جدید سیاست گذاری های آموزش ابتدایی درکشورطی دو روز درهتل المپیک دانشگاه شمال آمل برگزارشد. دکتررضوان حکیم زاده اعلام کرد: مقررشد دراولین جلسه آموزش و پرورش استانها […]

قابل توجه معلمان استخدامی

گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش پرورش استانها باحضور معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش سرکار خانم دکتررضوان حکیم زاده با بررسی دوره جدید سیاست گذاری های آموزش ابتدایی درکشورطی دو روز درهتل المپیک دانشگاه شمال آمل برگزارشد.

دکتررضوان حکیم زاده اعلام کرد: مقررشد دراولین جلسه آموزش و پرورش استانها با درخواست معاونان آموزش ابتدایی جذب بازماندگان از تحصیل در دستورکار شورای آموزش و پرورش استانداران محترم و فرمانداران شهرستانهابعنوان رئیس شورای اداری به همه دستگاههای اجرایی و ذی ربط طبق شرح وظایف ابلاغ و آنها را ملزم به پیگیری قانونی نمایند تا در مسئولیت خود در این حوزه ایفای نقش کنند.

گزارش پایگاه خبری سیده آمل:معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش پرورش دراین گردهمایی ازبرنامه های اجرایی ماموریتهای این دوره از آموزش ابتدایی همکارانش درادارات کل آموزش وپرورش استانها گفت: در این همایش کشوری از موضوعات مهمی که باید در دوره ابتدایی به آنها پرداخته شود بحث و گفتگو کردیم ومتعاقبا کارگروههای تخصصی را تشکیل دادیم.

به گفته رضوان حکیم زاده هریک از کارگروههای تشکیل شده بصورت تخصصی روی یک مساله تمرکزکردند و با شناسایی چالش های موضوعات طرح شده راهکارهای پیشنهادی را ارائه دادند تا ما بتوانیم برای اجرای بهتر برنامه ها نظرات استانها را هم داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه تمرکز این دوره کاری بصورت مشخص بر روی جذب بازماندگان ازتحصیل با وجود مدارس و حضورمربیان بود ادامه داد: با گزارش کاری که همکاران ما ارائه دادند متوجه شدیم که بایدبصورت جدی تری این چالش را پیگیری کنیم چون درشرایطی که ما حتی برای یک دانش آموزکلاس آموزشی مدرسه را باز نگه می داریم چرا خانواده ها به هردلیلی اجازه نمی دهند کودکانشان به مدرسه بیایند؟.

پیگیری همه دستگاهها جهت جذب بازماندگان از تحصیل

حکیم زاده تصریح کرد: دراین خصوص بحث قانونی و الزام اجبار خانواده ها را حتما باید نهادهای ذی ربط بصورت خاص از طریق دادگستری پیگیری کنند و این وظیفه باید انجام شود تاما اطلاعاتی را که دراختیار دادگستری می گذاریم منجر به جذب کودکان شود.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه یک خلا در تقسیم کار وجود دارد، افزود: ظاهرا این وظایف آموزش و پرورش و وظایفی را که بعهده دارد باید بصورت واضح از تکلیف سازمانهای مرتبط تبیین شود.

جذب بازماندگان از تحصیل در دستورکار استانداران

دکتررضوان حکیم زاده اعلام کرد: مقررشد در اولین جلسه آموزش و پرورش استانها با درخواست معاونان آموزش ابتدایی جذب بازماندگان از تحصیل در دستورکار شورای آموزش و پرورش استانداران محترم و فرمانداران شهرستانهابعنوان رئیس شورای اداری به همه دستگاههای اجرایی و ذی ربط طبق شرح وظایف ابلاغ و آنها را ملزم به پیگیری قانونی نمایند تا در مسئولیت خود در این حوزه ایفای نقش کنند.

قابل توجه معلمان استخدامی

وی یکی دیگر ازموضوعات این همایش را بحث توانمندسازی نومعلمان و معلمان ضمن خدمت پیرامون موضوعاتی که درخصوص جذب و استخدامی وجود دارد عنوان و اظهارکرد: در سالهای گذشته به دلیل عدم رعایت درنظر داشتن رشته های مرتبط با تعلم و تربیت و آموزش ابتدایی متاسفانه ما شاهد ورود آموزگارانی با رشته های غیرمرتبط متنوع بودیم که همکاران ما در استانها با چنین مشکلاتی از جذب و استخدام مطرح کردند که موضوع آموزش را به چالش کشید.

این معاون آموزش ابتدایی ابراز داشت: با مکاتباتی که داشتیم امسال جهت آزمون جذب استخدامی رشته های مرتبط که توسط معاونت آموزش ابتدایی تعریف شده است در دستورکار قرارخواهدگرفت.

اهتمام برای آموزش حتی یک نفر

حکیم زاده به اهتمام ادامه تحصیل آموزش و پرورش درمناطق محروم اشاره واذعان داشت:تعداد مدارس تک دانش آموزما در کشور نزدیک به ۲۰۰مدرسه می شود و این نشان از اهتمام آموزش و پرورش درنظام جمهوری اسلامی برمی گردد که تلاش خود را برای فراهم کردن فرصت حداکثری دست رسی به آموزش را برای همگان فراهم کرد.

تبیین تقسیم وظایف

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش پرورش همچنین خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ۲وظیفه اصلی دارد که یکی درنظرگرفتن معلم و دیگری ایجاد مدارس حتی برای یک دانش آموز است و اگر همه دستگاههای مرتبط وظایف خود را به خوبی عمل کنند شرایت به مراتب بهتر خواهدشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید