شنبه, ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-05
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 37560 |
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

تغییرموضع ازهسته ای ایران اظهارات تکان‌دهنده پزشکیان درجلسه هیات دولت: ادعاهای سران آمریکا و کشورهای اروپایی که در ازای عدم پاسخ ایران به ترورشهید هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماما دروغ بود. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: رمزگشایی ارگان دولت ازسخنان اخیر پزشکیان درباره وعده آمریکا و اروپا به ایران برای عدم انتقام از رژیم […]

تغییرموضع ازهسته ای ایران

اظهارات تکان‌دهنده پزشکیان درجلسه هیات دولت: ادعاهای سران آمریکا و کشورهای اروپایی که در ازای عدم پاسخ ایران به ترورشهید هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماما دروغ بود.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: رمزگشایی ارگان دولت ازسخنان اخیر پزشکیان درباره وعده آمریکا و اروپا به ایران برای عدم انتقام از رژیم صهیونیستی به دنبال واکنش‌ها به سخنان اخیر پزشکیان در جلسه هیات دولت ادامه دارد.

«ایران»، ارگان دولت در گزارشی با عنوان «رمزگشایی از دروغ آتش‌بس» نوشت:

به موازاتی که مقام‌های ایالات متحده نسبت به مذاکرات وقت (مردادماه) که در «دوحه» جریان داشت، فضایی از خوشبینی در رسیدن قریب الوقوع به توافق آتش‌بس ایجاد می‌کردند، در پیام‌های محرمانه از تهران می‌خواستند برای هر اقدام نظامی علیه تل آویو دست نگه دارد و مانع از آن شود که مذاکرات پایان جنگ تحت‌الشعاع حمله نظامی آن قرار گیرد.

انتظار آتش بس بایدن فارغ از ترور هنیه

این ادعای جو بایدن که گفت: ((انتظار دارد آتش‌بس بین اسرائیل و حماس جلوی حمله ایران را بگیرد)) فارغ از هدف تعدیل رویکرد احتمالی ایران در واکنش به ترور «هنیه» نبود.

دراین میان طبیعی بود که مقام‌های جمهوری اسلامی نیز نسبت به فرصت پیش آمده برای صلح و توقف حملات خونین اسرائیل درغزه تدبیراندیشی کنند و تصمیم خود برای حمله علیه فلسطین اشغالی را ولو برای مدتی کوتاه عقب بیندازند.

کیهان هم دراین باره نوشت:

سردار محمدرضا زاهدی و همراهانش،درتاریخ ۱۳فروردین ۱۴۰۳، درحمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری سفارت ایران در دمشق به شهادت رسیدند.

 آن زمان، رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه، به پیغام فریبکارانه واسطه‌های غرب درباره خویشتنداری، «نه» گفتند و با قاطعیت در کنار فرماندهان میدان ایستادند. بنابراین، کمتر از دوهفته بعد (۲۵ فروردین) عملیات انتقامی وعده صادق به اجرا درآمد.

تاخیر انتقام شهادت هنیه و تصورات غلط

خونخواهی میهمان شهید(شهید هنیه)، حق و مسئولیت ذاتی جمهوری اسلامی ایران است، اما ادای این تعهد حقوقی و عقلانیِ بازدارنده، دو ماه به تاخیر افتاد.

 این تاخیر، به دشمن فرصت و جرات داد تا دور تازه‌ای از جنایات تروریستی را این بار درلبنان مرتکب شود چرا مجازات اسرائیل به تاخیر افتاد؟ به خاطر دو انگاره غلط.

 نخست: این تصور که انتقام، افتادن در تله رژیم صهیونیستی است.

 دوم: عملیات فریب غرب برای سست کردن اراده قاطع ایران مبنی بر وعده آتش‌بس درغزه در ازای عدم پاسخ ایران به ترور شهید هنیه

تغییرموضع ازهسته ای ایران

اشتباه محاسباتی اخیر (اعتماد به وعده آتش‌بس غرب و آرزوی توافق جدید)، درحالی رخ داد که نه آمریکا و نه اروپا، اولویت‌شان برنامه هسته‌ای ایران نیست

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید