جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36839 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

ازمدیریت داخلی تاسیاست خارجی عضو کمیسیون امنیت ملی کشور گفت: کاری که جمهوری اسلامی ایران در “وعده صادق” انجام داد یک دیپلماسی عمومی مقاومتی در منطقه بود که هیمنه ابرقدرت را شکست. سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی کشور و سیاست خارجی، نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی درهمایش بزرگداشت مقام شهید مرتضی مطهری که […]

ازمدیریت داخلی تاسیاست خارجی

عضو کمیسیون امنیت ملی کشور گفت: کاری که جمهوری اسلامی ایران در “وعده صادق” انجام داد یک دیپلماسی عمومی مقاومتی در منطقه بود که هیمنه ابرقدرت را شکست.

سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی کشور و سیاست خارجی، نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی درهمایش بزرگداشت مقام شهید مرتضی مطهری که به همت آموزش و پرورش و مسئولین شهرستان آمل برگزار شد، در سخنانش از عوامل نفوذی و ضعف مدیریتی کشور، مطالبی گفت که در همین راستا درحاشیه این همایش به سوالات پایگاه خبری سیده آمل مبنی بر چگونگی اصلاح این ضعف ها پاسخ داد: ما اگر می خواهیم در حوزه مدیریت، مدیران کارآمدی داشته باشیم باید فارغ از انگاره های سیاسی و حزبی کار کنیم و در مدیریت ها قبیله سیاسی تشکیل ندهیم.

ازمدیریت داخلی تاسیاست خارجی

فلاحی با تاکیدبراینکه باید از متخصصین متعهد در مدیریتها استفاده کرد، افزود: خیلی از مسئولین کارآمد ما به دلیل همین انگاره ها به گوشه رینگ فرستاده شدند، درصورتیکه آدمهای توانمندی بودند و آنقدر برایشان مشکل ایجادشد که دیگر توان بازگشت ندارند، خیلی را هم ما باید دنبالشان برویم.

وی با اعلام اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری ما بعنوان نماینده از دخالت انتصابات منع شدیم بیان داشت: اگر دولت می خواهد بعنوان یک مربی؛ یک تیم قوی داشته باشد، باید افراد قوی را دور خودش جمع کند نه اینکه از نزدیکان سیاسی و فامیلی، مدیریت کشور بازی چندساعته خاله بازی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی کشورادامه داد: بحث مملکت داری بحث مدیریت حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی است که باید برای اصلاح دولت یک مقدار تغییر رویه بدهد و از افراد توانمند استفاده کند.

تاثیر نظارت بر دولت

سارافلاحی با بیان اینکه اگر ازبعد نظارتی نبود اوضاع از این هم بدتر بود تصریح کرد: مهمتر از همه وزارتخانه های ما هستند که برای مدیریت شاخصی ندارند یعنی بانک اطلاعاتی برای اصلاح ندارند که برای انتخاب مدیر از من نماینده یا شما سیاسی سوال نکنند، باج ندهند، بلکه انتخاب مدیر باید ساختاری باشد، شاخص بندی باشد که افراد کارشناس بدون گذراندن معاونت نتوانند مدیرکل شوند و فرد در این رتبه رتبه ها تربیت شود.

به گفته این نماینده درمجلس شورای اسلامی؛ وزارتخانه ها باید به سمت شاخص سازی بروند، مدیران ماباید باشاخص وبصورت تجربه پلکانی انتخاب شوند نه مدیرآسانسوری یک شبه با روابط فامیلی یا حزبی مدیرشوند.

رسیدن به اهداف عملیات “وعده صادق”

فلاحی بعنوان عضوکمیسیون امنیت ملی کشوراز چگونگی وضعیت حرکت ایران در “وعده صادق”می گوید: هدف ما از این دفاع که پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ما در سوریه بود اول بازدارندگی خودمان را با این حرکت تقویت کردیم، چون این عملیات، عملیات ترکیبی از سخت افزاری و جنگ نرم افزاری و سایبری با ترکیبی از ادوات مختلف نظامی بود که برای اولین بار با این حجمه از پهباد و موشک به سمت اسرائیل که صاحب تسهیلات اتمی در قلب پایگاه آمریکا و انگلیس با حمایت کل اروپا هست انجام شد که با این پاسخ هیمنه ابرقدرت آمریکا و اسرائیل فرو ریخت.

وی دومین نکته پاسخ ایران به حمله کنسولگری ما، در سوریه را پاسخ به همه رسانه های غربی دانست و ابراز داشت: همه رسانه های غربی می گفتند ایران از جبهه مقاومت به نفع خودش استفاده می کند و آنها سربازان نیابتی ایران هستند و با ورود مستقیم جمهوری اسلامی ایران به آن شائبه ها هم پاسخ داده شد و مشخص شد جمهوری اسلامی خودش بشدت پای کار مقاومت هست.

آمریکا پای میز مذاکره جبهه مقاومت

سارا فلاحی خاطرنشان شد: درحالیکه قبلا آمریکائیها می گفتند جبهه مقاومت باید جمع شود، امروز خواهان آمدن پای میز مذاکره هستند و از ایران می خواهند برای ارتباط با جبهه مقاومت واسطه شود و این خود یک پیروزی بزرگ است که با عادی سازی که هم طوفان الاقصی در روابط اسرائیل و کشورهای عربی منطقه با چالش های اساسی مواجه شده بود در وعده صادق چالش بیشتری پیدا کرد و در کشورهای منطقه مطالبه مردمی که وجود داشت، چرا وقتی جمهوری اسلامی با این قدرت در برابر اسرائیل می ایستد شما نمی توانید این جایگاه را بدست آورید.

عضوکمیسیون امنیت ملی کشورگفت: کاری که جمهوری اسلامی ایران در وعده صادق انجام داد یک دیپلماسی عمومی مقاومتی درمنطقه بود که هیمنه ابرقدرت را شکست.

آخرین وضعین رتبه بندی معلمان

وی درتوضیحات خود از آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان اذعان داشت: این لایحه ۱۲ سال روی زمین مانده بود که در مجلس یازدهم با تلاش نمایندگان و وزیر سابق آموزش پرورش آقای نوری  واقعا جمع و جور شد.

فلاحی یکی ازچالش های این طرح را در حوزه اجرا اعلام و عنوان کرد: در حوزه فن آوری ایراداتی بود که باید ۹۰۰ هزار معلم تبدیل وضعیت می شدند و با ۴۰۰ تا ۵۰۰ کاربر این امکان وجود نداشت که درحال برطرف کردن این چالش هستند.

ازمدیریت داخلی تاسیاست خارجی
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید