پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34687 |
|
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

آینده ایران ایران آینده آخرین جلسه سال ۱۴۰۱ شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل با میزبانی اداره بهزیستی شهرستان با اولویت آسیب شناسی اجتماعی مباحث افزایش نگران کننده طلاق، کاهش فرزندآوری، تربیت حافظان قرآن و عقاید دینی مذهبی توسط کارشناسان با ریاست حجت الاسلام یعقوبیان، امام جمعه آمل بررسی و جهت رفع آن مصوباتی اعلام شد. […]

آینده ایران ایران آینده

آخرین جلسه سال ۱۴۰۱ شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل با میزبانی اداره بهزیستی شهرستان با اولویت آسیب شناسی اجتماعی مباحث افزایش نگران کننده طلاق، کاهش فرزندآوری، تربیت حافظان قرآن و عقاید دینی مذهبی توسط کارشناسان با ریاست حجت الاسلام یعقوبیان، امام جمعه آمل بررسی و جهت رفع آن مصوباتی اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: امام جمعه آمل در مقدمه جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل  به اهمیت ۲ مقوله اصول دین و فروع دین در باورهای اعتقادی و نوع جامعه کنونی به آن پرداخت و تصریح کرد: باید اصول دین که اصول نظری از مبداء تا معاد هست و فروع دین را در تکمیل آن که به اصول عملی دین می پردازد را کوچک نشماریم و فروع دین را در زندگی جدی بگیریم.

آینده ایران ایران آینده
آینده ایران ایران آینده
seyyedeamol.ir

اهمیت فروع دین درتکمیل اصول دین

وی در ادامه افزود: فروع دین ریشه در اساس اصول دین ما دارد و نباید آن را کم اهمیت انگاریم که چراغ راه اخلاق و رفتار و آداب زندگی ما است.

به گفته حجت الاسلام یعقوبیان بحث فرزندآوری و طلاق جزء ارکان بقاء هرجامعه است که از مولفه های مهم قدرت جوامع بشری محسوب می شود که با ضعیف شدن آن چه در حوزه سیاسی چه درحوزه امنیتی و فرهنگی افراد جامعه آسیب نهایی را خواهند دید و حکومت ها برای جبران آمار جمعیت کشور در جذب مهاجران از کشورهای همجوار برمی آیند.

اعلام نواخته شدن زنگ خطر افزایش جمعیت سالمندی

امام جمعه آمل با اعلام هشدار و زنگ خطر به مسئولین شهرستان وکارشناسان حاضر درجلسه فرصت رسیدگی فوری برای آسیب شناسی و ارائه راهکار داد و گفت: باید دلایل قتل جنین و عوامل این کارغیر انسانی را ریشه یابی و درخصوص جلوگیری از این عمل شنیع اقدامات لازم بعمل آید.

آینده ایران ایران آینده

سپس کبری اسفندیاریان ریاست بهزیستی بیان داشت: طبق آسیب شناسی کارشناسان مراکز مشاوره ای ما می توان از علل افزایش طلاق را به داشتن اعتیاد زوجین ، عدم مهارتهای زناشویی، عدم مهارتهای مدیریت زندگی و کاهش آموزه های دینی و اعتقادی در خانواده ها بخصوص دهه شصتی ها که کمتر برای تقویت اعتقادات فرزندانشان وقت می گذارند برشمرد.

اسفندیاریان توجه به مشاوره های قبل از ازدواج را از مهمترین عوامل بازدارنده طلاق دانشت و ابراز داشت: بی توجهی به آگاهی بخشی جوانان درشرف ازدواج و تغییر فرهنگ باورهای خانواده ها و تعدد کلاسهای فوق برنامه درسی و ورزشی موجب ازدست دادن ظرفیتها و خستگی نیروی انسانی جوان جوامع می شود که درحال حاضرجامعه کنونی ماروبه رشدجمعیت سالمندی است.

سیاه چاله سالمندی در ۴ سال آینده

سیدجواد انفرادی دبیر طرح “ایران جوان بمان” از حمایت های فرزندآوری خبرداد و ظهار داشت: ما در نخستین گام اولین مرکز تخصصی کلاسهای آموزشی، مهارتی و نیکوکاری، درخصوص فرزندآوری”ریحانه بهشتی” را با کمک کمیته امداد امام استارت زدیم که در کنار آموزش خانواده های مستعد برای فرزندآوری کمک های مالی شوند.

بسته حمایتی دولت برای خانواده های درحال فرزندآوری

انفرادی با تاکیدبر اینکه این کمکها شامل حال ۷۰ درصد از مددجویان کمیته امداد شد و ۳۰ درصد برای غیر مدد جویان درنظرگرفته شد،اذعان داشت: کمکهای متقاضیان این طرح عبارت است از تهیه و تحویل سیسمونی فرزند آوران و بسته های حمایتی پوشاک و شیرخشک و مای بی بی و دارو، درصورت درخواست خانواده جهت کمک های بیشتر تسهیلات وام فرزندآوری نیز درنظر گرفته شده است.

خانم قبادی نیز بعنوان کارشناس به چاله جمعیتی و حال بد رشدجمعیت شهرستان آمل اشاره و اذعان داشت: از عوامل کاهش جمعیت می توان از ورشکستگی ادارات بیمه و عدم پرداخت حق بیمه و باور تک فرزندی درخانواده ها و کم رنگ شدن حس مسئولیت پذیری جوانان در قبال ازدواج و تشکیل خانواده نام برد.

برنامه های حمایتی بانوان خانه دار

این کارشناس حوزه بانوان تاکیدکرد: برای سلامت و تشویق و رهایی ازکابوس سالمندی مادران جوان چه اقداماتی صورت گرفت؟ ضروری است در قرارگاه “ایران جوان بمان” اخلاق مداری شغلی را به پزشکان یادآور شویم تا از قتل عمدجنین هرچند ناخواسته جلوگیری بعمل آید و حتی اگر خانواده ای حاضر به داشتن آن فرزند نبود بعد از ۹ ماه بارداری مرکزی آمادگی جهت داشتن آن طفل را اعلام کند تا من بعد شاهد کاهش این اتفاق ناخوشایند باشیم.

رسیدن استکبار جهانی با هدف افزایش سالمندی

حجت الاسلام جسینی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آمل باتذکر ازآسیبهای فراروی جامعه سالمند اضافه کرد: درجامعه ای که درصد بالایی از سالمندان را درخود جای داده تمام ظرفیتهای مالی و حتی نیروی انسانی جوان را نیز به خود اختصاص خواهد داد که متعاقبا ضربه ای برای آینده کشور خواهد بود و این فرصتی برای تسلط و هضم ملت ایران توسط استعمار و استکبار جهانی است که باید برای آن فکر اساسی شود.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید