چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34506 |
|
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

تاکیدپزشکان بر پیشگیری است ویروس آنفولانزا در همه فصول سال هست و با سرد شدن هوا شیوع بیشتری پیدا می‌کند. امسال با شروع پاییز (مهر ۱۴۰۱) رفته رفته آمار مبتلایان به آنفولانزا در ایران درحال افزایش است و به گفته محققان، حالا ویروس آنفولانزا در همه گیری از کرونا پیشی گرفته است. دبیرکمیته علمی کشوری […]

تاکیدپزشکان بر پیشگیری است

ویروس آنفولانزا در همه فصول سال هست و با سرد شدن هوا شیوع بیشتری پیدا می‌کند. امسال با شروع پاییز (مهر ۱۴۰۱) رفته رفته آمار مبتلایان به آنفولانزا در ایران درحال افزایش است و به گفته محققان، حالا ویروس آنفولانزا در همه گیری از کرونا پیشی گرفته است. دبیرکمیته علمی کشوری کرونا با توجه به افزایشی بودن آمار مبتلایان توصیه کرد در محیط‌های شلوغ و سربسته از ماسک استفاده نمایید. همچنین افراد در معرض خطر، مانند سالمندان و نیروهای بهداشتی واکسن آنفولانزا تزریق نمایند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: دکتر علی ملکی متخصص بیماریهای عفونی که در بیمارستان امام خمینی آمل مشغول به خدمت است درحال حاضر دربخش خصوصی مطب خود واقع درفرهنگ شهر آمل فعالیت دارد.

تاکیدپزشکان بر پیشگیری است
تاکیدپزشکان بر پیشگیری است
seyyedeamol.ir

تاکیدپزشکان بر پیشگیری است

این پزشک متخصص با تقدیر از حمایت های بهداشتی مدیریت مجموعه اکسین درایام پیک کرونا با اهداء ۴هزارمحلول ضد عفونی کننده و ماسک به بیمارستانهای شهرستان بخصوص امام علی اظهارداشت:دربحث بیماریهای واگیردار ازجمله آنفولانزا و بیماری های عفونی،ویروسی،میکروبی وکروناها موضوع پیشگیری بیشتر از درمان حائز اهمیت هست.

تاکیدپزشکان بر پیشگیری است

ملکی بابیان اینکه اگر شهروندی دچار یک عفونت حاد شد در درجه اول بهتر است خودش اقدام به قرنطینه اش کند افزود: برای مبتلا نشدن سایر اعضاءخانواده حتما باید نکات ایمنی بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک لحاظ شود، چون شدت انتقال بیماریهای عفونی بخصوص آنفولانزا بشدت بالاست.

وی همچنین ادامه داد: این انتقال در بحث انواع کرونا شدت بیشتری دارد که برای کودکان زیر ۵ سال و افراد سالمند و دارای بیماریهای خاص بسیار خطرآفرین است.

به گفته این متخصص بیماریهای عفونی در زمان ابتلا به این بیماریها، استراحت و نوشیدن مایعات گرم مانند دم نوش ها با اضافه نمودن کمی آبلیموی تازه می تواند بسیار موثر باشد.

عدم استفاده سرحود از آنتی بیوتیکها

ملکی بااشاره به خطرات خود درمانی با آنتی بیوتیکها بیان داشت: معمولا دربیماریهای ویروسی نیازبه مصرف آنتی بیوتیکها نیست، بیماربعد از استراحت و استفاده از مایعات گرم و سوپ اگر صرفه های شدید دارد از شربت صرفه و غرغره کردن آب نمک استفاده کنند.

موارد مراجعه به پزشک

وی درخصوص درمانهای اورژانسی مراجعه به پزشک گفت: درصورت ادامه بیماری بعد از ۵ روز و داشتن خلط و آب ریزش بینی شدیدهمراه با تب یاداشتن بیماریهای زمینه ای حتمابه پزشک خود مراجعه نمایند.

واکسن داخلی یا خارجی؟

علی ملکی بحث واکسن و واکسیناسیون افراد را پیچیده دانست و تصریح کرد: طبق آمارها بنظر می رسد،واکسن هایی که در ایران زده شد با عوارض کمتر و تاثیر بیشتری نسبت به واکسن های فایزر با عواقب خطرناک برای بیماران زمینه دار که از کشورهای انگلیس و ژاپن و آمریکا گزارش شد موثر بود.

این متخصص بیماریهای عفونی اذعان داشت: نوع واکسن فایزر که از لحاظ بیماری های ژنتیکی مسائل خاص خود را دربر داشته و بیماری کرونا پس ازمدتی بصورت حادتر عود کرده است؛ اما خدا را شکردرکشور پس از واکسیناسیون تولید داخلی چنین علائم و عوارضی دیده نشده است.

پیشگیری بهتر از درمان

علی ملکی همچنین تاکید کرد: با همه این تفاسیر توصیه همه پزشکان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری مراقبت و رعایت فاصله اجتماعی و بهداشتی که همان مساله پیشگیری بهتر ازدرمان می باشد هست.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید