شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 32803 |
|
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مازندران بعنوان کریدور کشاورزی معرفی شد مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران درآیین افتتاح پروژه استانی تولیدات گلهای تزئینی روستای آهنگرکلا شهرستان آمل از افتتاح همزمان ۵۸پروژه استانی دیگردرسطح مازندران با هزینه اجرایی۲۵۲میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان خبر داد. به گزارش واحد خبری سیده آمل:عزیزالله شهیدی فر، مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با بیان این مطلب که۸۰ درصد […]

مازندران بعنوان کریدور کشاورزی معرفی شد

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران درآیین افتتاح پروژه استانی تولیدات گلهای تزئینی روستای آهنگرکلا شهرستان آمل از افتتاح همزمان ۵۸پروژه استانی دیگردرسطح مازندران با هزینه اجرایی۲۵۲میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان خبر داد.
به گزارش واحد خبری سیده آمل:عزیزالله شهیدی فر، مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با بیان این مطلب که۸۰ درصد از طرح های کشاورزی به پرورش گل و گیاه گلخانه ای اختصاص یافته تصریح کرد:بابهره برداری از این پروژه ها برای ۴۲۳ نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی در توضیحات بیشتر خود افزود: طرح های بهره برداری شده شامل شامل ۱۶ واحد گلخانه با اعتباری بالغ بر ۹۹ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان، ۲۴ پروژه آب و خاک با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان ، ۱۳ پروژه صنایع کشاورزی با اعتباری ۱۰۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۶ پروژه بخش دام وطیور با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.
مدیرکل جهادکشاورزی استان همچنین بیان داشت: مازندران ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور را در اختیار دارد ولی به خاطر حاصلخیزی و بی همتا بودن خاکش همراه با سیاست گذاری درست سالانه هشت میلیون تن محصول برداشت می کند که نزدیک به ۱۰ درصد ارزش افزوده اقتصادی محصولات کشور است.

مازندران بعنوان کریدور کشاورزی معرفی شد
شهیدی فرباتاکیدبر اینکه،مازندران ۴۶۰هزار هکتار زمین زراعی و باغی دارد خاطر نشان شد: این استان شمالی بعنوان کریدور کشاورزی شناخته شده و روزانه ۲۰هزارتن ازمحصولات کشاورزی مازندران به سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه شمالی دریای خزرصادرمی شود.

این مسئول استانی اضافه کرد: مازندران رتبه نخست تولید برنج کشور رادراختیار دارد ودرحال حاضر با ذخیره سازی بیش از ۲۰۰ هزار تنی برنج که معادل نیمی از ذخایر کشور است ، مازندران به پایگاه مطمئنی برای تامین امنیت غذایی کشور تبدیل شده است.

رتبه تخست پرورش مرغ و طیور در کشور
وی به تولیدات بالا در صنعت پرورش طیور اشاره کرد و گفت: مازندران در سال های اخیر پیشرفت های خوبی در این صنعت داشته و ماه گذشته جوجه ریزی در استان به ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه رسیده که رکوردشکنی در کشور محسوب می شود.
شهیدی فردرادامه سخنانش اذعان داشت: مازندران بخاطر تامین نیمی از نیاز گوشتی پایتخت ، نقش زیادی در امنیت غذایی این استان بزرگ ایفا می کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید