البته که دین چراغ راه هدایت در زندگی می باشد و مکمل انسانیت است ؛اما انسانی که انسانیت نداشته باشد نه تنها صفات انسانی را زیر پا می گذارد متعاقبا راهکارهای دین را نیز پذیرا نخواهد بود
به گزارش واحد خبری سیده آمل ؛علاقه زیادی به بازار رفتن و خرید ندارم ؛ اما اینبار برای بدست آوردن قیمت بازار محصولاتی که در واحد خشکبار شرکتمان تولید کردیم مجبور شدم با سرپرست قسمت برای گرفتن قیمت به بازار بروم
شاید باورتان نشود ؛ بصورت فاحشی تفاوت قیمت ها را با فاصله زیاد شاهد بودیم . خیابان طالب آملی سبزی های خشک را یک قیمت می گفتند. خیابان امام خمینی قیمت سرسام آور ؛دم پل قیمتی دیگر
و سوال هر دوی ما این بود: در این شبهای عید اتاق اصناف ؛ مرجع نظارتی ؛ کسی ؛ جایی … که لااقل در این ایام پیگیر قیمت های بازار و گرانفروشی ها باشند . چرا قیمت ها اینچنین با تفاوت نوسان دارند ؟
از فروشنده خشکبارفروشی سوال کردم نعناء خشک کیلویی چند جواب داد : ۶۵ هزار تومان . گفتم برادر من انصافت کجاست ؟ نعناء خشک با این قیمت ؟!! چرا ؟ جواب داد برای تبریزه .
من که از خنده روده بر شدم . گفتم داداش من . این بازار یابی و قیمت های هوایی رو به مشتری بگید می خرند ؟ گفت بله حاج خانم چون جنس مرغوبه
سرپرست واحد خشکبار که کشاورز زاده و کشاورز است گفت : خانم پیغمبرزاده نعناء نهایت مرغوبیت و گرانی تا ۲۵ هزار تومان معقول و مناسبه . اصلا مال این شهر بهتره یا اون شهر نداریم .
از کارشناسی جویای این مسئله شدیم ایشان تنها تفاوت را در چگونگی تولید و طرز تهیه خشک کردن دانستند نه تفاوت نوع خاک و بذر که تفاوتی هم در این رابطه باشد بسیار نامحسوس است نه تا این اندازه ،اگر بذر نعناء در آمل کاشته شود مرغوب نیست ولی در تبریز عمل آید مرغوب است ؛ تا به این اندازه که ۶۵ هزار تومان نرخ بدهند
حال سوال من از مردم این است واقعا نعنا کیلویی ۶۵ هزار تومان را می خرید ؟
وقتی از بازار به شرکت آمدیم بسته های نمونه خریداری شده را با بسته های تولیدی خود مقایسه کردیم . محصولات خشک شده شرکت ما هم سبز تر بود هم با عطر بیشتر
به نبروها گفتم شاید کار تولیدی خودمان است و دست رنج خودمان از لحاظ روانشناسی چنین حسی داریم . که ناگهان شاهد از غیب رسید . مسئول بازاریابی ما از تالار ترنج می آمد و مدیریت آنجا وقتی شوید و نعنا خشک مارا دید به وضوح اذعان داشت محصولات قبل از شما سوء تفاهم بود
همه نیرو ها گفتند ما هم به اسم تبریز ۶۵ هزار تومان بدهیم . ولی هم من هم سرپرست قسمت گفتیم : پس وجدانمان چه میشود شاید یک شبه ره صد ساله را برویم اما خدا شاهد و ناظر ماست این آزمون و میدانی است که بعد از ۴ الی ۵ سال نتایج آن مشخص می شود
قضاوت با مردم است حال نعناء گیلویی ۲۵ هزار تومانی را می خواهند ۶۵ هزار تومان به اسم اینکه برای تبریز است بخرند یا نعنایی که مرغوبیت بالایی با قیمت واقعی دارند را بخرند
و این تازه یک نمونه از تفاوتهای قیمت اجناس در بازار شهرما آمل بود
در رابطه با البسه و پوشاک هم همین است . به بهانه اسم یک برند مانتوی داخلی را به اسم مانتوی ترک چند برابر می فروشند و هیچ ناظری هم در بازار شهرمان نیست
بیاییم فرهنگ اقتصادی خود و خانواده مان را با روشی درست ونگرشی واقعگرایانه تغییر دهیم تا در این عرصه از لطمات و آسیب جدی تر به خود و جامعه جلوگیری نماییم
بیایید از تولید کنندگان صادق داخلی حمایت کنیم و نگاههایمان را و اطلاعاتمان را از بازار تولید بالا ببریم تا هر شیادسودجویی با هر قیمت و بهانه ای مانند برند بازی به اقتصاد افرادجامعه ما آسیب نرساند