سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-30
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 11642 |
|
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

برترین کسب و کارهای خانگی برای زنان یکی از مسائل مهم در جامعه امروزی داشتن کسب و کار خوب و مناسب است اگر هم مربوط به خانم ها باشد باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. بر اساس مطالعات Pew Research، “زنان بسیار بیشتر از مردان، علاقه مند به تجربه کردن شغل های خانگی و مربوط […]

برترین کسب و کارهای خانگی برای زنان

یکی از مسائل مهم در جامعه امروزی داشتن کسب و کار خوب و مناسب است اگر هم مربوط به خانم ها باشد باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
بر اساس مطالعات Pew Research، “زنان بسیار بیشتر از مردان، علاقه مند به تجربه کردن شغل های خانگی و مربوط به خانواده هستند”. لذا ایده شروع کسب و کارهای خانگی ممکن است از همینجا نشئت گرفته باشد. خوشبختانه گزینه های بسیار متنوع و زیادی در حوزه مشاغل خانگی برای زنان وجود دارد.
کسب درآمد و کارآفرینی به صورت تصویری و از طریق ساخت ویدئو
اینکار یکی از بهترین فرصت های مشاغل خانگی برای زنان است. فرض کنید که شما یک وسیله مانند گوشی های هوشمند، دوربین های دیجیتال، وب کم و…در اختیار داشته باشید که برای شروع کار، هزینه چندانی هم ندارد؛ فقط کافی است در یوتیوب ثبت نام کنید و ویدئوهای آموزشی خود را ساخته و در برنامه پارتنر یوتیوب (YouTube Partner Program) آپلود کنید تا به شما اجازه دهد از طریق محتوای آپلود شده کسب درآمد کنید.

 

بهترین مشاغل خانگی برای زنان

یوتیوب در ایران فیلتر است و برای نمونه ای از سایت های مشابه ان در داخل کشور اپارات را میتوان نام برد.
زنان قطعا در این کار به موفقیت بالایی دست پیدا می کنند. به عنوان مثال پروفایل “DC Toys Collector” با میانگین ۳۸۰ میلیون بازدید در ماه و کسب درآمد ۹/۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ در بالاترین رتبه یوتیوب قرار گرفت! در حالیکه صاحب واقعی و یا گروه اصلی پشت این پروفایل ناشناخته است، در تمامی ویدئوها، یک زن در حال باز کردن ، ساخت، نصب و جمع آوری اسباب بازی های دیزنی (Disney Toys) می باشد.
مشاور زیبایی در خانه
روز زن یکی از فرصت های مناسب است که توصیه می شود محصولات شرکت های زیبایی مانند  Mary Kay و Avon به صورت مستقیم به فروش برسد. درست است که مردان نیز در این مسیر خرید و فروش انجام می دهند؛ ولی از آنجا که این محصولات بیشتر برای زنان کاربرد دارد، اینکار می تواند برای زنانی که می خواهند در خانه فعالیت کنند بسیار مناسب باشد؛ خصوصا زنانی که به محصولات آرایشی و زیبایی علاقه مندند. آنها فقط برای شروع کار و پیشنهادهای محموله ای بزرگ در فروش محصولات، نیاز به صرف کمترین سرمایه گذاری خواهند داشت.
پس روز زن می تواند فرصت های بسیار مناسبی را برای “زنان علاقه مند به ملاقات مداوم با افراد جدید و با روحیه کارآفرینی و انرژی بالا”، ایجاد کند. طبق سایت BusinessFromHome.com ، مارک Mary Kay در سال ۲۰۱۵ گزارش کرد که حدود ۴۷ درصد از مشاوران جدید که به آنها ملحق شده اند، زنان جوانی با سنین بین ۱۸ تا ۳۴ سال هستند که در جستجوی کار و موقعیت شغلی مناسب، منعطف و بدون ساعت کاری دقیق بوده اند.
به گزارش Mary Kay، مدیران آن بین ۶۷۲۰۰ تا ۱۷۶۰۰۰ دلار در سال فروش دارند و شرکت Avon نیز درآمدی شش رقمی دارد. طبق سایت Indeed.com، میانگین درآمد سالیانه مشاوران آرایشی زیبایی Mary Kay و Avon در حدود ۳۰۰۰۰ دلار می باشد (طبق اعداد ارقام گزارش شده توسط کاربران سایت) ؛ لازم به ذکر است که در این میان، تعدادی از مردم نیز گزارش کرده اند که این کسب و کار سودآور نیست!
کارآفرینی در eBay
سایت TheBalance.com کارآفرینی در eBay را به عنوان “یکی از فرصت های شغلی بسیار کم هزینه و مناسب برای زنان در خانه توصیه می کند”. فروشنده شدن در eBay کار آسانی است و فرصت های زیادی برای کسب درآمد از فروش هرگونه محصولی در این سایت وجود دارد. چه شما به صورت عمده خرید کنید چه کالا را با تخفیف برای فروش پیشنهاد دهید چه به دنبال مکان های مناسب فروش برای کالاهای با ارزش باشید؛ در هرحالت فروش از طریق غول حراج و فروش آنلاین می تواند برای زنانی که در جستجوی شغل منعطف و درآمد بالقوه هستند، کاملا مناسب و سودآور باشد.
سایت TheBalance.com نشان می دهد زنانی که این مسیر را انتخاب کرده اند، با کار کردن به مدت ۲۰ الی ۳۰ ساعت در هفته به آسانی می توانند ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در ماه درآمد کسب کنند. موفق ترین زنان در eBay درآمد بسیار بالاتری دارند. به عنوان مثال Linda Lightman و Beth Marbach در این سایت توانسته اند از طریق فروش اجناس مد و فشنینگ، درآمد میلیون دلاری داشته باشند. ممکن است بدست آوردن درآمدهای مشابه این زنان کار آسانی نباشد ولی اکثر زنان می توانند از این طریق درآمد بالا و زندگی خوبی داشته باشند.

در این روش عموما خانم های خانه دار کالایی را از عمده فروشی ها خرید و سپس انرا به قیمت تک فروشی به فروش میرسانند یا خودشان کالایی را مانند صنایع دستی تولید میکنند.

مشابه سایت ایبی در داخل ایران سایت هایی مثل ایسام هستند.

مدرس آنلاین
چون بیش از ۷۵ درصد مدرسان، زنان هستند، این کار در خانه برای زنان عجیب نیست؛ لذا آموزش و تدریس آنلاین به عنوان یک فرصت شغلی مناسب برای زنان مطرح است. تدریس آنلاین به دلیل افزایش تقاضای مردم، به یک صنعت در حال توسعه و پررونق تبدیل شده است. طبق سایت TheJournal.com، انتظار می رود که این صنعت در آمریکا، نرخ رشد سالانه ی ۱۵/۶ درصد در سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ داشته باشد!
تدریس آنلاین برای معلمانی که در جستجوی درآمد دوم و کمکی یا در جستجوی یک کسب و کار خانگی هستند، گزینه ی خوب و مناسبی است؛ لازم به ذکر است که این فرصت شغلی به کسانی که گواهی نامه یا تجربه آموزش حرفه ای دارند، محدود نمی شود و هر کس که تخصص خاصی در یک موضوع دارد می تواند به عنوان یک مدرس فعالیت کند. اگر شما زمانی را برای کمک به فرزندان یا برادر و خواهر خودتان در امر مطالعه صرف کرده اید یا دارای سطح بالایی از تخصص در یک حوزه خاص هستید، شما می توانید از آن مهارت ها در به کارگیری خودتان به عنوان یک مدرس حرفه ای استفاده کنید.
میانگین درآمد سالیانه مدرسان آنلاین در حدود ۳۰۰۰۰ دلار با نرخ ساعتی ۲۰ دلار است. مدرسان خصوصی بسته به تجربه و تحصیلاتشان، معمولا بین ۱۰ تا ۷۵ دلار در ساعت درآمد دارند. هزینه های نمایندگی تدریس خصوصی معمولا از ۲۵ دلار در ساعت شروع می شود که سهمی از آن نیز به مدرسانی که به مشتریان خدمتی ارائه می کنند، تعلق می گیرد.

از سایت های تدریس انلاین در ایران میتوان کافه تدریس را نام برد.
کسب و کار کترینگ خانگی
Martha Stewart یکی از موفق ترین زنان کارآفرین در جهان، پیش از اینکه فرصت های شغلی خانگی به عنوان فرصت های شغلی بزرگ مطرح شوند، کار خود را از یک کترینگ کوچک در خانه خود شروع کرد. چرا کسی جا پای او نگذاشت؟ در حالیکه همه زنان به آشپزی علاقه مندند یا در آن مهارت دارند، در حالیکه بسیاری از زنان در صنعت نوشیدنی و غذا برترند. این یکی از دلایلی است که باعث شده AdvisoryHQ ، کترینگ خانگی را به عنوان یکی از بهترین “ایده های کسب و کار کوچک برای زنان کارآفرین” توصیه کند.
اگر شما از آشپزی لذت می برید، می توانید توانایی های خود در کسب و کار کترینگ خانگی به نمایش بگذارید و در این شغل موفق باشید.
سایت PowerHomeBiz.com، کترینگ را به عنوان “یکی از کسب و کارهای خانگی سودآور و با پتانسیل بالای گسترش و رشد” مطرح می کند. به طور کلی هزینه غذا برای سرویس کترینگ بین ۲۲ تا ۲۸ درصد هزینه تعیین شده برای آن غذاست؛ بنابراین این نوع از کسب وکار حاشیه سود بالایی دارد مخصوصا اگر بیشتر کارگران شما از خودتان باشند.
تهیه ی غذا در خانه برای فروش تا حد زیادی مرتب و منظم است ولی باید تمامی الزامات مورد نیاز برای گرفتن پروانه و مجوز را داشته باشد مانند کدهای سلامت و بهداشت محلی؛ لذا پیش از اینکه تصمیم به شروع کسب و کار در این حوزه بگیرید، باید این موارد را در نظر داشته باشید.
بهترین مشاغل خانگی برای زنان
سایت هایی مثل مامانپز در ایران برای همچین کسب و کار هایی سرویس ارائه میکنند.
نویسندگی آزاد و مستقل
سایت Entrepreneur.com، نویسندگی و تولید محتوا را به عنوان یکی از “شغل های مستقل و آزادی که برای زنان مناسب است” توصیه می کند. همچنین AdvisoryHQ آن را به عنوان گزینه ی شغلی و ایده ای خوب برای کارآفرینی زنانی که خلاق هستند، معرفی می کند. آمار و ارقام جالبی در این زمینه وجود دارد؛ بیش از ۷۰ درصد کسانی که به عنوان نویسنده مستقل فعالیت می کنند، زن هستند!
میانگین درآمد پرداختی به نویسندگان مستقل در حدود ۲۴ دلار در ساعت است؛ هرچند این درآمد بسیار متغیر است. سایت FreelanceWriting.com ادعا می کند که “اگر شما یک نویسنده ی تحصیل کرده در رشته خود هستید، شما باید بتوانید در هر ساعت ۳۰ الی ۷۵ دلار در هر جایی بدست آورید”.
بیشتر کار مستقل مربوط به نوشتن مقاله، صفحه، پست وبلاگ و … است. طبق ClearVoice، “بیشتر نویسندگان مستقل متوسط تا پیشرفته بین ۱۰ سنت تا ۱ دلار به ازای هر کلمه دریافت می کنند”. سایت FreelanceWriting.com نشان می دهد که به طورکلی مقالات خبرهای آنلاین یک صفحه ای بین ۱۵ تا ۵۰ دلار پرداخت می کنند در حالیکه مزد پرداختی مقالات یک مجله بین ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار متغیر است.

بهترین مشاغل خانگی برای زنان
مشاور حقوقی پرستاری
بیش از ۹۰ درصد پرستاران در آمریکا، زنان هستند. در حالیکه بسیاری از پرستاران در بیمارستان ها و مطب دکتر کار می کنند، کار کردن به عنوان مشاور حقوقی پرستاری یکی از فرصت های کارآفرینی خانگی و مناسب برای پرستاران (طبق نظریه پرستاری یا Nurse Theory) است.
این سایت نشان می دهد که بیشتر مشاوران حقوقی پرستاری در خانه کار می کنند؛ آنها تخصص پزشکی خود را به شرکت های حقوقی، دادگاه ها و سازمان های بهداشت و درمان ارائه می دهند تا درکی جامع تر نسبت به مسائل پزشکی پیدا کنند. مشارکت آنها می تواند به “کاهش تصمیمات نادرست در دادگاه بخاطر عدم آگاهی یا مدرک کافی” کمک کنند.

بهترین مشاغل خانگی برای زنان
درآمد مشاوران حقوقی پرستاری بسته به خدمتی که ارائه می دهند، به طور معمول بین ۶۵ تا ۲۰۰ دلار در ساعت متغیر است. برای مثال، به طور کلی هزینه خدمات تخصصی برای ارائه مدرک در دادگاه بالاتر از سایر وظایف است و بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار در ساعت متغیر است. هنگامیکه شما ۵۰۰۰ ساعت تجربه کار به عنوان یک مشاور حقوقی پرستاری بدست آوردید، می توانید برای کسب گواهی نامه مشاور حقوقی پرستاری ماهر (LNCC®) آزمون دهید. این گواهی نامه می تواند درآمد بیشتری را برای شما به ارمغان آورد.
دیگر شغل های مربوط به کسب و کار خانگی
البته اینها فقط تعدادی از ایده های کسب و کار برای زنانی است که به شروع یک کسب وکار در خانه خود فکر می کنند. فرصت های شغلی دیگری نیز وجود دارند که میتوانند برای شما مناسب باشند. کلید موفقیت، پیدا کردن شغلی است که متناسب با مهارت های شما، اولویت ها و ترجیحات شغلی و شخصیت شما باشد طوری که بتوانید در بازار کار به طور موثرتری فعالیت کنید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید