یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 26084 |
|
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

کسب طلای جهانی توسط علیرضا زارع نخبه آملی علیرضا زارع کلاکی متولد سال ۱۳۶۵ از روستای کلاکسر آمل، کارشناس ارشد علم و صنعت، مهندس مکانیک طراحی جامدات، دارای ۱۸ ثبت اختراع و ۲۲ اختراع در حال ثبت، یک مقاله ISI و حدود ۶۰ طرح نو، از نخبگان برتر کشور است که توانست به جهان ثابت […]

کسب طلای جهانی توسط علیرضا زارع نخبه آملی

علیرضا زارع کلاکی متولد سال ۱۳۶۵ از روستای کلاکسر آمل، کارشناس ارشد علم و صنعت، مهندس مکانیک طراحی جامدات، دارای ۱۸ ثبت اختراع و ۲۲ اختراع در حال ثبت، یک مقاله ISI و حدود ۶۰ طرح نو، از نخبگان برتر کشور است که توانست به جهان ثابت کند ایران همیشه در سکوی قهرمانی قرار دارد.

به گزارش واحد خبری سیده آمل: زارع توانست در سال ۹۶ مدال طلای مسابقات جهانی ژنو را از آن خود کند و مدال طلای ۲۰۱۷ سوئیس توسط این نخبه به نام ایران ثبت شد اتفاقی که بعد از ۳۰ سال در صنعت هوا فضای کشور رخ داد.

علیرضا زارع در گفتگویی به خبرنگار سیده آمل گفت: فعالیت‌های من در زمینه صنعت تجاری سازی، هوافضا، کشاورزی، بهداشت، بیمارستان هست که البته بیشتر به دنبال انرژی‌های نوین هستم تا آن را جایگزین سوخت‌های فسیلی کنم.

این مخترع جوان آملی با اشاره به دستاوردهای خود، تصریح کرد: بعداز مقام‌های استانی و کشوری،با کسب ۲ مدال طلا توانستم رتبه ایران را در جهان تغییر دهم که شامل مدال طلای ۲۰۱۷ سوئیس و مدال طلایی جهانی ژنو بود

وی ادامه داد: در مسابقات جهانی اختراعات که ۱۴۸ کشور بزرگ دنیا و شرکت‌های ابرقدرتی چون ناسا، هوافضای روسیه، پلی تکنیک زونیخ و … حضور داشتند توانستم رقبا را شکست دهم و پرچم کشورم را بالا ببرم.

این نخبه آملی با اشاره به مساله فرار مغزها از کشور، یادآور شد: هر چهار ماه حدود ۵ هزار نخبه از ایران خارج می‌شود، چرا که در کشور ما نخبگان را استخدام نمی‌کنند و به راحتی تحویل اروپا می‌دهند.

زارع از سیاست‌های برخی احزاب گله کرد و گفت: همه ما ایرانی هستیم و مدافع آرمان‌های انقلاب اسلامی اما برخی مسئولان بخاطر اینکه در حزب مورد نظر نیستید به راحتی ایده‌ها را حذف می‌کنند. لطفا نخبگان را وارد سیاست نکنید.

وی با تاکید بر اینکه تنها چیزی که احساس کردم در بحث فناوری خلا وجود دارد پیاده کردن تولید علم به ثروت است، ادامه داد: همه به دنبال مقاله هستند اما ساخت دستگاه‌ها از آن کشور دیگری می‌شود در حالی که شاهد انبوه مقاله‌ها از طرف نخبگان‌مان هستیم.

این نخبه جوان آملی عنوان کرد: ما نمی‌خواهیم زندانی‌های شهرهای مجاور همسایه ما شوند و بزرگترین زندان خاورمیانه را در شهرستان آمل بسازند، بلکه بزرگترین پژوهشکده علمی را نیاز داریم.
زارع به پژوهشکده پردیس شهید فهمیده آمل اشاره کرد و افزود: این بنیاد نخبگان در حال حاضر مرکز ۵ استان است و اگر ساختمان اصلی آن شروع به کار کند حدود ۳۰۰ جوان نخبه می‌توانند به اشتغال بپردازند.
وی به عدم حمایت مسئولان از بنیاد نخبگان اشاره کرد و گفت: در حالی که زمین این مجموعه توسط شهرداری تامین شد، اما مسئولان هیچ کمکی برای ساخت بنیاد نخبگان انجام ندادند و امروز این بنیاد در ساختمان اجاره‌ای فعالیت می‌کند.
این مخترع جوان آملی شهر آمل را پر از استعداد عنوان کرد و افزود: اگر به جوانان اعتماد کنند و به آنها بها دهند نیازی نیست که برای حل مشکلی مانند معضل زباله از کشور ژاپن نیرو بگیریم.

علیرضا زارع ضمن تشکر از استقبال بی‌نظیر مردم، اظهار کرد: برای کشورم و آرمان‌هایم هیچ وقت ناامید نمی‌شوم حتی اگر در مراسم استقبالم مسئولی نیاید و هیچ بنری در شهر زده نشود من خسته نمی‌شوم و دست از تلاش بر نمی‌دارم.
وی با بیان اینکه از طریق هیچ ارگان و یا شخصی، حمایت مالی نشدم و برای مخارج و شرکت در مسابقات ماشینم را فروختم، تصریح کرد: در مغاره عطاری کار می‌کنم و در پارکینگ خانه‌ام پروژه‌هایم را می‌سازم.
مخترع جوان آملی در پایان خاطرنشان کرد: جایگزین کردن سوخت‌های فسیلی از آرمان‌های من است و تا محقق نشود دست از تلاش برنمی‌دارم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید