یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 26067 |
|
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

شرکت وانیا پخش پارس گستر اولین عاملیت فروش در آمل با تکنولوژی پیشرفته هوشمند کد گذاری الکترونیک USSD  برای سهولت فعالیت در فضای مجازی و پیام رسان sms  آشنا شویم قالب پیام‌های USSD به گزارش واحد خبری سیده آمل: برای معرفی تکنولوژی پیشرفته هوشمند کد گذاری الکترونیک USSD  برای سهولت فعالیت در فضای مجازی و […]

شرکت وانیا پخش پارس گستر اولین عاملیت فروش در آمل

با تکنولوژی پیشرفته هوشمند کد گذاری الکترونیک USSD  برای سهولت فعالیت در فضای مجازی و پیام رسان sms  آشنا شویم

قالب پیام‌های USSD

به گزارش واحد خبری سیده آمل: برای معرفی تکنولوژی پیشرفته هوشمند کد گذاری الکترونیک USSD  برای سهولت فعالیت در فضای مجازی و پیام رسان sms  می توان گفت: براساس استاندارد شماره ۱۰۰۶۲۵ موسسه ETSI روش شماره گذاری در USSD به صورت *۱XX# تعریف شده است یک اپراتور ممکن است که براساس نیازهای خود سرویس‌هایی را از *۱۰۰# تا *۱۴۹# تعریف نموده باشد که پس از شماره گیری توسط کاربر، سرویس مناسب ه وی داده شود. کدهایی که درباره *۱۵۰# تا *۱۹۹# جهت استفاده خود اپراتورهای موبایل ذخیره شده اند که ارتباط دستگاه کاربر با شبکه موبایل را مدیریت نماید.

USSD پروتکلی در کنار SMS

USSD پروتکلی که در بستر شبکه GSM کار میکند و یک ارتباط بلادرنگ (real time) را در شبکه قرار میدهد و یک تکنولوژی منحصر بفرد GSM است.

فواید پیام های ussd  در کنار پیام رسان SMS

با استفاده از USSD می‌توان بین نرم‌افزارهای نوشته شده برای تلفن همراه و شبکه اپراتور تلفن همراه ارتباط برقرار نمود و کارکرد آن به دو دسته تقسیم می‌شود:

۱- مدیریت در سمت موبایل (کاربر یا کلاینت Pull)

۲- مدیریت در سمت شبکه (سرویس دهنده یا سرور Push)

از مشخصه‌های اصلی پیام های USSD عدم ذخیره سازی در سمت کاربر است

تفاوت USSD با SMS را اگر بخواهیم با یک مثال کاری بیان کنیم اینگونه است که USSD بیشتر شبیه telnet می باشد و هیچ منوی خاصی برای ارسال و دریافت دستورات USSD وجود ندارد و کاربر می تواند مستقیما از طریق صفحه اولیه تلفن همراه اقدام به ارسال دستورات USSD کند اما SMS بیشتر شبیه Email است.

USSD براساس ارتباط است و این ارتباط از طریق کانال صوتی (کانالی تلفنی در آن مبادله میشوند) و سوییچ مداری می باشد و دستورات را بصورت صوت می شناسد و می تواند برای شناسایی مشتری هم مورد استفاده قرار بگیرد پس مشکل تاخیر SMS را ندارد ولی خاصیت ذخیره هم ندارد و اگر پوشش شبکه از بین برود تعامل با کاربر قطع میشود و کاربر باید ارتباط را مجددا آغاز کند و مسلما ارتباط مستقیم تلفن با تلفن را پشتیبانی نخواهد کرد.

USSD خودش به تنهایی از لحاظ امنیتی دارای ساختاری برای تامین امنیت نیست و از استاندارد و مکانیزم کانال صوتی که در شبکه GSM قرار دارد استفاده می کند.

در این پروتکل مدت زمان انتظار جهت پاسخگویی خیلی کمتر از SMS است و بر مبنای یک جلسه کاری (session-bassed) می باشد. یک پیام USSD میتواند در حدود ۱۸۲ کاراکتر باشد که پیام‌ها با استفاده از کلیدهای * و # بصورت دیجیتالی ارسال می گردند.

مسئله حایز اهمیت در خصوص استفاده از USSD همزمانی آن در انجام تراکنش‌ها و استفاده از فضای VOICE در ارسال داده‌ها می باشد. چراکه در صورت ازدست رفتن آنتن دهی به هنگام برگزاری یک جلسه با شبکه، کلیه اطلاعات رد و بدل شده از بین می‌رود که به منظور برطرف کردن این قضیه بایستی از ترکیب این روش با یک روش نرم افزاری استفاده کرد.

در حال حاضر براساس استانداردها و پروتکل های ارائه شده توسط «انیستتو استاندارد ارتباطی اروپا» هیچکدام از سرویس دهندگان خدمات موبایل داده های رد و بدل شده در قالب USSD بربستر شبکه را بر روی سرور URL , VLR ذخیره نمی کنند. البته این مسئله به عنوان یک ممنوعیت مطرح نشده است و صرفا به منظور حفظ بازدهی شبکه ها توصیه شده است.

نحوه انتقال پیام‌های USSD به سرور

برخلاف SMS که ازفضای خالی داده ای شبکه جهت ارسال اطلاعات استفاده می کند ، در USSD از فضای ارسال صوت استفاده می شود بنابراین از لحاظ میزان امنیت در حد بسیار بالایی قرارداشته و امکان شنود آن به سختی امکان پذیر می باشد. روش کار بدین صورت می باشد ،زمانیکه یک پیام با فرمت USSD ارسال می شود، دستگاه موبایل با آن پیام همچون یک تماس صوتی برخورد کرده و تماس مربوطه را به گیرنده BTS ارسال می نماید. BTS نیزپس از دریافت پیام آن را به سرور اصلی و در نهایت به MSC منتقل می کند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید