یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 17467 |
|
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

هفته وحدت، از امروز ۱۲ ربیع الاول مصادف با سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص)(بر اساس روایات اهل سنت) آغاز گردید. میلاد پیامبر یا عید مولود (به  عربی: مَوْلِدُ النَبِیِّ‌ یا المولد النبوی الشریف)، سالروز ولادت پیامبر اسلام،  محمدبن عبدالله  است و یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است. اگرچه تاریخ دقیق ولادت پیامبر اسلام مشخص نیست، این […]

هفته وحدت، از امروز ۱۲ ربیع الاول مصادف با سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص)(بر اساس روایات اهل سنت) آغاز گردید.

میلاد پیامبر یا عید مولود (به  عربی: مَوْلِدُ النَبِیِّ‌ یا المولد النبوی الشریف)، سالروز ولادت پیامبر اسلام،  محمدبن عبدالله  است و یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است. اگرچه تاریخ دقیق ولادت پیامبر اسلام مشخص نیست، این جشن‌ها معمولاً در ۱۲ربیع الاول برگزار می‌شوند و شیعیان ۱۷ ربیع‌الاول را جشن می‌گیرند. اکثر مسلمانان و دولت های اسلامی این روز را جشن می‌گیرند، و به خاطر تولد او به شادمانی می‌پردازند، خیابان‌ها را آذین می‌بندند، وصدقات و خیرات می‌نمایند. در مساجد  نیز مجالسی برگزار می‌کنند، و  اشعاری  به نام  مولودی در مدح  پیامبر اسلام می‌خوانند، و سیره او را بیان می‌دارند، و با شیرینی‌جات از مردم پذیرایی می‌نمایند.

به گزارش واحد خبری سیده آمل ،«هفته وحدت» یکی از ابتکارات هوشمندانه امام خمینی(ره) برای تقویت وحدت بین مسلمانان است که در این ایام به مناسبت ولادت پیامبر نور و مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) مراسم های جشن و مولودی توسط مسلمانان شیعه و سنی در سراسر جهان به ویژه کشورهای اسلامی برگزار می شود.براستی اتحاد، وحدت و یکپارچکی بین مسلمانان است که می تواند حرکتی منسجم و خردمندانه ای را مقابل استکبار و گروه های تکفیری رقم بزند.برادری و همدلی، دو خصلت زیبایی است که از سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) به یادگار مانده و رمز ماندگاری اسلام و وحدت بین مسلمانان است.

سایت خبری – تحلیلی سیده آمل  فرا رسیدن هفته وحدت را به تمامی مسلمانان جهان تبریک می گوید.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید