یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 20332 |
|
تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

همزمان با هفته مشاغل به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل در محل برپایی نمایشگاه دائمی این شهرستان واقع در خیابان شهید بهشتی نمایشگاه‌ مشاغل با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد به گزارش واحد خبری سیده آمل،در این نمایشگاه‌ها بیش از ۵ هزار اثر ازحدود ۳ هزار دانش آموز آملی درزمینه‌های مهارت‌های […]

همزمان با هفته مشاغل به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل در محل برپایی نمایشگاه دائمی این شهرستان واقع در خیابان شهید بهشتی نمایشگاه‌ مشاغل با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد

به گزارش واحد خبری سیده آمل،در این نمایشگاه‌ها بیش از ۵ هزار اثر ازحدود ۳ هزار دانش آموز آملی درزمینه‌های مهارت‌های آموزشی درحال تحصیل ومهارت‌های تحصیلی در بیش از ۲۲۰ غرفه به نمایش گذاشته شد.
آثار مربوط به حوزه‌های معماری، نقشه کشی، سفالگری، علوم مختلف رایانه، خیاطی، چاپ، کشاورزی، طراحی و عکاسی، بازاریابی و مدیریت خانواده از جمله توانمندی‌ها و دست ساخته‌های ارائه شده دانش آموزان و هنرجویان هنرستان‌های شهرستان آمل در این نمایشگاه است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش مازندران در این نمایشگاه گفت: همزمان با هفته مشاغل، در بیشتر شهر‌های مازندران نمایشگاه معرفی مشاغل برای هدایت تحصیلی ومشاوره شغلی دانش آموزان برپا می‌شود.
اسماعیل نظری افزود: آن چه هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش را برجسته می‌کند موضوع کار آفرینی است به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تحت عنوان “آموزش یک مهارت” در دوره متوسطه اول و دوم در شاخه نظری بسته شد تا از ظرفیت هنرستان‌ها برای کارآفرینی استفاده شود.

دقت دانش آموزان به انتخاب رشته تحصیلی متناسب با آینده شغلی

مدیرآموزش وپرورش شهرستان آمل نیز گفت: آثار دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه مدارس فنی حرفه‌ای و کار دانش در تمامی هنرستان‌های کار  دانش و فنی و حرفه‌ای در قالب این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
عباس مرزبند، ضمن تأکید بر اهمیت هفته مشاغل در آموزش و پرورش افزود: هفته مشاغل در امر هدایت تحصیلی دانش آموزان و تعیین آینده شغلی آنان نقش مهمی دارد، بنابر این در این هفته همه مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، نمایشگاه‌هایی از دست ساخته‌های دانش آموزان و معرفی شغل‌ها و رشته‌های مختلف فنی، حرفه‌ای و کار و دانش برگزار کردند.
وی افزود: در مراکز فنی حرفه‌ای و کار و دانش، هنرجویان علاوه بر تحصیل در رشته مورد علاقه خود، مهارت‌های حرفه‌ای و عملی را نیز کسب کرده و برای ورود به بازار فعالیت اقتصادی آماده می‌شوند.
وی از دانش آموزان خواست تا با آینده نگری و با توجه به علاقه و استعداد‌های خود، عرضه، تقاضا و نیاز‌های بازار کار و انتخاب رشته تحصیلی مناسب، آینده شغلی خود را نیز تضمین کنند.
درشهرستان حدود ۴۰۶ هزار نفری آمل بیش از ۶۰ هزار دانش آموز درمقاطع مختلف درحال تحصیل هستند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید