یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 21565 |
|
تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سالهاست که هر ساله در مورد نحوه صحیح عزا داری حسینی بحث و گفتگو و اطلاع رسانی می شود. جملات قابل تامل برانگیز آیت الله جوادی آملی مثل : آهن سرد حاجت نمی دهد و این خود یک بت پرستی است و یا علم و شمائل آهنی بصورت تثلیث هیچ جایگاهی در دین مبین اسلام […]

سالهاست که هر ساله در مورد نحوه صحیح عزا داری حسینی بحث و گفتگو و اطلاع رسانی می شود. جملات قابل تامل برانگیز آیت الله جوادی آملی مثل : آهن سرد حاجت نمی دهد و این خود یک بت پرستی است و یا علم و شمائل آهنی بصورت تثلیث هیچ جایگاهی در دین مبین اسلام ندارد و زادگاهش در مسیحیت است یا تذکرات پزشکان با اعلام خطر بلند نمودن علم برای سلامتی دیسک کمر یا کشگک زانوها و یاموارد مخاطره آمیز دیگر و یا هزینه هایی که می شود می توان با آن موارد خاص افراد جامعه را از دردمندی نجات داد مثلا با فروش همین علم ها و برنامه ریزی مناسب چقدر خانواده ها از گرفتاری های مختلف بیماری و فقرنجات پیدا می کنند آخر می گویند برای هر علم بالای ۵۰ میلیون هزینه شده که این خود جای شک و شبهه برای این نوع عزا داری سلیقه ای دارد و …

اما این چه اصرار و پافشاری است برای تکرار این اشتباه خدا داندو بس

به گزارش واحد خبری سیده آمل :این بارمدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: هئیت های مذهبی از شمائل و علامت های عزاداری خودداری کنند.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در استان مازندران بیش از ۸ هزار مکان مذهبی از جمله مسجد، امامزاده ، حسینیه، تکیه و غیره وجود دارد که عزاداری حضرت سید الشهداء (ع) در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی همراه با اطعام دهی و برنامه های فرهنگی اقامه می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه موقوفات مازندران بیش از ۷۴ درصد مرتبط با عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) است، مردم نقش مهمی در این مراسمات دارند، بنابراین از همه خطبا درخواست می شود با توجه به هجمه های گسترده شبکه های معاند در فضاهای مختلف مجازی، فلسفه شهادت امام حسین(ع) را عنوان کنند.

حیدری تصریح کرد: مداحان و ذاکران هم از اشعار سبک و بی محتوا پرهیز نموده و هیئت های عزاداری از شمائل و علامت ها که ساخت دشمنان اسلام از جمله انگلیس و صهیونیست است جدا خودداری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران خواستار شد، عاشقان امام حسین(ع) در هنگام دسته روی مراقبت کنند که صدای بلندگوها موجب آزار و اذیت مردم نشود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید