کسب مهارت درحوزه های علمیه
کسب مهارت درحوزه های علمیه همزمان باهفته وحدت ولادت باسعادت نبی اکرم ومیلاد رئیس مکتب جعفری، امام جعفرصادق(ع)مراسم آغازسال تحصیلی حوزه های علمیه استان مازندران به میزبانی حوزه های علمیه شهرستان آمل...
کسب مهارت درحوزه های علمیه
همزمان باهفته وحدت ولادت باسعادت نبی اکرم ومیلاد رئیس مکتب جعفری، امام جعفرصادق(ع)مراسم آغازسال تحصیلی حوزه های علمیه استان مازندران به میزبانی حوزه های علمیه شهرستان آمل در مدرسه علمیه حجتیه آمل برگزارشد.
مدیرحوزه های علمیه استان مازندران درگفتگوی اختصاصی باپایگاه خبری سیده آمل ازفعالیت۲هزارو۷۰۰طلبه برادر و۲هزار و۶۰۰ خواهر در۴۴ مدرسه حوزه علمیه استان مازندران خبردادوگفت: برنامه های متنوع دینی ما حتی درسطح مبلغین و مبلغات در محلات و مدارس مختلف آموزش و پرورش استان مازندران درحال برگزاری است.
کسب مهارت درحوزه های علمیه
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده افزود: فعالیت های حوزه های علمیه با محوریت اخلاق و تهذیب درکنار کسب مهارتهای تبلیغ، تدریس، تحقیق، مشاوره بابرگزاری برنامه هایی مانند آموزش هوش مصنوعی و زبان خارجی انجام می شود.
وی بااعلام اینکه مقام معظم رهبری مهمترین درخواستشان راازحوزه های علمیه درنوآوریهای تمدنی و چهارچوب پیام جهانی اسلام عنوان کرده اند، با طرح سوال اظهارداشت: حوزه های علمیه درعرصه تمدن سازی چه وظیفه ای برعهده دارند و چه ظرفیت هایی را در این عرصه دارد؟
گرایش های افراط و تفریط موجب آسیب به تمدن اسلامی است
به گفته حجت الاسلام اسماعیل زاده برای تمدن سازی ۲ گرایش وجود دارد، اول گرایش های افراطی و دوم گرایش های تفریطی اینکه برخی قائل براین هستند که برای رسیدن به تمدن باید۱۰۰% به سمت غرب برویم چراکه تمدن غرب را تمدن عالی می دانند و درمقابل نگاه تفریطی که به بی اعتنایی تجارب امروز بشری قائلند.
گزارش کار مدیر حوزه های علمیه مازندران
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده طی گزارش ۲۰ماهه خود اذعان داشت: با استعداد سنجی که از سال گذشته از طلاب عزیزما شد تمام سعی ما بر این است که درکنار محوریت تهذیب و اخلاق بحث آموزش مهارت ها را نیز داشته باشیم تا در بازه زمانی که نتایج تحصیلات خود رسیدند بتوانند دریکی از این عرصه ها گام بردارند.
نکات مهم در تمدن سازی
وی همچنین برنکوداشت علمی شخصیت های حوزوی مازندران تاکید وخاطرنشان شد: اولویت اول برای تمدن سازی بایدتوجه به جمع بین سنت، تمدن وجمع بین اصالت و اصلی شدن را درنظر داشته باشیم که برای رسیدن به این مهم نیاز به معرفی فرهیختگان و دانشمندان وعالمان برجسته داریم.
مدیر حوزه های علمیه استان مازندران اظهارکرد: نکته دوم درمسیر تمدن سازی که مستلزم این است ما انواع تمدن و عناصر تمدن های رغیب را هم بشناسیم که درآن نظریاتی مانند اومانیسم، لیبرالیسم و پرادماتیسم و سایر نگرشها نهفته است.
وی عنوان کرد: در این رقابت، حاشیه نشینی و گوشه نشینی دوای درد نیست زیرا برخی ها معتقدند برای اینکه ذوب این عقاید نشویم و ازبین نرویم در جنگ و دعوا و رقابت تمدنی باید درحاشیه تمدن ها بنشینیم.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده با استناد برفرمایشات رهبری اینکه حاشیه نشین شدن حوزه به حذف حوزه می انجامد،ابرازداشت: دراین برهه از زمان حاشیه نشینی سبب مصونیت نیست بلکه سبب انزوا می شود.
نقش حوزه های علمیه در ایجاد فرهنگ و تمدن اسلامی جامعه
این مدیر فرهنگ جامعه اسلامی وظایف حوزه درعرصه تمدن سازی را پیرو ۲عنصردانست و ادامه داد: نکته اول نقش تربیتی و اخلاقی حوزه علمیه است که وجه تمایز آن با سایر نهادهای علمی و آموزشی است که نقش بسزایی در شکل گیری تربیت نسلی شجاع، متفکر و دارای ابتکار در جامعه سالم فرهیخته خودباور همان که در بیانیه مقام معظم رهبری از آن باعنوان تربیت مجاهدی فرهیخته معظم است، دارد.
مدیر حوزه های علمیه استان مازندران، تصریح کرد:ایران اسلامی براساس دین ودانش ازعمده ترین عناصر تشکیل دهنده نظام جمهوری اسلامی بناشده که کنارهم اگر ممزوج برآموزه های علوم انسانی درنهادهای علمی و آموزشی شود با تلفیق فرهنگ اهل بیت باعث اوج رشد و شکوفایی تمدن ایرانی اسلامی خواهدشد.
هیچ نظر! یکی از اولین.