یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 20695 |
|
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

یکی از دغدغه های کاری ارگانهای رسمی و نظارتی؛ ایجاد فضایی سالم در پرتو فرهنگ غنی خانواده های ایرانی اسلامی می باشد به همین منظور کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان آمل با برگزاری کلاس های آموزشی و تربیت مربی برای دهیاران و رابطین ادارات سعی بر ارتقاء سطح مهارتی افراد جامعه در […]

یکی از دغدغه های کاری ارگانهای رسمی و نظارتی؛ ایجاد فضایی سالم در پرتو فرهنگ غنی خانواده های ایرانی اسلامی می باشد به همین منظور کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان آمل با برگزاری کلاس های آموزشی و تربیت مربی برای دهیاران و رابطین ادارات سعی بر ارتقاء سطح مهارتی افراد جامعه در مسائل خانواده و اجتماعی آنها را دارد

به گزارش واحد خبری سیده آمل ،جلسه چهارم از فاز دوم طرح ملی توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی با نظارت کمیته آموزشی شورای راهبردی کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان آمل در سالن اجتماعات فرمانداری آمل برگزار شد

در این کلاس آموزشی ضمن ارائه الگوی بلوک روانی و شخصیتی فرد که رابطه شخص با مادر از زمان طفولیت تا شکل گیری خود انسان در رابطه با سه بازه زمانی  با عناوین ID که خود غریضی یا نهادانسان با نیازهای اولیه ، از بدو تولد تا دو سالگی و دوره دوم به نام  I GO بخش هوشیاری که از سن دو سالگی شکل میگیرد تا دوره فراخوان و همچنین super igo   همان خود آرمانی که با آرزو هایی که با واقعیت مان فاصله دارد را توضیح دادند

در این سه بازه شکل گیری شخصیت انسان ؛ بخش  I GO که در سن دو سالگی است از اهمیت بیشتری برخوردار است .چرا که با الگو پذیری بالایی از خانواده میان بخش اولیه خودغریضه یعنی I GO یا نهاد با  SUPER IGO یا همان خود آرمانی اعتدال منطقی برقرار می کند

در ادامه این کلاس آموزشی خانم محمدی استاد راهنمای این دوره با بیان این مطلب که شکل گیری دوران زندگی هر فرد  پیرامون دو موضوع ۱- حقیقت و ۲- واقعیت است ادامه داد: زمانی انسانها دچار آسیب و چالش می شوند که میان این دو مقوله رابطه ای منطقی برقرار نکنند  . چون آرمانها و آرزوهای انسانها در حقیقت زندگی است اما آنچه که هست ،مسائل روزهره زندگی ما درحال حاضر می باشد که ما در آن قرار داریم و اگر بین توانمندی و شرایط زندگی با خواسته های دور از دست رسمان پیوندی منطقی برقرار نکنیم دچار مشکلات عدیده ای در زندگی می شویم

در پایان موضوع طرح درس آینده کسب مهارتهای زندگی برای برقراری این هماهنگی اعلام شد

کسب مهارتهای زندگی

 

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید